• Bellis­77
    Äldre 3 May 09:15
    3583 visningar
    9 svar
    9
    3583

    Funderar på att köpa kostym till m2b på ebay...

    Jag har köpt min klänning på ebay och jag är jätte nöjd nu funderar jag på om vi ska köpa mannens kostym också. Men jag vet inte riktigt vad man ska kolla efter eller ja hur ska de se ut... material etc...


    Några tips?


    Har kollat här tex
    stores.ebay.com/DRESS-SUITS_mens-three-piece-vest-suits_W0QQ_fsubZ6QQ_scZ1QQ_sidZ2531616QQ_sopZ3QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322

  • Svar på tråden Funderar på att köpa kostym till m2b på ebay...
  • mintur­snart
    Äldre 5 May 11:23
    #1

    Kolla in www.suitopia.se

  • Mrs Sivert­s
    Äldre 22 May 19:25
    #2

    När ska ni gifta er? Jag vet inte hur lång tid det tar att beställa fr ebay (är det aktioner som på tradera?)


    men om ni har tid tycker jag också att ni kan beställa en skräddarsydd kostym, då får man också bestämma form, fit, tyg foder monogram  mm och riktigt "designa" sin egen unika kostym!


    Det finns flera nätskräddare, kolla även tex in www.tailorcenter.se

  • JollyO
    Äldre 22 May 19:41
    #3

    Tror att det är bättre att gå och kolla på dressman och andra vanliga affärer när rean kommer till midsommar. Då kan man ju köpa en kostym som är helt okej för 1000 kr.


    Passformen är ju lite mer komplicerad än för en klänning.


    Min vän är min och jag är hans
  • Mrs Sivert­s
    Äldre 22 May 20:56
    #4

     


    JollyO skrev 2010-05-22 19:41:10 följande:
    Tror att det är bättre att gå och kolla på dressman och andra vanliga affärer när rean kommer till midsommar. Då kan man ju köpa en kostym som är helt okej för 1000 kr. Passformen är ju lite mer komplicerad än för en klänning.

    Säg inte det, jag sprang hos sömmerskan med min klänning flera ggr, grät några ggr i bilen på väg hem från henne för att hon tog in för lite, nästa gång för mkt ect 


    En bröllopsklänning som sitter perfekt är en konst

  • Mrs Sivert­s
    Äldre 22 May 21:52
    #5

    Bellis77!


    Kollade din länk till ebay, det var flera kostymer på den sidan, vilken är det du tittat på?

  • Bellis­77
    Äldre 22 May 21:55
    #6

    cgi.ebay.com/MENS-BLACK-DRESS-SUIT-VEST-MENS-SZ-44-L-LONG-44L-NEW-/350355770129&pt=US_CSA_MC_Suits&hash=item5192d4cb11


    Funderade lite på en sådan här men eftersom byxorna antagligen blir för stora så skippar vi den ideén.

  • Mrs Sivert­s
    Äldre 22 May 22:02
    #7

    80dollar är ju ett jättebra pris! 


    Det stod free shipping men det kanske bara är i USA (?) Är din M2b svårplacerad i storlek är en skräddarsyd kostym bra, men utgifterna är ju många... 

  • Bellis­77
    Äldre 22 May 22:12
    #8

    Är lite osäker på frakten på just det stället men flera har fri frakt över hela världen. Grymt bra pris.

  • Mrs Sivert­s
    Äldre 22 May 22:43
    #9

    Var inne på din sida och kollade, vi hade italiensk buffe till huvudrätt som ni funderar på att ha, det var mkt uppskattat1 Även fast jag var så uppspelt och bara petade i maten. Men när jag åt av den dagenefteråt kunde också jag känna smak och då var den jätte god! 

Svar på tråden Funderar på att köpa kostym till m2b på ebay...