Igår kom han hem med en chokladfontän!!!
och det visste han inte om att jag i smyg ville ha till festen :o) Snacka om att vara gjorda för varann!
Har provat den och det är bara sååå coolt!
och det visste han inte om att jag i smyg ville ha till festen :o) Snacka om att vara gjorda för varann!
Har provat den och det är bara sååå coolt!
Vad kul!!!!!!!!!!!!!
Nice önskar min m2b skulle hitta på nåt sånt men han är lika romantisk som en sten
Vi ska också ha en chokladfontän på vårt bröllop Men hur mycket choklad kommer ni att köpa till den och vilken choklad? Några tips?
Vi provade både blockchoklad och marabou choklad, men chokladen var alldeles för tjock, vad kan man hälla i för att göra den mer rinnande? har läst om olja...men kommer inte det att smaka konstigt? och hur gör man då...smältar man chokladen först och sen hälla i oljan och sen allt i fontänen?
Nej, det blir inte konstigt. När man bakar med choklad har man ofta vanlig matolja i, tex när man doppar något i choklad som ska stelna. Annars blir den för tjock och hård. Så det är inte alls konstigt med olja i choklad rent generellt - det är ju precis samma sak som i chokladen utanpå skumgodisar typ
Dock kan jag inte svara på mängderna olja för just fontän.
Mina vänner som har en chokladfontän uthyrningsfira använder bra block choklad, som odense och sedan har de grädde i den så det blir flytande.
Ingen olja efterom det ger en oljigare känsla och då känns det billigt.