• popcor­n o dip
    Äldre 7 May 09:20
    12477 visningar
    100 svar
    100
    12477

    Septemberbrudar var är ni?

    Hoho septemberbrudar!? Var är ni?....
    Jag hittar inte den nya tråden! Finns en ny tråd?
    Kram på er!

  • Svar på tråden Septemberbrudar var är ni?
  • sun moon
    Äldre 18 Jul 17:46
    #81

    Usch ja vad tiden går fort nu. Har ni börjat med ert vigselpogram och festhäfte? Känns som att det snart är dax att pilla med det. 

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 18 Jul 18:32
    #82

    Nej borde göra inbjudningarna. Ska till tryckeriet i veckan med dom.


    Kollade med Gabriel Forss han sa att i Sthlm tar Gospelkörerna typ 1000 per skalle= dyrt, tycker jag.

  • Fenixx
    Äldre 18 Jul 18:58
    #83

    vi gifter oss 4e sept, och det är verkligen inte långt kvar. sommaren går ju fort sen så är man där.


    imorgon ska vi åkta med vårat toast-par och kika på lokalerna så dem hittar med allt. och sen även bestämma tårta och träffa min frisör.

  • Bridea­ndGroo­m
    Äldre 22 Jul 21:09
    #84

    Sunmon!


    Jo vi har nästan gjort klart allt sånt. Vi gör det själv. Har ej skrivit ut festprogrammen för brodplaceringen är inte klar än...såklart. Sen vigselprogrammen kan man först göra klar när man träffat prästen och bestämt allt.


    Jag älskar att sitta o pilla med sånt så därför har vi varit ute i god tid med allt. Fast är bara skönt för man känner sig inte alls stressad och förhoppningsvis blir man inte det sen heller. Är så mycket som man inte kan göra innan så därför tror vi det är bra att börja med det man kan i tid...för att njuta varje sekund som man planerar. Annars är allt slut så fort.


     

  • Äldre 23 Jul 10:03
    #85

    Söndersstressad, inbjudningarna och hindersprövningen ska i väg i dag. köpte fint papper för festinfo, vi var tre som korrekturläste och ändå var det fel. tillbaka till bokhandeln och nu ska det vara rätt *suck* 

     

  • Josefu­l
    Äldre 23 Jul 19:49
    #86

    Idag har vi skickat iväg inbjudningarna...känns lite pirrigt faktiskt.


    Känns som att det är på riktigt när dom gått iväg!


     


    Hur ligger ni andra september brudar till?

  • tingel­ing11
    Äldre 23 Jul 21:11
    #87

    Jag är en också =)

  • Fenixx
    Äldre 24 Jul 10:20
    #88

    jodå, har det mesta klart. men försöker fixa klart dem sista detaljerna till sambons utstyrsel då det blev lite fel med hans skor osv.


    annars så blir det att hämta min ring och våra kläder i augusti sen.


     


    men nåt jag måste få klart är gästpresentationerna, inte lätt alltså hehe.

  • Andrea­s flicka
    Äldre 24 Jul 19:37
    #89

    hello hello alla septemberbrudar,


     


    Här är det en hel del kvar.


    Vigselprogram


    Festprogram


    Bordsplacering


    Lista med musik till DJ


    Boka buss till kyrkan för gästerna


    Beställa såpbubblor


    Provsmaka tårtan


    Köpa slöja


    Göra provuppsättning


    Kläder till BM


    Lägga upp klänningen


    Bestämma musik till kyrkan


     

  • Jämntj­ock
    Äldre 24 Jul 22:49
    #90

     


    sun moon skrev 2010-07-01 22:34:26 följande:
    Vi bor i skåne.  www.bemerholt.com/

     


    sun moon skrev 2010-07-01 22:34:26 följande:
    Vi bor i skåne.  www.bemerholt.com/

     


