• mica82

Sex and the city tema MÖHIPPA

Hallå där ute!

Jag planerar en möhippa för mina bästa vän. Hon älskar sex and the city så jag tänkte att vi kunde ha det som tema under hela dan.

Men det står still... jag har inte sett serien så mycket ( väldigt konstigt va) så jag har inte så bra koll.
     snälla, bombadera mig med roliga idéer för denna roliga dag!

Tänkte iaf att hon ska få en summa pengar och handla sin outfit för dagen på Myrorna. Något annat vi ska göra är att dansa stripchair.
    cosmopolitans är såklart givet...

jätte tacksam för svar!!

• Svar på tråden Sex and the city tema MÖHIPPA
  • Cantaton

Jag har sett hela serien, så jag borde väl ha några förslag. För stunden är jag dock alldeles för trött för att komma på... Men Carrie är ju journalist/författare och varje avsnitt går ut på att hon ska skriva en artikel. Så ni kanske kan be bruden skriva ett debattinlägg, ett brev/tal till brudgummen eller något annat?

• Eriane

Har inte heller sett serien mycket men brukar dom inte vara mycket på brunch?

Se till att ni har Sex and the City lika kläder också försök att välja steriotyper från serien och se till att en person på möhippan minst fyller varje typ...En Carrie, en Samantha osv kolla även lite diskret vem bruden identifierar sig med kanske kan ni till och med kolla myrornas lite innan så ni vet att dom har passande kläder inne och att dom hänger relativt samlade så inte bruden får leta kläder i timmar

• Cantaton

Brudens klädsel: Rosa top och vit ballerinakjol (som Carrie har i introt till varje avsnitt, när hon blir nedstänkt av att en buss kör i en vattenpöl).

• Cantaton

Skor är viktiga i serien! Vad man nu kan göra av det

Charlotte jobbar på ett konstgalleri. Om ni är intresserade av konst kan ni ju därför gå på galleri? Alternativt att ni förbereder ett eget litet galleri av bilder/målningar som ska berätta något för bruden.

De går ofta på klubbar också. Så kvällen kanske kan avslutas på en sådan?

• Eriane

Det är ju ett jättebra tips om bruden är en Carrie Hade jag själv haft Sex and the City tema hade jag nog inte känt mig som en Carrie dock...Rekomenderar som förut kolla vem som är brudens favorit kolla stilen på den personen, alla klär sig ju i väldigt olika stilar. Om det är Carrie tycker jag ni ska följa Cantatons förslag

• Eriane

Modevisningar Om ni har lång tid att planera går det att fixa själva. Vi hade det som skolarbete när jag gick i skolan. Vi lånade in kläder från en mindre butik med snygga kläder (en afrikansk tjej som designade själv) Sen kollade vi upp med en restaurang/klubb om vi kunde ha modevisning där.

Det var en win win situation vi fick högsta betyg och restaurangen & klädaffären fick gratis reklam. Vi satte upp flyers om modevisningen innan så den kvällen (mitt i veckan) var det fullproppat där. Sen hon som hade butiken ökade sin försäljning ordentligt efteråt

Är ju mycket arbete att organisera men vill ni verkligen göra något extra är det ett tips.

• Cantaton

Roligt!

Eriane skrev 2010-04-30 23:13:41 följande:
    Modevisningar Om ni har lång tid att planera går det att fixa själva. Vi hade det som skolarbete när jag gick i skolan. Vi lånade in kläder från en mindre butik med snygga kläder (en afrikansk tjej som designade själv) Sen kollade vi upp med en restaurang/klubb om vi kunde ha modevisning där. Det var en win win situation vi fick högsta betyg och restaurangen & klädaffären fick gratis reklam. Vi satte upp flyers om modevisningen innan så den kvällen (mitt i veckan) var det fullproppat där. Sen hon som hade butiken ökade sin försäljning ordentligt efteråt Är ju mycket arbete att organisera men vill ni verkligen göra något extra är det ett tips.
  • Aurelia

Jag har varit på Sex and the city-rundtur i New York. Då fick vi dricka cosmopolitans, äta cupcakes från samma ställe som Miranda (i Sverige kanske Muffinsfabriken eller liknande passa), besöka en sexshop och så vidare. Om ni vill göra den där klassiska möhippegrejen med att fråga ut folk på stan om kärlek så kan ni kanske använda frågorna som brukar vara med i varje avsnitt- Carrie brukar fundera över en speciell frågeställning i varje avsnitt (fast just nu kommer jag förstås inte på en enda...). På nätet finns många roliga sidor med citat från serien, dom kan man kanske använda på något sätt. T.ex. trycka upp roliga citat på t-shirts med glittersprayfärg. :)

• mica82

tack så jättemycket för alla era roliga tips!!!

