• rosesarered

    Vi som gifter oss 24 juli!

    Hej,


    finns det andra brudar (brudgummar) på forumet som gifter sig lördagen den 24 juli i år?


    Vore kul om vi kunde följas åt i planeringen Nu börjar det närma sig, bara två månader och två veckor kvar!


  • Svar på tråden Vi som gifter oss 24 juli!
  • Hante

    kul med fler som ska gifta sig samma dag. visst är det lite pirrigt....

  • veda

    Här har ni en till som ska gifta sig den 24 juli :)
    Vi bestämde oss  mitten på maj, så det är snabba ryck.
    det blir kyrkbröllop och bröllopsfest efteråt med grillbuffé och fri bar.
    Vi blir ca 50 personer, fler är bjudna till kyrkan.

    M2B kläder är klara, blommor klart, lokal klart, meny klar, bröllopsresa bokad, tärnklänning klar, vigselringar klara min man ska ha en ny han med, färgtema klart beige/grönt, bestmans kläder klara.

    min klänning är i princip klar med, ska bara bestämma mig för färg
    http://www.vintagestyleclothing.com/40006page.html
    vilken färg tycker ni?

    ska fixa me musik i helgen, solosång i kyrkan, ingång samt utgångsmusik.
    ska även ringa till han som har hand om lokalen så att vi kan kolla på den i nästa vecka. ska träffa fotografen i helgen med.

    hur går det för er andra?

  • rosesarered

    Välkomna alla nya!


    Vi har väldigt mycket kvar att göra! bara sex veckor kvar, gaah! men jag kommer att vara ledig efter den 30:nde juni fram till bröllopet och sambon går på semester två veckor innan, då kommer vi att hinna göra massor.


    Klart är i princip alla stora grejer förutom att måste ringa till alla och dubbelkolla, vägbeskrivningar,fakturor och gästantal - lite sånt pyssel som också tar tid.


    Sen så har vi en jättegrej kvar och det är lokalen som är i princip en stor mässhall, den ska tömmas ur och rengöras, sättas upp tyg och dekoreras. Tyg till lokalen och dryck till festen måste köpas.


    Usch, kommer bara på nya saker som ska göras helatiden...


    Just nu håller jag på med festprogrammen, något iaf


    veda,


    wow planering sedan maj! Vi har planerat juli förra året och ändå har vi häcken full nu. Men det kan bero på att vi varit lite slöa med planeringen de senaste månaderna.


    Din klänning är jättefin och jag röstar på vitt, tycker att det är finast när det ändå är bröllop.

  • veda

    rosesarered, hur fixar du med festprogram? I word?
    vad innehåller ert festprogram?

    jag har tänkt såhär.
    presentation av brudpar
    bröllopsbingo
    % av gästerna (43% kvinnor mm)
    bildcollage brudpar
    info om gäster
    bordsplacering
    tidlinje över vår tid tillsammans

    behöver tips på sånger...

  • Dolly84

    Visst börjar det kännas nervöst nu?! Tiden kommer att gå jättesnabbt tror jag... Det vi har kvar att göra är att beställa tårta, brudbukett, boka tid för naglar, göra bordsplaceringen, festprogramet, bm´s skor, underkläder till mig... Ja.. och säkert massor mer som jag inte ens har tänkt på.

  • rosesarered

    veda,


    jag gör programmen i photoshop elements. Har inte bestämt oss riktigt än för hela innehållet men typ presentation av oss (precis som ni) och tidslinje idén gillar jag så den snor jag!


    Sen så har jag påbörjat ett helt galet men väldigt kul projekt med att lägga in en bild på alla gäster i festprogrammet och gästens kändis look-alike. Fixas på myheritage.com


    Kruxet är att det behövs en ansiktsbild på varje gäst vilket inte är så lätt. Jag har lyckats hitta bild på nästan alla gäster så det verkar kunna gå vägen. Och ja, detta projekt är överambitiöst men åh så kul! men jag kommer att ha tid till det så..


    Dolly,


    mm det känns nervöst! Nästan allt som står på din lista har jag gjort, bra! Bokade tid för naglar gjorde jag i helgen så en sak till att bocka av på listan.


    Har ni fått era möhippor redan??

  • Dolly84

    Jag fick min möhippa igår! Otroligt överraskad!! Ni då?

  • veda

    Nope ingen möhippa än, tror det blir 3 juli de andra helgerna är uppbokade redan kan bli 17juli med men det är ju helgen innan. mina tärnor har ju inte haft jättemkt tid på sig att planera..
    min sambo o jag tror det blir svensexa till helgen, hans vän från oslo kommer ner till gbg, lät lite skumt... :)

    vi får se.

    vi har fixat med musik ikvöll, ingång + utgång samt solosång o psalmer, tog ju hur lång tid som helst.
    psalmer: i denna ljuva sommartid, samt i vänlig grönskas rika dräkt.
    tycker sådär om att man måste ha med psalmer.

    ingång blir ingen traditionell brudmarsch, pallar inte sånt, skulle gapflabba in i kyrkan om vi hade valt ngn pampig brudmarch av mendelsohns eller likanden, det är INTE vi.
    Nu har vi valt ngt som känns som vi.

  • Dolly84

    Snart är det dags... Någon mer som börjar bli riktigt nervös? Jag vill bara få de här veckorna fram till bröllopet avklarade nu, så att jag kan börja slappna av igen! ;)

  • veda

    ja lite nervöst börjaqr det allt bli...
    just nu är jag lite nervig för möhippan... får se om det blir till helgen :)
    sen är allt i pricnip klart, vigelsprogram, festhäfte, samt bordsplacering ska fixas.
    vi ska ju göra maten själva med, menyn är klar, men det kan inte fixas ännu.

    Dolly84, har du mkt kvar att göra?

  • Dolly84

    Det som är kvar: fixa placeringskorten, underkläder (bh:n klar), festprogram, bm´s skor, inhandla lite mer vin (vi är rädda att vi köpt för lite), prata med dj:n om musiken och träna på valsen.

    Jag tror det är allt!

    Hoppas att du får en fin möhippa, min bm väntar spänt på sin svensexa som vi båda undrar när den blir... tror inte ens hans vänner vet det ännu.

    Vi var och pratade med cateringen idag och gick igenom allt, så nu har lite nervositet lagt sig för mig men det är väl bara tillfälligt ;)

Svar på tråden Vi som gifter oss 24 juli!