Present till tärnan?
Jag skulle gärna vilja ge min tärna en present som minnne från bröllopsdagen och tacka för allt hon fixat med möhippa mm. Har ni några bra förslag?
Jag skulle gärna vilja ge min tärna en present som minnne från bröllopsdagen och tacka för allt hon fixat med möhippa mm. Har ni några bra förslag?
Jag tror att jag kommer bjuda mina tärnor på någon rolig kväll då vi gör något extra roligt. Jag håller också på att göra vintageinspirerade näsdukar med "deras" bokstäver broderade på. Inget jag tror de kommer använda, men jag tyckte att det var en rolig sak som passade ihop med feelingen på vårt bröllop.
Jag har köpt ett halsband till min tärna. Ett "stavhalsband" i silver med kedja. På staven är där ingraverat (fyra sidor):
* tärna
* bästis
* finaste
* vän
min tärna får ett halsband med hennes bokstav
Vi har två tärnor och dem ger vi vars ett armband samt att vi köper klänningarna till dem :)
Ja klart tärnorna ska ha presenter!
Vi köper deras klänningar som de får vara med att välja vilket gör att de kommer kunna använda dem igen och kommer trivas i dem.
Sen har vi inte bestämt present än men det är ju kul med antingen en upplevelse de kan minnas eller en nått de kan ha kvar länge, tex smycke. Egentligen skulle jag vilja bjuda dem på typ pedikyr och manikyr någon dag innan bröllopet så vi alla kan känna oss superfräcsha men då blir det ju ingen present som tack för hjälpen, men egentligen är ju mestadels av hjälpen innan bröllopet och då redan klar vid eventuella spatillfället... Vad tror ni? Skulle det vara bra?
www.maxiander.se/
Jag gillar tanken med smycken, gärna något personligt. Har du sett Lyckogram.se? De kanske har något som passar.
patrikoannika: vad fint det lät! var hittar jag sådana halsband?
Vi planerar att ge bort en ask utvalda chokladpraliner från Pralinhuset till föräldrarna, best men, brudtärno och toastmasters.
De kan man beställa lite här och var.
Jag köpte ifrån: http://precious.zoomin.se/
Det är en tjej jag "känner". (nätvän)
idag fixade jag en extra present till min tärna, mest för att hon hjälp till att köpa in saker, eftersom hon har större utbud. En designad penna som jag beställer via Vistaprint.
Jag gav min tärna ett pärlarmband. Likadant som jag själv bar på bröllopet.
Vi kommer köpa varsitt Efva Attling halsband till tärnorna!
Åh va fint! Har du någon bild??
Mina tärnor kommer att få varsitt vacker armbans samt att vi har köpt deras klänningar också. Valde ut tre enkla klänningar som de kommer kunna ha mycket användning av vid andra tillfällen också!
Kändes dumt att köpa klänningar som bara kommer hänga i garderoben sen..
Måste bara komma på deras present, även om de säkert kommer använda sina klänningar igen, då de väljer den själv, så vill jag ändå ge dem något mer "minne"... Hummm