• Millan­ita
    Äldre 26 Apr 13:54
    9176 visningar
    21 svar
    21
    9176

    Tandblekning!!

    Hej,

    Jag och även min m2b funderar på att göra en tandblekning innan vårat bröllop nu i juli Men det är ju så himla dyrt, från 2500-5900 kostar det.
    Så nu undrar jag om någon har testat på sk "hemmablekning" dvs från tex dentaworks m.m
    Snälla ge mig/oss era erfarenheter så kna vi utvärdera hur och om vi ska göra det!

    Kram

  • Svar på tråden Tandblekning!!
  • ikju8
    Äldre 4 May 19:02
    #11

    Har hört talas om ett tandpulver som ska ge vita tänder (http://eleven.se/eva-vit-tandpulver-eugenia-9579.html). Fast det är inte som blekning utan det fungerar bara medans man använder det. Har inte testat det själv men är lite sugen på att göra det.

  • Annapa­nna larsso­n
    Äldre 4 May 19:41
    #12

     


    Felina skrev 2010-04-26 14:12:51 följande:
    HejJag vill avråda dig starkt att bleka tänderna hemma, medlet du bleker tänderna ( Väteperoxid) med är mycket starkt och kan ge frätskador på ditt tandkött om det inte görs korrekt. Du bör även ha gjort en koll av din tandhälsa innan blekning, ifall du har karies eller behöver en tandhygenistbehandling innan.  En blekning hos tandläkare kanske är dyrare men det är dina tänder som kan ta skada om blekningen inte görs korrekt. Hos tandläkare framställs skenor som passar just dina tänder inte som vid hemblekning där skenan är universal. Tänk över det noggrannt innan du bleker tänderna, kankse behöver du inte bleka utan bara en ordentlig uppfräschning hos hygenist som putsar och polerer dina tänder! Lycka till från mig osm jobbar inom tandvården 

    Hej,
    Hur mycket kan en rengöring och polering hos tandhygenist kosta? Hur lång tid mellan putsning och bröllop tycker du är bra? Perfekt med ett tandproffs att fråga

  • Felina
    Äldre 4 May 21:05
    #13

    Hej

    Ett besök hos hyg kostar ca 500kr, väl värda pengar du känner dig jätte fräsch efteråt, ring din tandläkare eller hygenist och boka tid några dagar innan bröllop så kommer du känna dig fin, be dem använda " Airflow" som saltblästrar tänderna och man får bort kraftiga missfärgningar.
    Sen ska man tänka på att alla har vi olika färg på tänderna precis som vi alla har olika hud eller hårfärg, tandens naturliga färg är lite gul. Dricker man dessutom mycket The kaffe, vin eller äter stark mat missfärgas tänderna.

    Lycka till

  • soonAm­rs
    Äldre 7 May 23:54
    #14

    urk... bakpulver.. spott.. fyy.. Det smakade inte hallon!  {#lang_emotions_tongue_out}

  • Sebast­iána
    Äldre 8 May 00:08
    #15

    Blir inte tandhalsarna extra känsliga av tandblekning? Mina tänder ilar en del. Jag misstänker att de skulle ila ännu mer om jag blekte dem... eller?

  • cityal­ven
    Äldre 8 May 13:56
    #16

    Det det värsta som kan hända om du bleker tänderna själv är att du kan tappa emaljen...


    Det var iaf vad min tandhygienist sa till mig. Just tänder ska man vara försiktig med. Besök hellre en riktig tandläkarmottagning.


    Kramar och Lycka till!


     


     

  • Waldek­ranz
    Äldre 10 May 15:59
    #17

    Sebastiána


    jag tror inte det är någon risk om man gör det proffesionellt, då lägger de ju 30 minuter på att täcka för ordentligt.

  • Uppsal­abrud2­010
    Äldre 10 May 23:48
    #18

    Under och ett tag efter blekning så kan man få ilningar i tänderna, skölj med Fluor morgon och kväl lunder och efter!!!

  • Lenovi­sa
    Äldre 21 Sep 18:45
    #19

    Hej,


    Kanske gammal tråd men jag ger lite tips ändå . Jag har precis avslutat en kur med Brightwhitesmiles för hemma blekning, är supernöjd. Bra pris också 289:- tror jag.


    Finns som sagt en uppsjö, men detta var visst ett märke som fanns i Europa så då tar man nog inte stor risk tänkte jag. Så det finns säkert andra som är bra också men jag kan rekommendera det i alla fall. Fungerade bra på mig, Fick inga ilningar.


    Länk:


    www.brightwhitesmiles.se/

  • mammat­illtre
    Äldre 24 Sep 16:09
    #20

    Hej Millanita! Har provat det mesta inom tandblekning, är en riktig veteran :) ! Av min erfarenhet blir resultatet lika bra när du bleker tänderna hos tandläkaren som att bleka tänderna själv.

    Har det senaste året använt tandbleknings-kitet från Tandblekningsbutiken, faktiskt det bästa jag använt hittils om jag ska vara ärlig. Deras hemsida är www.tandblekningsbutiken.se. De har också andra saker för tandblekning, t.ex. tandblekningsremsor, tandblekningspennor etc, men jag har inte provat såna saker än!

    Hälsningar

    Lisa

     

  • Äldre 28 Jun 13:36
    #21
    Har använt Stella white strips i en vecka nu och de har redan gjort extrem skillnad. Överlycklig att äntligen hittat en tandblekning som funkar för mina tänder! Rkommenderar deras produkt iallafall! :)
Svar på tråden Tandblekning!!