• Astro

Ett tips är ju att du hyr en säsong och lägger 3-4 timmar på att se x antal avsnitt av serien?

För övrigt så har du redan fått mycket tips. Hög klass är väl ledordet för en SATC-möhippa. Snygga klänningar på alla deltagare, höga klackar, mängder av cosmopolitans och Manhattans, och sedan försöka fånga nåt fram vardera av tjejerna i serien? Kanske ta bruden på manikyr/ansiktsbehandling, spana in konst på något galleri, cupcakes skulle hon ju kunna få baka själv och garnera med tjusig frosting? Sex-leksaksparty?

• miaik

Cosmopolitans måste ni ha! Det finns en färdigblandad på bolaget numera, så då slipper man blanda själv.

Som nån skrev äter de ju mycket brunch, sen är det MYCKET sexsnack.. Ni kanske kan ha utvalda frågor? I filmen så dricker de champagne och provar massa kläder hemma hos Carrie som de ska se om hon ska slänga eller spara.
    Snygga skor är ju ett tema och snygga och annorlunda kläder, samt väldigt klassiska kläder... :)

Ååååh, jättekul idé förresten! Jag har setta alla avsnitt massor av gånger och har den förlängda versionen av filmen! Jag har också en bok om serien där de är SATC-quiz i slutet, det kan ju vara nåt?

• MrsGranath

Sex and the city 2 kommer snart på bio! Vet inte riktigt när möhippan sker, men kan kanske klämma in premiären av 2:an?? {#lang_emotions_laughing}

• Snitte- 5/7-2008

det här är ju en så himla bra idé!! gud vad kul, har 2 hippor att planera i sommar och satc är perfekt till en av tjejerna!! tyvärr är hon hästtjej också men man kanske kan kombinera det

jag tänker mig, Skor!!, prova kläder!! drinkar!! någon slags modevisning,,, någon fancy lunch och sexparty på slutet kul!! tack tack för alla tips

• duckling

I nya allt om bröllop-special skriver chefredaktören om sin möhippa, där de hade just sex and the city-tema. nu minns jag inte vad de gjorde för nåt, men den tidningen finns ute nu för typ 29 spänn. kan ju vara värt att kolla in?

lycka till, sex and the city låter som en jättekul idé.

• Jenny Malmö

Oj, så roligt med SATC-tema!

Och framförallt: Så bra att du verkligen gör något för Bruden! Att döma av allt man läser här passar möhippan inte alla gånger bruden. Och det är ju ändå det viktigaste!

• Fenixx

åh vilket roligt tema!

då måste ni ju blanda cosmopolitan-drinkar till alla tjejerna.

• Julian

Ett party med sexleksaker är absolut en rolig grej. Jag var på en svensexa förra året där vi hade det. Inte alls så pinsamt, speciellt inte fter ett par drinkar ;) Ett tips är lite demostrationer av Mr Rabbit som dom hade i Sex and the City.

Vi hade en partyledare med sexleksaker från http://www.amorspilar.se om jag inte minns fel. Lycka till med sexan :P

• Pyttsan

Om det är för mycket jobb med en modevisning, kanske ni kan ordna en fotografering åt henn? Hon får posera i olika kläder-eller kanske bara en sko-fotografering? Eller så poserar ni tillsammans! Den bästa bilden på henne kan ni rama in och ge till brudgummen vid bröllopet. Och bilderna på er alla i olika konstellationer kan ni göra ett kollage av och ge till henne som minne.

Fixa fötterna är ju givet-sen finskor på!

Alla på hippan ska ha snygga skor, är de obekväma skor går man barfota med fina skorna i handen. Inga bekväma skor tillåts! :P

Samla SATC-citat på lappar och be bruden dela ut dem till alla deltagarna, och givetvis motivera varför jsut den personen kunde ha sagt just det citatet. Kan vara trevligt medan man väntar på att drinkarna ska blandas eller transport någonstans.

• Snitte- 5/7-2008

pyttsan: skitbra idé!

Vi kommer ha skoshopping, fotografering i olika "fula" klänningar och göra en slags fotobok... sexparty, spa och drinkar tror det kommer bli grymt!!!

Svar på tråden Sex and the city tema MÖHIPPA