• Väntar på något
    Äldre 6 May 18:29
    2723 visningar
    14 svar
    14
    2723

    Några frågor om coursage

    Idag när jag var hos floristen och beställde min bukett frågade hon om min blivande man ska ha någon coursage. Jag/vi har överhuvudtaget inte tänkt på det. Visste knappt vad det var när hon frågade. När jag frågade mannen sa han att han har tänkt ha en näsduk istället. Kan man ha både ock eller bara det ena? Har de flesta brudgummar coursage? Han ska vara klädd i smoking i enbart svart och vitt. Ingen färgad fluga eller gördel alltså. Vad tycker ni? Ska han satsa på både näsduk och coursage? Tacksam för tips

  • Svar på tråden Några frågor om coursage
  • scarbo­rough8­1
    Äldre 6 May 18:51
    #1

    Jag tycker båda.. men det är ju min smak, speciellt om han har en blomma som matchar din bukett..

  • Lara C
    Äldre 6 May 19:00
    #2

    Jag skulle spontant säga bara näsduk, men är inte inte överdrivet förtjust i corsage över huvudtaget. Men, låt mannen bestämma. {#lang_emotions_wink}

  • Väntar på något
    Äldre 6 May 19:01
    #3

    Har du någon uppfattning om vad som är brukligt? Har de flesta båda?

  • Väntar på något
    Äldre 6 May 19:02
    #4

    Mannen vill bara ha näsduk men jag funderar på om det är tråkigt (och konstigt). Vore tråkigt om man ångrade sig när man ser bröllopskorten. Att man tycker att något fattas.

  • Lara C
    Äldre 6 May 19:09
    #5

    Har inte varit på något smokingbröllop, så jag vet faktiskt inte. Kan du inte kolla på någon tidnings familjesida för att se om det syns på bröllopsfotona eller bara googla bröllopsfoton? Då ser du ju vanliga bilder och kanske får en uppfattning.


    Konstigt är det absolut inte med bara näsduk, så jag tror inte att någon annan reagerar.

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 6 May 19:17
    #6

    www.google.se/imgres&imgrefurl=www.brollopsguiden.se/gallery/category_view.php%3FcategoryID%3D12%26page%3D2%26PHPSESSID%3Dcd5ad45e8a26e97efe735f5a09b3b082&usg=__4P_eu9aIAXrZCn-OW_VWoQzROfM=&h=100&w=100&sz=10&hl=sv&start=64&um=1&itbs=1&tbnid=KK5DV9Jc1KpsDM:&tbnh=82&tbnw=82&prev=/images%3Fq%3Dbrudgum%26start%3D60%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1


    min ska ha både och men absolut inte ovanligt med bara näsduk

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 6 May 19:18
    #7

    fel länk


    www.brollopsguiden.se/gallery/category_imageview.php&page=2&PHPSESSID=cd5ad45e8a26e97efe735f5a09b3b082

  • Supers­tarfia
    Äldre 6 May 19:38
    #8

    jag har faktiskt aldrig sett en näsduk till smoking, å ändå går ja på smokingtillställningar 3-4 gånger per år...


  • Lara C
    Äldre 6 May 20:01
    #9
    Superstarfia skrev 2010-05-06 19:38:52 följande:
    jag har faktiskt aldrig sett en näsduk till smoking, å ändå går ja på smokingtillställningar 3-4 gånger per år...
    Då har vi inte varit på samma fester. {#lang_emotions_wink}
  • Supers­tarfia
    Äldre 6 May 20:01
    #10

     


    Lara C skrev 2010-05-06 20:01:25 följande:
    Då har vi inte varit på samma fester.

    eller så jag har bara missat de vita som sticker upp.. ;)


  • Väntar på något
    Äldre 6 May 20:34
    #11
    Lara C skrev 2010-05-06 19:09:19 följande:
    Har inte varit på något smokingbröllop, så jag vet faktiskt inte. Kan du inte kolla på någon tidnings familjesida för att se om det syns på bröllopsfotona eller bara googla bröllopsfoton? Då ser du ju vanliga bilder och kanske får en uppfattning. Konstigt är det absolut inte med bara näsduk, så jag tror inte att någon annan reagerar.
    Bra idé!!!
  • Väntar på något
    Äldre 6 May 20:36
    #12
    Superstarfia skrev 2010-05-06 19:38:52 följande:
    jag har faktiskt aldrig sett en näsduk till smoking, å ändå går ja på smokingtillställningar 3-4 gånger per år...
    Är sällan på smokingtillställningar så jag har inte tänkt på det tidigare. Får väl lita på att mannen har koll. Han envisas med handknuten fluga o diverse andra konstigheter
  • ElinDa­niel
    Äldre 7 May 08:21
    #13

    Corsage behöver ju inte vara något jättebamsigt blomstrandet åbäke. :) En snygg, enkel ros i samma färg som din bukett med silvertråd, en pärla eller ett grönt blad vore kanonsnyggt!

  • Äldre 7 May 09:38
    #14

    Jag är ganska övertygad om att det vanligaste är att brudgummen har ett coursage.  Åtminstone är det min erfarenhet från blomsterhandeln och brudbinderibeställningar..
    Sedan måste han naturligtvis lika lite ha ett coursage som du måste ha en brudbukett.

Svar på tråden Några frågor om coursage