    BrideandGroom skrev 2010-07-18 17:37:56 följande:
    Hej! Vi ska oxå gifta oss den 18 september. Är 2 månader kvar idag..helt sjukt vad tiden går. Till sunmoon och Jämntjock: Vi har oxå bokat Bemerholt (fotograf).. Hon verkar väldigt duktigt och är jättetrevlig. Är väldigt nöjda med vårt beslut. :0)  

    Tusen tack för tipset, vi har också bokat henne nu

  • Höstda­g
    Äldre 4 Aug 00:27
    #91

    18e september är den stora dagen för oss. Inte långt kvar alls nu

  • Josefu­l
    Äldre 4 Aug 09:44
    #92

    25:e har vi och det känns som en evighet ;) men vet att med allt som finns att göra, även om det bara är små detaljer kvar sätte fort!å kommer tiden gå j

  • Katlah
    Äldre 4 Aug 09:55
    #93

    25e september har ocksa :)

  • Äldre 4 Aug 13:28
    #94

    4 september här - alldeles för snart ;)

  • Fenixx
    Äldre 4 Aug 14:05
    #95
    Klockarbol skrev 2010-08-04 13:28:01 följande:
    4 september här - alldeles för snart ;)
    ja inte långt kvar för oss 4/9 brudar.
  • sun moon
    Äldre 4 Aug 14:54
    #96

    Har lite halvpanik idag.. vi gifter oss 4/9


    Om jag inte glömt något så har vi detta kvar att göra:


    festpogrammet + skriva ut


    vigselpogrammet + skriva ut


    beställa blommorna


    lämna - hämta ringarna


    morgongåva?


    provdukning


    köpa saker till dukningen 


    champangeglas


    köra solist till kyrkan


    bordsplaceringen


    beställa mat


    beställa tårta


    köpa läsk, godis osv


    prova klänningen med Lotta


    köpa bh osv


    caketopper


    sista med festmusiken

  • Äldre 4 Aug 22:57
    #97

    Min lista är nästan lika lång som din Sun Moon - och då har vi ingen fest... bara kaffe och tårta efter.
    Så ja, nog knackar halvpaniken på med jämna mellanrum!

    Vi roar oss med att metodiskt vända upp och ner på hela huset i jakt på våra ringar som är spårlöst försvunna. Himla märkligt att vi har lyckats hålla ordning på dom i mer än 20 år för att slarva bort dom nu

    Jag får nog hitta nån strategi där vi både letar efter ringarna och får de andra grejerna gjorda också!

  • Höstda­g
    Äldre 5 Aug 03:31
    #98

    Jag köpte vår caketopper förra veckan på nätet. Väntar med spänning på att den ska komma nu. Hade tittat ut den vi ville ha för läänge sedan, men vi köpte den inte då (korkat nog). Nu när vi skulle ta tag i den biten så fanns den ingenstans och inte på ngn svensk sida på nätet heller!! Men hittade den tillslut på Ebay, så vi håller tummarna att den dyker upp i brevlådan denna vecka.

  • sun moon
    Äldre 5 Aug 10:37
    #99
    Klockarbol skrev 2010-08-04 22:57:26 följande:
    Min lista är nästan lika lång som din Sun Moon - och då har vi ingen fest... bara kaffe och tårta efter.Så ja, nog knackar halvpaniken på med jämna mellanrum!Vi roar oss med att metodiskt vända upp och ner på hela huset i jakt på våra ringar som är spårlöst försvunna. Himla märkligt att vi har lyckats hålla ordning på dom i mer än 20 år för att slarva bort dom nu Jag får nog hitta nån strategi där vi både letar efter ringarna och får de andra grejerna gjorda också!
    Stackars er, ni har letat länge efter dom nu ju. Är du säker på att de finns hemma?
  • Fenixx
    Äldre 7 Aug 09:18

    jag måste verkligen göra klart gästpresentationerna och ändra om bordsplaceringen så våra toastmastrar kan få det att sätta in i festhäftena...

Svar på tråden Septemberbrudar var är ni?