• M L

Låda till secret box???? PANIK!!!

Jag ska ge min blivande man en secret box i morgongåva, men problemet är att jag inte har någon box!!!

Nån som vet var man kan hitta fina små lådor?
    Vad hade Du för låda/album till Dina bilder?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Låda till secret box???? PANIK!!!
  • Jessika81

Gör en själv? Åhlens har ju en del söta lådor och om du inte hittar nåt mönster som passar ka du kanske klä den med tyg? Röd sammet till exempel :)

• Puchiko

dum fråga kanske men vad är en secret box?

• lyckan ler

Måste fråga; lägger ni bara bilderna lösa i lådan? Eller sätter in i nåt album? Eller sätter bilderna i nåt slags passepartout?

• Cherrygirl
    lyckan ler skrev 2010-07-01 09:00:35 följande:
    Måste fråga; lägger ni bara bilderna lösa i lådan? Eller sätter in i nåt album? Eller sätter bilderna i nåt slags passepartout?
    Om man ska ha dem i en låda så kan man ju ha dem lösa, men då får man tänka på att ha en låda som är syrafri och lignin fri, annars så gulnar korten och kan bli förstörda.

Så om man vill bevara korten länge så är det nog smartast att sätta in dem i album, man kan ju hitta en större låda och lägga hela albumet i men det kanske blir lite kaka på kaka!

• lyckan ler

kärlekssommar: åh, vilken kanonbra sida! Tack! Hittade massor av saker jag vill ha! Dock inte lådorna... Lite väl dyra tyckte jag... (Snålis kanske? ) Får nog kolla lådor på Åhléns och se om det finns några enkla passepartout att sätta bilderna i.

Svar på tråden Låda till secret box???? PANIK!!!