• Andreas flicka

Sidenband till inbjudan

Hej!

Håller som bäst på med våra inbjudningskort - och det är ett huvudbry ska jag säga.

Någon som vet var man kan hitta ganska breda sidenband i Stockholm - bandet ska vara ca 3 cm brett (30 mm) inte så mycket mer för det blir för brett. 2,5 cm passar också.

Har varit på panduro med hittade ingen bra färg där och på Åhléns - där föll det också färgen... (hade tänkt mig ljust olivgrönt eller det som Calligraphen kallar för salviagrönt)

Tack!

• Svar på tråden Sidenband till inbjudan
  • living the dream

blomsteraffärer?
    Vet att blomsterlandet här i vår stad brukar ha en massa olika band och så i alla fall...

• Bettanbus

Hej Andreas flicka

Hade samma problem som du med sidenband, men ett bra tips är att gå in på en tygaffär. Där har de sidenband/dushess-band i alla färger och storlekar. Kostar lite mer eftersom det är av bättre kvalité, men blir MYCKET finare än dom banden de har på panduro. Lycka till

• Jakobsson85

Jag kom att tänka på butiken Tiimari samt sybehörsbutiker.

• Andreas flicka

Åh!

tack så jättemycket för era svar! Ska genast ner imorgon och titta.

Bettanbus, var köpte du dina band?

• Bettanbus

Jag bor i Göteborg, så det blir nog lång för dig att åka... men jag lovar, sytillbehörsbutiker har dushessband i olika färger. Annars kan man lätt beställa sådant hos dom. Lycka till

• sandralainen

Olhsons tyger har mycket oliak band. Kankse också skapaHobby på hornsgatan?

• rosesarered

Mattsons band har stort sortiment. Jag var som du ute efter ett salviagrönt/ljusgrönt brett band men tyckte att det var ganska svårt att hitta nåt i den nyansen så till slut blev det vita band från Åhlens.

• Sanna2010

Jag kan rekomendera butiken matton!!!! Den ligger i Sthlm. De hade ganska mycket olika band å sånt. Googla på maton så hittar du nog den. Den ligger på en tvärgata från Sveavägen, inte så långt från norrtull. Dom har hemsida oxå!

Lycka till!

• Andreas flicka

Tack, tack för alla tips!

@ rosesarered Hmm.. bådar inte gott att du inte hittade något, har faktiskt vita band som backup. Men det hade varit roligt med lite grönt i inbjudan eftersom det är vårt färgtema.

• rosesarered
    Andreas flicka skrev 2010-04-24 22:19:08 följande:
    Tack, tack för alla tips! @ rosesarered Hmm.. bådar inte gott att du inte hittade något, har faktiskt vita band som backup. Men det hade varit roligt med lite grönt i inbjudan eftersom det är vårt färgtema.
    Tänkte som du, vi har också grönt i färgtemat. Men det blev jättefint med vita sidenband och hade grön kartong bakom vår inlaga istället inuti inbjudningskortet och fick därmed med det gröna.

Lycka till med letandet!

• wiicky

Kan det här vara något?

global.ebay.com/25mm_SATIN_WEDDING_CAKE_RIBBONS-25_METRES/110512619202/item

global.ebay.com/25MM_BERISFORDS_KHAKISAGE_GREEN_SATIN_RIBBON_50M_ROLL/180466840065/item

global.ebay.com/5M_x_25MM_SAGE_GREEN_SATIN_RIBBON_UK_SELLER_-_GR37/280449185475/item

global.ebay.com/25MM_X_5_MTR_MOSS_GRN_DOUBLE_SATIN_RIBBON_-_FREE_POST/180384639889/item

global.ebay.com/2_rolls_x_25mm_Satin_Ribbon_Trim_Sew-_SAP_GREEN_30y/120531828328/item

global.ebay.com/25MM_BERISFORDS_FOREST_GREEN_SATIN_RIBBON_x_5_METRES/180385339088/item

global.ebay.com/25MM1_SAGE_GREENKHAKI_DOUBLE_SATIN_RIBBON_X_5_MS/180372559222/item

• Andreas flicka

Tack, tack! Ska genast kolla upp ebay-alternativen!

• Andreas flicka

Både NK och Ohlssons tyger hade sådana band jag ville ha . På Ohlssons var de 2 kr billigare metern så jag slog till och köpte två rullar.

Svar på tråden Sidenband till inbjudan