• danli
    Äldre 5 May 22:56
    7434 visningar
    6 svar
    6
    7434

    Mike Tailor, någon som har erfarenhet?

    Såg att Mike Tailor kommer till Sverige i helgen. Har hört hans namn tidigare och undrar om någon har beställt från honom och har synpunkter.  Fungerar det med leverans, är kvaliteten bra, priser o s v? Funderar på att beställa M2b:s kostym där. Alternativet för oss blir annars Suitopia men tänkte passa på nu när Mike kommer hit om han är ok.

  • Svar på tråden Mike Tailor, någon som har erfarenhet?
  • Mrs Opp
    Äldre 6 May 15:24
    #1

    Min blivande fick precis hem 2 kostymer och 2 skjortor som han beställt från Mike. Totalt kostade paketet 4000:-. Kostymerna och skjortorna är jättefina och vi är jättenöjda. Den ena kostymjackan var dock lite för stor men det har fungerat utmärkt med reklamation med Mike. Leveransen kom ca 2,5 veckor efter beställning. Dock skall man vara uppmärksam på att standardtygerna är lite tunnare än vad man hittar i butik. ( Man får ju vad man betalar för). För min man som har svårt att hitta rätt storlek och passform i butik var detta ett fantastiskt alternativ.

  • danli
    Äldre 6 May 18:48
    #2

    Tack, låter som att det kanske är en idé att träffa honom i helgen. Vet du hur ofta han kommer till Malmö( Sverige) om nu något behöver ändras?

    Fler som beställt från Mike?

  • danli
    Äldre 6 May 18:50
    #3

    danli skrev 2010-05-06 18:48:21 följande:


    Tack, låter som att det kanske är en idé att träffa honom i helgen. Vet du hur ofta han kommer till Malmö( Sverige) om nu något behöver ändras?Fler som beställt från Mike?

    Oj, det ser ut som om jag förtydligar att Malmö ligger i Sverige..haha. Menar förstås hur ofta han kommer till Malmö eller Sverige över huvudtaget.

  • Karl19­70
    Äldre 7 May 01:20
    #4

    Jag köpte ifrån suitopia och vart jätte nöjd med det. Aldrig hört talas om Micke.


    Mvh


    Karl

  • Mrs Opp
    Äldre 7 May 08:51
    #5

    Nej, jag vet tyvärr inte hur ofta han är här. Just nu tror jag det är lite oftare pga studenten och alla försommarbröllop. Han har en kalender på sin hemsida, men har tyvärr inte listat några datum längre fram än kommande helg.


    www.miketailor.com/swe/

  • Äldre 4 Oct 22:21
    #6

    Jag har för ett år sedan köpt 4 st skjortor.

    Tyvärr känns de inte figursydda trots att Mike mätte och noterade måtten. Problemet var att de blev för korta så minsta jag sträckte på mig så hängde skjortan utanför byxorna. Jämförde med köpskjorta som var ca 10cm längre. Så dessa skjortor tar just nu bara upp en plats i garderoben.

    Tror annars att jag kommer att göra nytt köp men då vara mer observant på måtten han tar?

Svar på tråden Mike Tailor, någon som har erfarenhet?