• bruden 82

    hur lång tid behöver jag?

    Ringde precis kyrkan för att kolla tider, och de hade ledig både i augusti och oktober (som jag hade tänkt) hinner jag med allt om jag tar i slutet av augusti??

    vad tycker ni?

    Plsneringen är redan igång ska jag tillägga.

  • Svar på tråden hur lång tid behöver jag?
  • Rufsas

    Absolut! Min kompis bestämde sig i maj och gifte sig i augusti. De hade 110 gäster.

    Lycka till!

  • xaniara

    Det är klart du hinner! Det är kanske bra om de stora idéerna är påbörjade, för det är nästan det jag kände tog tid - att bestämma tema osv. Sedan rullade det bara på!

  • BrideBecks

    Fick en inbjudan 3 veckor innan bröllopet en gång, de hade bestämt sig 5-6 veckor innan och de hann utan större problem tyckte de. Det handlar ju hur effektiv man är.

  • MaddeåMats

    Om ni har bokat lokal eller åtminstonde vet att den är ledig så är det ju bara till att börja boka!

  • annaruffs

    ja, absolut, tänk bara på att skynda med inbjudningarna eftersom det är semestertider..

  • bruden 82

    Tack för alla svar !

    en pinsam fråga men vad är tema? ska man ha det? ge mig exemel på vad ni har för teman.

  • Trasan99

    Vissa har typ havstema eller så, de flesta nöjer sig med ett färgtema, vi hade vitt, champagne och guld. Sedan kan man ju kolla lite på stilen, ska det vara lantligt, rustikt eller mer klassiskt?

    Kolla festlokal och visellokal, funkar det så är resten bara småsaker. Men börja med att boka in allt som andra är involverade i: vigselförrättare, frisör, catering om ni ska ha det osv.

  • Rufsas

    bruden 82 skrev 2010-04-19 13:03:24 följande:


    Tack för alla svar !en pinsam fråga men vad är tema? ska man ha det? ge mig exemel på vad ni har för teman.
    Du kan kalla det för inrikting egentligen. Vi har inget särskilt tema mer än att vi vill att alla ska ha kul snarare än att det bara är vackert. Därför har vi valt tempolåtar (även på vigseln) som ett exempel. Vi har även anpassat inbjudan till att vi snarare vill att det ska vara roligt än tårdrypande.

    När jag har mina utbildningar på jobbet så brukar jag ställa några frågor till cheferna som beställt utbildningsdagen. Dessa frågor går faktiskt att applicera även på bröllop:

    - Vad är ert mål med festen?
    - Vilka förväntningar har ni?
    - Vad vill ni att gästerna ska känna efter bröllopet?
    - Vilka ingredienser tror ni bör finnas med för en lyckad fest?
    - Hur tror ni att gästernas förväntningar ser ut?
    - Tidigare erfarenheter från bröllop som kan vara värdefulla?

    Lycka till
  • xaniara
    Rufsas skrev 2010-04-19 13:45:26 följande:
    bruden 82 skrev 2010-04-19 13:03:24 följande::- Vad är ert mål med festen?- Vilka förväntningar har ni?- Vad vill ni att gästerna ska känna efter bröllopet?- Vilka ingredienser tror ni bör finnas med för en lyckad fest?- Hur tror ni att gästernas förväntningar ser ut?- Tidigare erfarenheter från bröllop som kan vara värdefulla?
    Åh vilken bra frågelista! Den kommer jag ha en massa nytta av!
  • Rufsas
    xaniara skrev 2010-04-19 15:09:56 följande:
    Åh vilken bra frågelista! Den kommer jag ha en massa nytta av!


    Jag använder min lista till typ allt.
Svar på tråden hur lång tid behöver jag?