• Malla och Mojje

Tips på sjal till bruden!

Gifter mig 29 maj så om jag har tur med vädret så är det inga problem att jag har en helt baraxlad klänning men jag kom på att om det är 14 grader och regnar kan det kanske vara skönt med någon sjal eller nåt. Det finns ju en del boleros men det tror jag blir svårt att hitta som passar till min klänning.

Någon som har tips om vad man kan tänkas ha för sjal eller något bra ställe som säljer? Hur ska ni själva göra om det blir kallt?

• Svar på tråden Tips på sjal till bruden!
  • Vinter10

Såg den här länken i en annan tråd och sitter precis och tittar själv. Finns många annorlunda och fina boleros samt en del sjalar som man antingen kan köpa därifrån eller få inspiration att göra själv.

www.etsy.com/search_results.php&search_type=all&page=1

• SofieochJamie

Jag skulle precis säga samma sak. Jag ska gifta mig samma dag och är också lite orolig. Jag sökte på pashmina eller shalw på etsy.com och den finns hur mycket som hellst. Våra färger är vitt och grönt så jag tänkte köpa en som matchar vår gröna temafärg. £28 inkl frakt är helt ok. Har köpte flera saker på etsy till bröllopet, alla är mycket fina.

• Rapsbrud

SofieochJamie: Jag funderade också på att ha en sjal i vår temafärg mörklila, men den blivande maken är skeptisk? "Ska man inte bara ha vita kläder om man är brud?" var hans kommentar, men å andra sidan har jag ibland lättare att "se" i huvudet hur något kommer se ut än vad han har...

• Malla och Mojje

Om det är något jag har lärt mig under planeringen är det att INTE fråga min M2B vad han tycker  - jag får nämligen så konstiga svar...

Go for it! Jag funderar på att ha rosa eller grön sjal. För 17 det finns ju brudar som har röd klänning!

• födelsedagsbrud

Jag har köpt en vit sjal att ha över axlarna om vädret inte är på min sida!! Har en klänning från nixa, så sjalen kommer oxå därifrån!!Vill man bryta med en färg..så visst, det är väl inte fel...men jag är rädd att det bli för mycket..skall ju ha färg i brudbuketten!!!Vill inte att det skär sig!!

• Malla och Mojje

Hmm, sant! Gäller bara att hitta en sjal i exakt samma nyans som klänningen! Ska leta lite efter det.. Min tärna var precis i Kina, korkat att jag inte bad henne - hon kunde ju köpt typ 10 st..

• Malla och Mojje

Vinter10 skrev 2010-04-29 15:37:18 följande:
    Såg den här länken i en annan tråd och sitter precis och tittar själv. Finns många annorlunda och fina boleros samt en del sjalar som man antingen kan köpa därifrån eller få inspiration att göra själv.   www.etsy.com/search_results.php  

Riktigt fina grejer! Ganska mkt kortärmat dock! Den sidan måste jag spara för framtida behov!

• Rapsbrud

Malla och Mojje: Haha det har du rätt i! Jag har bara vita rosor i min bukett, enda färgen är ett mörklila band runt stjälkarna, men jag har faktiskt hittat en mörklila sjal som matchar både bandet och makens lila väst och slips, den syns på första bilden i mitt galleri:

www.brollopstorget.se/hem/rapsbrud/galleri.php

Funderar på att skicka efter den, kan ju faktiskt använda den mycket efter bröllopet också, älskar ju lila ju. Hoppas den hinner komma på en vecka!

• Malla och Mojje

Rapsbrud skrev 2010-04-30 20:20:19 följande:
    Malla och Mojje: Haha det har du rätt i! Jag har bara vita rosor i min bukett, enda färgen är ett mörklila band runt stjälkarna, men jag har faktiskt hittat en mörklila sjal som matchar både bandet och makens lila väst och slips, den syns på första bilden i mitt galleri: www.brollopstorget.se/hem/rapsbrud/galleri.ph... Funderar på att skicka efter den, kan ju faktiskt använda den mycket efter bröllopet också, älskar ju lila ju. Hoppas den hinner komma på en vecka!      

Ser ju kanonfin ut!

• Rapsbrud

Mmm jag hoppas det, den kommer med posten imorgon tror jag. Färgen ser helt rätt ut på bilden i alla fall. Har känt på en annan schal i samma material och den var hur mjuk och go som helst.

• SofieochJamie

Var har du beställt den ifrån?

• Malla och Mojje

Börjar bli lite stressad över det där med sjal nu alltså! Beställde från sjalbutiken och den var ju kanon-fin men färgen "cremé" visade sig vara ljusgul... inte som jag tänkt mig, har skickat tillbaka den och är tillbaka på noll igen... Hmm, jag har inte tänkt så mkt på det med sjal för jag tänkte att det brukar finnas sköna fina sjalar i vanliga klädbutiker - men icke.... Jakten fortsätter... tips?

• födelsedagsbrud

VArt har du köpt din klänning??Vad är det för märke???

• Bröllopmaj2010

Vi gifte oss i lördags och sidensjalen jag köpt passade väldigt bra till klänningen, det blev effektfullt med en annan färg på sjalen, och eftersom vårt färgtema var rosa/vit/grön passade det perfekt med en rosa sjal.

födelsedagsbrud: Jag vet inte vems klänning du frågar efter , men min är en Nana Couture.

• Miss Laari

Bröllopmaj , Jag har oxå precis beställt från www.sjalbutiken.se efter sett ditt tips i denna tråden, tack! :)
    Hur snabb var leveransen? ( är lite stressad gifter mig om drygt en vecka)

• Bröllopmaj2010

Miss Laari skrev 2010-06-01 11:27:19 följande:
    Bröllopmaj , Jag har oxå precis beställt från www.sjalbutiken.se efter sett ditt tips i denna tråden, tack! :)Hur snabb var leveransen? ( är lite stressad gifter mig om drygt en vecka)

Tror jag beställde på fredagen eller lördagen och den kom på tisdagen eller onsdagen så det gick snabbt.

Svar på tråden Tips på sjal till bruden!