• Andreas flicka

Bolero och slöja

Hej,

Har hittat en underbar bolero på Etsy. Problemet är bara att jag gärna skulle vilja ha slöja på min bröllopsdag, tycker det är så fint och ja... pricken över i:et!

www.etsy.com/listing/46457322/ivory-ruffled-silk-carina-bolero-with

Kan man ha slöja och bolero - eller blir det bara tårta på tårta?

(Vill inte ha flor så det är inget alternativ)

• Svar på tråden Bolero och slöja
  • TalisQualis

Jag tror helt och hållet att det beror på vad du ska ha för uppsättning på håret och hur slöjan kommer att fästas (och såklart hur slöjan ser ut). Är det någonting du funderat på?

• Andreas flicka

Ja, det finns bilder i mitt galleri på hur jag vill ha mitt hår (men jag ska inte ha diadem). En ganska stor knut som sitter förhållandevis långt på huvudet ner mot nacken.

Vet inte riktigt hur jag vill ha slöjan, tycker både under knuten och längre upp på huvudet är fint...

• Nordiskbrud

Personligen tycker jag inte att det blir tårta på tårta. Har du tänkt att ha boleron i kyrkan?
    Jag hade stor knut i nacken med slöjan över om du vill se hur det såg ut. Personligen gillar jag bäst att slöjan ligger över knuten om det är en lång slöja. Korta kan vara snygga att fästa under frisyren men de långa ramar in så fint när de ligger över

• Jessika81

Det är klart man kan! Det blir jättefint

• Andreas flicka

Ni har verkligen fina bilder Nordiskbrud. Min frisyr kommer likna din. Ser nu att det skulle vara fint med en slöja som ligger över knuten...

Svar på tråden Bolero och slöja