• 5hjärtan

Hemligt bröllop

Jag har i dagarna varit och köpte material till våra inbjudningskort.

Min m2b kläckte den fina ideén att lägga inbjudningarna i bruna kuvert med texten TOP SECRET på.

Just för att vi vill bara ha de inbjuda på vigsel. Middagen blir för samma skara (endast närmaste familjen)

Men jag är lite orolig för att vissa av mina släktingar och våra vänner får för sig att komma till viseln som är hemma på tomten. Just för att det är hemma enkelt. Likaså har vi vänner som jag kan tänka mig dyker upp ovänat om de vet när och var.

Verker varan ideé om hemligstämplat kvuert med inbjudan i, som en rolig grej bara.
    Vi skickar med då en liten lapp med noteringen att vi inte vill att någon ska få reda på tid och plats.

Eller är det bara fånigt??

• Svar på tråden Hemligt bröllop
  • Ezna

En liten fråga bara.. Varför vill ni inte att era vänner ska komma på vigseln?

• Bride2011

Jag undrar - går folk verkligen på bröllop de inte är bjudna till?

• 5hjärtan

Vi vill bara att familjen ska närvara. Endast! Ville vi ha ett stort bröllop med släkt och vänner hade vi bjudit in till det, men nu vill vi bara ha föräldrar/syskon med resp + barn.

Vi har vissa i våran närvaro som skulle komma fastän de inte är bjudna, just om de vet om att vi kommer vara hemma med vigseln.

• fibobs

Vi har bjudit in på Trädgårdsfest hemma i vår trädgård med start kl 15.30.
    Innan dess så viger vi oss borgeligt och bara vi + vittnen. Vi hinner och åka för lite fotografering fram tills 15.30.
    Hoppas att alla förstår att der är en trädgårdsfest de ska till, då det är så vi vill ha det. Inga uppklädda människor, inga presenter utan bara vår vänner och närmaste släkt på en hejdundrande fest.
    Det enda kruxet är ju att vi har skickat inbjudningarna för att folk ska kunna boka i tid....och vem bjuder in till en trädgårdsfest flera månader i förväg!!!???
    Så risken finns att de förstår.
    Men hur som hur, så har vi redan vigt oss när festen börjar {#lang_emotions_sunny}

• Ezna

5hjärtan skrev 2010-04-22 13:56:51 följande:
    Vi vill bara att familjen ska närvara. Endast! Ville vi ha ett stort bröllop med släkt och vänner hade vi bjudit in till det, men nu vill vi bara ha föräldrar/syskon med resp + barn. Vi har vissa i våran närvaro som skulle komma fastän de inte är bjudna, just om de vet om att vi kommer vara hemma med vigseln.

Låter verkligen underligt att folk kommer fastän de inte är bjudna!!
    Om det varit i kyrkan hade jag förstått det, då får ju alla som vill komma på vigseln.
    Men ni ska ha den hemma på gården, och då förstår jag inte hur man kan vara så fräck att gå om man inte är bjuden!!!
    Jag skulle aldrig drömma om att gå utan inbjudan, tror inte ens i kyrkan...
    Hoppas det löser sig och att ni får det bröllop ni drömmer om!

• 5hjärtan

Det kommer att bli det bröllopet vi vill då ingen annan än de vill ska veta vet.
     =)

Men det jag frågade om var ifall vi kunde "skojsa" till det för dem som är bjuda med ett brunt kuvert!

Svar på tråden Hemligt bröllop