• Pälsboll

Tårtan - vad ska man ha i?

Vad kommer ni ha för "fyllning" i tårtan?
    Och vad har ni utanpå? (t.ex. marsipan)

Vi har hittat ett konditori där man får välja att ha i precis vad man själv vill. Men vi har ingen aning om vad man ska ha, eller vad som passar med vad.
    Blir lite tråkigt att ha en vanlig prinsesstårtsfyllning...

Så berätta nu vad ni ska ha i och på era tårtor :)

• Svar på tråden Tårtan - vad ska man ha i?
  • Eriane

Ja vi kommer att ha tropiskt havs/strand tema rakt igenom Vi gick och skulle skissa upp vår tårta och prova smaker och jag hade en ide om ett genomskinligt brudpar som ser ut att vara av vatten men sen visade hon i butiken sjöhästarna och dom var så fina. Kommer vara en pärlemovit och lätt råsa och en pärlemovit och ljust brun

• Eriane

Såg precis att jag inte kan stava...Lite trött och distraherad tror jag minsann

• Ezna

Vi har inte helt bestämt oss hur vi vill att den ska se ut, men vi vet att vi vill har philadelpiaost isf grädde! {#lang_emotions_laughing} Det är såååå gott!

• Rufsas

Fasen vad sugen på god tårta jag blev nu...

• Pälsboll

Rufsas skrev 2010-04-23 10:34:41 följande:
    Fasen vad sugen på god tårta jag blev nu...

Ja jag oxå :P

Jag vill ha sugarpaste, men konditorierna här i Umeå verkar inte använda sånt :(
    Dom två jag har ringt till hittills har marsipan, grädde eller kristyr på...

• avtryck

Vi ska ha vit chokladmousse med hallonmousse inuti. Ovanpå blir det ett legopar som ser ut som oss.

• Plutten2010

Pälsboll skrev 2010-04-23 14:40:57 följande:
      Ja jag oxå :PJag vill ha sugarpaste, men konditorierna här i Umeå verkar inte använda sånt :(Dom två jag har ringt till hittills har marsipan, grädde eller kristyr på...

Jag googlade bröllopstårta umeå och fick upp den här tjejens blogg. Hon gör bröllopstårtor och verkar använda sugarpaste. Nu har jag ingen aning om pris osv men det kan va värt ett försök??

• Doffsingen82

Vi hittade på en egen variant

Chokladbotten, vaniljkräm och hallongrädde (färska hallon i vispad grädde för att bryta av allt sött), kritvit marsipan dekorerad med mörkröda kallor, ivory-färgade rosor (alla blommor penslade med guld), ett marsipanband av samma vita färg som rosorna runt om samt ett vitt pärlband av kristyr längst ner runt om tårtan.

Tror att den blir kanon!

• Plutten2010

Plutten2010 skrev 2010-04-24 11:10:54 följande:
      Jag googlade bröllopstårta umeå och fick upp den här tjejens blogg. Hon gör bröllopstårtor och verkar använda sugarpaste. Nu har jag ingen aning om pris osv men det kan va värt ett försök??

X antal timmar senare upptäckte jag att jag missat att lägga in länken.. =( Här är den iaf; http://inasinsikter.blogspot.com/

• Pälsboll

Plutten2010 skrev 2010-04-25 00:53:08 följande:
      X antal timmar senare upptäckte jag att jag missat att lägga in länken.. =( Här är den iaf; inasinsikter.blogspot.com/

Tack.
    Verkar som att hon bor i Luleå, men jag slängde iväg ett mail ändå :)

• rosesarered

Mjölkchokladmousse med limeinteriör och vitt marangöverdrag, gott utan att vara för "chokladigt".

• rosesarered

Marsipanöverdrag menar jag såklart

Svar på tråden Tårtan - vad ska man ha i?