• Jasminaa

Fått förtidig mens och den slutar inte!

hej hej jag behöver lite hjälp. Jag fick min mens den 10 april och sen efter 16 dagar den 26 april fick jag den igen. Nu har jag haft den i 9 dagar. Och mensen är ju inte som vanligt det kommer lite  och är röd. vet inte vad det beror på någon som haft något liknande och kan ge råd?

• Svar på tråden Fått förtidig mens och den slutar inte!
  • Jasminaa

Ja jag tänkte så med  när jag ringde , vi betalar skatt och ändå kan dom inte ens ta emot våra samtal på en vardags eftermiddag . Helt sjukt. Jag ringer imorgon vill helst ha tid hos den lokala barnmoskan här först  sen får dom väl skicka mig någonstans om det är allvarligt. Hoppas inte på det, men konstigt att inte många känner igen sig? man hör ju knappt någon som haft nått liknande och jag har letat jättemycket på googler , hittar nada

• Greeneyes

Håller med andra, vänd dig till din gyn eller gynakuten. Det kan finnas flera naturliga förklaringar, men du bör ändå kolla upp det tycker jag.
    www.familjeliv.se är systersajten som handlar just om såna saker, gå gärna in där så kanske du hittar fler med samma erfarenhet. Lycka till!

• Kattpoet

Jo  min bryster  ( syster som ska bli bror)  känner igen sig, för henom var det  3 brustna cystor som läckte.

• Jasminaa

oj det låter allvarligt, nu har jag haft blödningar typ 11 dagar. och ingen hjälp har jag fårr föröskt ringa typ överallt och i  närmaste stad för att den lokala barnmoskan   inte har telefontid alls.  Det känns som om ingen vill hjälpa mig varför kommer jag inte fram någonstans och nu är det fredag  så jag måste vänta t måndag

• Superstarfia

Jasminaa skrev 2010-05-07 09:32:53 följande:
    oj det låter allvarligt, nu har jag haft blödningar typ 11 dagar. och ingen hjälp har jag fårr föröskt ringa typ överallt och i  närmaste stad för att den lokala barnmoskan   inte har telefontid alls.  Det känns som om ingen vill hjälpa mig varför kommer jag inte fram någonstans och nu är det fredag  så jag måste vänta t måndag

Nej, du åker in akut såklart..

• bruden i skogen

Nu står et ju inte hur gammal du är. men om du är upp mot 45 år så är det så här det är.

Men jag tror ju inte det ))

Hoppas du fått tag på en gynläkare vid denna tidpunkt.

En annan ide om det inte är något som de kan göra något åt är att du uppsöker någon som kan TCM alltså kinesisk medicien. Antingen genom akupunktur eller genom akupressur. Man trycker eller sticker små tunna nålar i punkter på din kropp för att stabilisera mensen.

Men det skall vara någon som kan riktig kinesisk medicin. Inte en sjukgymnast som ger nålar fär smärta.

• Jasminaa

Nej jag är bara 19 år, men är det vanligt om man är i 40 års ålder att det blir så här?

• passionsblomman

Jasminaa skrev 2010-05-07 11:13:48 följande:
    Nej jag är bara 19 år, men är det vanligt om man är i 40 års ålder att det blir så här?

När man börjar bli runt 45 så snackar vi klimakteriet. Då kan det bli hur konstigt som helst när kroppen ska lägga ner hela grejen.
    men jag begriper inte att du inte ska kunna få tag i någon att tala med om saken? Ring igen och säg att du är rädd för MA eller cystor eller vad som helst och vägra lägga på förrän någon svarar!

• Jasminaa

Ja det kan vara svårt när det är telefonsvarare, Blir så ledsen  i förrigår fick jag tag på nån det va förlossningsavdelning men jag blev hänvisad dit. och hon som svarade bad mig berätta sen mitt i allt när jag berättar om min mens avbryter hon mig och säger att hon inte har tid med mig att hon har annat  att göra och jag bara la på visste inte vad jag skulle säga.  testar ringa en sista gång till barnmoskan om de inte går denna gången så får jag vänta till måndag helt enkelt. är bara less p0å att bli avvisad  nu efter så många förösk

• Jasminaa

nepp ingenting denna gången heller. Dom har full telefonkö och jag ska prova nästkommande vardag  .. häligt va?

• Superstarfia

Jasminaa skrev 2010-05-07 12:28:04 följande:
    nepp ingenting denna gången heller. Dom har full telefonkö och jag ska prova nästkommande vardag  .. häligt va?

Men varför åker du bara inte in till gynakuten?

• Lyckliga013bruden

om du inte får tag på vårdcentralen eller liknande kan du prova att ringa sjukvårdsrådgivningen på nummer 1177. Där kan du prata med någon som kanske kan svara på vad det är eller ge dig en akuttid till din vårdcentral eller sjukhus.

Kan vara värt ett försök om du inte redan försökt ringa dit.

• Jasminaa

jag har förökt ringa till 1177, men de sa att de inte kunde svara på min fråga och att jag skulle ringa gyn. så gjorde jag det men de hade ju inte tid att prata telefontiden va stängd. och  jag kan ju ringa in akut , men dett är väl inget akut? Jag vill bara veta om det är nått farligt eller inte.   Jag bor i ett litet ställe och den närmaste  gynekologen är 60 km härifrån. Vi har en barnmoskemottagning här  men dom öppnar på måndag.

• Superstarfia

Jasminaa skrev 2010-05-07 12:56:57 följande:
    jag har förökt ringa till 1177, men de sa att de inte kunde svara på min fråga och att jag skulle ringa gyn. så gjorde jag det men de hade ju inte tid att prata telefontiden va stängd. och  jag kan ju ringa in akut , men dett är väl inget akut? Jag vill bara veta om det är nått farligt eller inte.   Jag bor i ett litet ställe och den närmaste  gynekologen är 60 km härifrån. Vi har en barnmoskemottagning här  men dom öppnar på måndag.

Om det inte är akut, så är det inte heller farligt. och hur ska du få reda på det? jo du måste besöka en läkare... hellre åka 1 gång för mycke än 1 gång för lite?

• 1willB2

Jo, du kan visst ringa akut. Du vet ju inte om det är akut eller inte. Jag kan ju berätta att när jag ignorerade min blödning och jag till slut var tvungen att åka in akut och opereras så hade jag 1 liter blod i bukhålan, vilket jag inte hade någon aning om eftersom jag bara såg blodet som kom "den vanliga vägen". De sa till mig att jag hade förblödigt om jag inte kommit in. Jag vill inte skrämma upp dig men du måste i alla fall få tag i någon som du kan fråga. Dessutom sa de till mig att om det upptäckts tidigare, innan allt gick helt sönder, hade de kunnat rädda min äggledare. Nu har jag bara en äggledare och har svårare att bli med barn.

• Lillaria

Ta och åk in akut. De kan inte göra mera än undersöka dig och antingen säga att allt är ok eller så hjälper de dig. De kan inte skicka hem dig utan undersökning. Funkar det inte med gyn-akut så testa vanliga akuten. Bord på en småort eller har svårt att ta dig till vanliga sjukhuset så ring din vårdcentral, en vanlig distriktsläkare ska kunna hjälpa dig. Stå på dig. Akuten är öppen hela helgen med 

Svar på tråden Fått förtidig mens och den slutar inte!