• lindhaa

Hur dekorera honörsbordet?

hej!

Jag vill ha lite ideér och gärna bilder på hur ni hade tänkt dekorera era honörsbord.
    Har läst om stora silvriga ljuskandelabers som vi tyvärr inte kan få tag på.
    Stora frigolitbokstäver med "herr och fru xxxx" funderar vi på att beställa..

Vi är inte så sugna på en stor blomsterbåge..

Hur ska ni smycka framför där ni sitter?? {#lang_emotions_laughing}

• Svar på tråden Hur dekorera honörsbordet?
  • Tessthemess

Det där med frigolitbokstäver har jag också funderat på... fast bara "Mr & Mrs" eller vårat efternamn.

Tjocka ljus från IKEA i en klunga är fint. Man kan sätta sidenband runt dom långt ner på ljuset för att piffa dom lite. Då jag och min blivande make är från olika länder (han är engelsk) så skall vi ha flaggor bakom oss som korsas. Att dom bildar ett X liksom.

Lite blombuketter utspridda på alla bord samt lite annat smått.

Mitt emot våra platser skall vi ha två tomma stolar/pallar som gäster kan komma och sätta sig vid lite då och då för att prata med oss. E-bordet går alltså inte ända fram till oss i mitten.

• Cherrygirl

Vart beställer du bokstäverna?

De jag har sett har inte varit i frigolit utan mera sån där plast som man packar ömtåliga saker med, typ datorer och sånt..

Jag är själv lite sugen på såna där bokstäver men tänkte att de i plast borde ju hålla bättre än de i frigolit och de i frigolit kan man ju inte måla heller om man skulle vilja det, iaf inte med vanlig färg..

• Megi

Vi kommer ha mycket tyg som faller ner.

• PerSan

Sådana bokstäver i frigolit skulle jag vilja ha!! Någon som vet var man kan beställa dem??

Tack på förhand!

• Superstarfia

PerSan skrev 2010-04-26 09:43:21 följande:
    Sådana bokstäver i frigolit skulle jag vilja ha!! Någon som vet var man kan beställa dem??Tack på förhand!

Bokstäver i frigolit fins på panduro vad jag vet.. :) ska nog köpa såna och spraya guldiga.. :)

www.drombrollop.webblogg.se Hela Sundsvall firar vår dag, eller?
  • Cherrygirl
    Superstarfia skrev 2010-04-26 09:45:43 följande:
      Bokstäver i frigolit fins på panduro vad jag vet.. :) ska nog köpa såna och spraya guldiga.. :)
    Tänk på att frigolit smälter om du sprayar det med vanlig färg, måste vara speciell färg till frigolit skulle jag tippa på, om det ens går att spraya dem överhuvudtaget.
  • Superstarfia

Cherrygirl skrev 2010-04-26 12:07:07 följande:
    Tänk på att frigolit smälter om du sprayar det med vanlig färg, måste vara speciell färg till frigolit skulle jag tippa på, om det ens går att spraya dem överhuvudtaget.

Jodå, det går.. har gjort det förr och det har inte varit några problem. har köpt färgen tillsammans med bokstäverna på panduro..

www.drombrollop.webblogg.se Hela Sundsvall firar vår dag, eller?
  • Cherrygirl

ok, ja jag har sprayat frigolit med vanlig svart sprayfärg och då smälte den iaf.. hehe

Men det kanske var någon annan typ av fäg du köpte på panduro.

De har väl inte riktigt så starka grejer kanske, jag köpte mig färg på colorama nämligen.. Hehe

• Tessthemess

PerSan skrev 2010-04-26 09:43:21 följande:
    Sådana bokstäver i frigolit skulle jag vilja ha!! Någon som vet var man kan beställa dem??Tack på förhand!

Man kan även beställa specialgjorda fligolitbokstäver som kan stå på Honörsbordet.
    Dom kan beställas från: andresreklam@hotmail.com 
    André finns i Göteborg. Kostnad ligger på ca 600-1000:- beroende på hur många bokstäver etc. Jag tror att man även kan beställa i färg (inte helt säker dock).

• Cherrygirl

Ok, är de i frigolit eller i sån där plast material?

Är de i frigolit så är det ju inte så billigt, då blir det ju billigare att shoppa på panduro.

• Trollmor 86
    Cherrygirl skrev 2010-04-26 22:11:37 följande:
    Ok, är de i frigolit eller i sån där plast material? Är de i frigolit så är det ju inte så billigt, då blir det ju billigare att shoppa på panduro.
    Vad kostar dem på panduro?

Jag gick in på deras hemsida men hittade inga i frigolit, bara i papp. Det var inte i papp du köpte?

• Cherrygirl
    Trollmor 86 skrev 2010-05-27 09:42:57 följande:
    Vad kostar dem på panduro? Jag gick in på deras hemsida men hittade inga i frigolit, bara i papp. Det var inte i papp du köpte?
    jag har inte köpt några där alls, men såg att de hade i papp.

Jag köpte såna där träbokstäver i stället, på chilli för 12kr/st jätte fina!

Dock så hade de inga & tecken så det är jag på jakt efter nu..

• TheD

Det är inte riktigt bestämt då  vi inte får veta all dekoration just nu haha. Mina föräldrar ska inhandla saker i USA som vi inte vet vad det är men det är inom lila och vitt och annat vi har pratat om... Men framför oss kommer det inte vara något alls, inte mer än stor blomplupp fast lågt så vi kan se gätserna framför oss då en tunga kommer gå från mitten där vi sitter.

Blomsterbåge är fula i mina ögon så det var inte ens på tal när vi började planera!! Glad

• Chicita

Vi kommer inte göra så mycket speciellt på honnörsbordet.
    Vi köper in speciella krus till alla våra närmaste (honnörsbordet + tärnor + marskalker + tostmastern och hans fru) och så kommer jag och min blivande att ha ett par riktigt speciella krus / bägare också...
    Vi kommer också ha en speciell sorts kanna på honnörsbordet och troligtvis duk eftersom vi vill göra det lite mer speciellt trots allt.
    Vi kommer också ha andra stolar så det ser ut som om vi sitter på något som är mer "tron-likt". Men det är bara jag och min blivande. Inte hela honnörsbordet.
    Annars ser det likadant ut som alla andra bord Glad

Svar på tråden Hur dekorera honörsbordet?