• Svanboet

    Vi som går på Viktväktarna del 6

    Här samlas vi som går på Viktväktarna och pratar om maten, mötena, motionen och motivationen och allt annat som liver erbjuder.

    Välkommen in i värmen, gamla och nya, och dela en resa med oss!

  • Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 6
  • tågjäntan

    Det var inte illa Terese . Jag tror, eller vi alla vet , att man mår bra av att röra på sig även om man har ett par extra kilon.

  • Minstoradag

    Hej på er! Jag är viktväktare igen efter ett uppehålll på 6 månader. Dumt dumt dumt då jag la på mig 18 av de 26 kilona jag hade gått ner... Jag har min tredje vägning imorgon som jag inte tror kommer gått så kanon pga att vi va på bröllop i lördags och jag typ glömde att jag va viktväktare då och i måndags.. Men men det ska väl gå bra det här =)


  • Minstoradag

    Glömde att jag skrivit förut... Lite trött kanske =)

  • tågjäntan

    Jag funderade på att falla för de ungsbakade chipsen som de gjort reklam för på tv. Men så blev vi bjudna på hallonpaj med glass hos ett par kompisar, så att smaka de chipsen får skjutas på framtiden.

  • Sonja68
    Minstoradag skrev 2010-06-11 23:07:39 följande:
    -1.6 på vågen igår
    Wooohoooo! GRATTIS!!!

    Här renoveras för fullt och jag hinner inte räkna några points, eller motionera eller stå på vågen. Men jag känner på kläderna att det är INTE minus utan plus

  • Minstoradag

    Även med ett stort (enligt mig) minus i torsdags har jag haft två riktiga skit dagar nu... Skärpning på mig! Vad gör ni när söt/salt gotte suget slår till och ni inte har typ bars hemma?


  • Sonja68

     


    Minstoradag skrev 2010-06-12 23:55:21 följande:
    Även med ett stort (enligt mig) minus i torsdags har jag haft två riktiga skit dagar nu... Skärpning på mig! Vad gör ni när söt/salt gotte suget slår till och ni inte har typ bars hemma?

    ja, jag vill också veta? Vad gör man när man kommer hem kl 17 vrålhungrig, darrig och vet att man måste orka göra en näringsriktig middag till familjen också? Jag VET att svaret är frukt, men det är lätt att det blir kakor...

  • tågjäntan

    Jag vet inte, jag har haft den karaktären. Jo, jag har tagit dietorellgodis. Men på jobbet nu när man står och går mer har det varit svårare att låta bli kakburken. En anledning till att jag lyckats hålla mig från kakorna är att vi aldrig har kakor hemma mer än när vi får gäster.

  • Minstoradag

    Trots sötsug och missar under veckan stog det -0.9 på vågen idag mycket nöjd!


  • tågjäntan

    Förra veckan var jag ledig och vi var på lite semester. Det blev en hel del gott jag unnade mig . Men nu blir det hårda tag igen.

  • lillalyckan

    TÄnkte bara berätta att idag har jag fått nog och börjat hitta min motivation igen så idag blir det ett möte igen för först agången på flera månader... Usch, nervös...


  • tågjäntan

    Hoppas att det gick bra!
    Själv känns det lite svårare så här på sommaren. Och jobbet gör att man känner sig tröttare. I går var jag på möhippa - då blev en del gott och i dag har jag ätit en hel dajm...
    Annars har det gått någorlunda. Fast det märks inte så mycket på magen så jag drar mig för att gå till vågen.

  • lillalyckan

    Det var semesterstängt när jag kom dit i lördags! Som att man inte blir tjock på sommaren liksom? SKa gå dit på måndag istället, hann inte igår tyvär... Men jag är fortfarande lite motiverad! Och jag har kommit igång med träningen igen


  • tågjäntan

    Bra!
    HEJA, HEJA, HEJA!
    I dag blev det hastigt och lustigt en promenad med en rullstol på jobbet ca 12 x 12 min (en liten "paus" i en affär på ca 5 min). Det var lite svettigt i värmen, men jag hoppas att det tog lite extra energi.

  • tågjäntan

    Oj, i dag är det dags för en ny tråd... jag ska försöka göra en ny.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 6