• Doffsingen82

Hjärtan som caketopper?

Hej!

Jag skulle vilja få lite tips angående tårtdekoration...
    Vi vill inte ha ett klassiskt brudpar, utan nästan hellre ett eller två hjärtan. Vi har hittat en variant vi gärna vill ha, men känner att den var lite väl dyr... Kostar 400 kr.

http://www.balunz.se/shop/?artnr=cake2

Kankse något man skulle kunna göra själv rent av? Inte just som på bilden, men något liknande. Tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Hjärtan som caketopper?
  • Cherrygirl

Men de var ju inte så billiga direkt heller..

15pund.. och vad står ett pund i 14-15kr eller?

• Tessthemess

Cherrygirl skrev 2010-04-25 12:27:11 följande:
    Men de var ju inte så billiga direkt heller.. 15pund.. och vad står ett pund i 14-15kr eller?

Pundet ligger just nu på ca 11 kr. Då kostar caketoppern ca 165:-.
    Den nedersta har startbud på £0.99 vilket är drygt 11:-.
    Sedan tillkommer porto på det på ca 50:-.
    Jag skrev aldrig att dom var billiga. jag skrev att man på Ebay kan hitta billigare varianter av den som hon hittat. hennes kostade 400:-.

• Doffsingen82

101127 skrev 2010-04-25 08:23:39 följande:
    Vi hade "glashjärtan" på vår tårta. Kan lägga upp bild om du vill på tårtan

Ja tack JÄTTEGÄRNA

• Doffsingen82

s24086 skrev 2010-04-27 14:15:06 följande:
    Där står visst hur stora de är på festingen.se   Här, kolla:www.festingen.se/product.asp

Det skiljde ju faktiskt bara 1,5 cm i höjd på det hjärtat och det jag hittat för 400. Men bara en fjärdedel av priset..

Det är väl egentligen skitsamma; inte går vi under för 400 kr, men känns bara lite ovettigt dyrt för att ha på tårtan ett par timmar.... :-P

• s24086

doffsingen82

jag var på ett bröllop i förra månaden som hade köpt den cake toppern från den butiken...
    Jättevackert.. det är i plast men det kunde man definitivt inte se,.. såg jättefint ut..

• Lara C

Jösses, nu blev jag stressad. Hade inte fattat att detta med caketopper var så himla viktigt!

Kan man beställa i särskilda färger någonstans. Vill ju ha en topper med m2b:s uniform i rätt nyans!

• Doffsingen82

s24086 skrev 2010-04-29 22:40:27 följande:
    doffsingen82jag var på ett bröllop i förra månaden som hade köpt den cake toppern från den butiken...Jättevackert.. det är i plast men det kunde man definitivt inte se,.. såg jättefint ut..

Men tack SNÄLLA!! Då får det bli den
    Vad gulligt av dig att skriva det; att veta att den är fin även i verkligheten gör ju en del..

• Doffsingen82

s24086 skrev 2010-04-29 22:40:27 följande:
    doffsingen82jag var på ett bröllop i förra månaden som hade köpt den cake toppern från den butiken...Jättevackert.. det är i plast men det kunde man definitivt inte se,.. såg jättefint ut..
    Doffsingen82 skrev 2010-04-29 23:05:00 följande:
      Men tack SNÄLLA!! Då får det bli den Vad gulligt av dig att skriva det; att veta att den är fin även i verkligheten gör ju en del..

Nu var den SLUT!!!

• Doffsingen82

Lara C skrev 2010-04-29 22:48:58 följande:
    Jösses, nu blev jag stressad. Hade inte fattat att detta med caketopper var så himla viktigt! Kan man beställa i särskilda färger någonstans. Vill ju ha en topper med m2b:s uniform i rätt nyans!

Inte behöver du bli stressad för det
    Jag ska inte ha något stort bröllop i övrigt, så då vill jag verkligen fokusera på detaljerna.

Här målas brudparen efter egna önskemål
    http://www.tartdekorationer.se/tartdekoration-brudpar.html

• Lara C
    Doffsingen82 skrev 2010-04-29 23:12:06 följande:
      Inte behöver du bli stressad för det Jag ska inte ha något stort bröllop i övrigt, så då vill jag verkligen fokusera på detaljerna.Här målas brudparen efter egna önskemålwww.tartdekorationer.se/tartdekoration-brudpa...
    Jag var ironisk. Är detta verkligen viktigt för er?

Tårta ja! Caketopper? Inte något jag lägger möda på. Tror att det blir en bra fest ändå.

• s24086

doffsingen

Har du kollat med dem när den kommer in igen.. antar ju att efter denna tråden så har den gått åt.. och konstigt vore det ju annars, billig och vacker.. det e minsann inte ofta! hahahaha

Hade jag varit som du hade jag mailat dem o frågat om och när de i så fall får in nya..

• 101127

Nu finns vår tårta i mitt galleri

• Doffsingen82

Lara C skrev 2010-04-30 00:00:29 följande:
    Jag var ironisk. Är detta verkligen viktigt för er? Tårta ja! Caketopper? Inte något jag lägger möda på. Tror att det blir en bra fest ändå.

Jaha. Ja, det var ju trevligt av dig.
    Som jag skrev så ska vi inte ha något stort bröllop och inte heller någon fest. Vi ska endast bjuda på tårta efter vigseln till alla närvarande. Tårtan vill jag därför lägga lite extra krut på, då det är det "enda" vi kommer att "ha".

Du har säkert också något som du prioriterar som jag tycker är utomordentligt fjantigt och onödigt.

• Doffsingen82

s24086 skrev 2010-04-30 22:33:21 följande:
    doffsingenHar du kollat med dem när den kommer in igen.. antar ju att efter denna tråden så har den gått åt.. och konstigt vore det ju annars, billig och vacker.. det e minsann inte ofta! hahahahaHade jag varit som du hade jag mailat dem o frågat om och när de i så fall får in nya..

*hehe*
    Antagligen har denna tråd dragit igång världens rush efter hjärtan som caketoppers...

Jag får maila dem och fråga!

• Doffsingen82

101127 skrev 2010-05-01 07:52:08 följande:
    Nu finns vår tårta i mitt galleri

SUPERFINT!! Vart har du fått tag på det och vad gav du för det?

• 101127
    Doffsingen82 skrev 2010-05-02 22:20:58 följande:
      SUPERFINT!! Vart har du fått tag på det och vad gav du för det?
    Den är från calligraphen Minns inte priset.
Svar på tråden Hjärtan som caketopper?