• minimis

    Gåvor till tärna och marskalk

    Vad ska ni ge för presenter till tärnan respektive marskalk/bestman?

    Vill klura ut nåt bra och bestående men det är ju inte det lättaste...

  • Svar på tråden Gåvor till tärna och marskalk
  • pettan

    vi har köpt en klocka till marskalken och varsitt halsband till tärnorna!

  • minimis

    Han har en ny klocka och hon tål bara äkta guld... Skulle vilja komma på nåt mindre givet eller så...Nåt som överraskar :)

  • BrideandGroom

    Vad sägs om bara ett restaurangbesök där ni bjuder..eller en spabehandling till tjejerna och whiskey eller öl-provning till grabbarna. Där ni såklart följer med ert sällskap.


    Behöver ej bli så dyrt.

  • minimis

    Det är bra idéer de med men jag är ute efter nåt mer bestående, nåt de kan ha kvar alltid...

  • Flotten

    Kanske en tavla/konstverk??

    Varning för graverade saker såsom glasskålar och annat. Det den ena tycker är vackert tycker nästa är fult och kan man då inte ens byta saken pga gravyren ...

  • minimis

    jag funderade på graverad sedelklämma till bestman, men det käönns lite futtigt...

  • citronell

    Graverad sedelklämma låter väl jättebra! Det är tanken som räknas tycker jag. Man ska inte skena iväg med en massa presenter bara för att man ska :)

    Mina tärnor ska nog få ett varsett namnhalsband med deras barns namn på för de vill ha det o min lillasyster får med något budskap på då hon inte har barn.

    Bestman vet vi ännu inte... men kanske någon rolig manchttknapp med texten bestman.

  • minimis

    undrar om det inte fanns rätt roliga manchettknappar på ebay...

  • Katarina Michael

    Vi tänker inte ge våra någon present, men och andra sidan så betalar jag tärnornas klänning och hår/sminkning och vi kommer även betala bästmännens slips då vi vill ha lika klädsel.


     

  • minimis

     


    Katarina Michael skrev 2010-05-10 08:55:27 följande:
    Vi tänker inte ge våra någon present, men och andra sidan så betalar jag tärnornas klänning och hår/sminkning och vi kommer även betala bästmännens slips då vi vill ha lika klädsel.  

    Våra betalar sina kläder själva, iofs har vi inte bestämt männens klädsel än så där får vi se hur det blir. Men min tärna fick välja klänning själv, och hon köpte en i "vår" färg. Hade vi  betalat kl'äder etc hade jag ju inte köpt nån present, troligen.

  • Katarina Michael
    Ninja85 skrev 2010-07-29 11:59:26 följande:
    När ger man presenterna? Är det efter bröllopet?
    Vi ger våra på morgon på bröllopsdagen till tärnorna och bestmänen, så de kan har dem på sig (bestmännen får slipsnål/manchett set och tärnorna ett budskapsarmband)

    Toastmastern ger vi till innan kvällen är slut, lika så hon som fotogafera.

  • Flotten

    Bestående present är vanskligt tycker JAG. Allra helst om det är gravyr inblandat. I ärlighetens namn vem vill ha ett ex ölglas där det står "till minne av ##### bröllop" ??
    Tanken är god men...

  • minimis

     


    Flotten skrev 2010-07-31 09:22:41 följande:
    Bestående present är vanskligt tycker JAG. Allra helst om det är gravyr inblandat. I ärlighetens namn vem vill ha ett ex ölglas där det står "till minne av ##### bröllop" ??Tanken är god men...

    Vi köpte en sedelklämma till bestman, med hans namn ingraverat på. Gick på knappt 200 kr, men vi kom inte på nåt annat!

  • Flotten

     


    minimis skrev 2010-08-03 16:18:41 följande:
      Vi köpte en sedelklämma till bestman, med hans namn ingraverat på. Gick på knappt 200 kr, men vi kom inte på nåt annat!

    Klokt, att ha hans namn och inte till minne av vårt bröllop- text

  • minimis

    Ja, nej för tusan! Vem vill ha och använda nåt sånt!? Dammsamlare..

  • Senilia

    Vi kommer lägga pengarna på att plantera träd i Afrika ist.. Och så får de ett kort med namn och adress till organistionen som fixar det. Vi skulle aldrig kunna hitta riktigt bra saker känner vi - och vi hatar köphysterin - ett träd är bra..=)

  • Katarina Michael
    Senilia skrev 2010-08-03 20:53:18 följande:
    Vi kommer lägga pengarna på att plantera träd i Afrika ist.. Och så får de ett kort med namn och adress till organistionen som fixar det. Vi skulle aldrig kunna hitta riktigt bra saker känner vi - och vi hatar köphysterin - ett träd är bra..=)
    Det är en fin gåva!
  • PerSan

    Jag kommer att spendera kvällen innan bröllopet tillsammans med tärnorna,kommer att bjuda de på tre rätter middag med dricka till, sen ska vi går ner i spaet på kvällen!! Sen sover i på hotellet tillsammans...Och jag står för allt, det kommer att bli deras gåva!!!

    Mannen och bestmännen kommer också att gå ut och äta, de ska äta 5 rätter middag och ha lite vinprovning! De kommer bli deras preset!!

    Men vi har ingen aning om vad vi ska ge våra föräldrar,de har bidrait med pengar till vårt bröllop...Så de har verkligen ställt upp!!

    Snälla hjälp oss o kom med tips vad vi kan ge dem...

Svar på tråden Gåvor till tärna och marskalk