Vika kartong
Vi ska ha 190g kartong som utsida på vårat festprogram, någon som har några tips å knep på hur man enklast smidigast viker dem för att det ska bli snyggt?
Vi ska ha 190g kartong som utsida på vårat festprogram, någon som har några tips å knep på hur man enklast smidigast viker dem för att det ska bli snyggt?
Om du menar hur du ska få en snyggt vikt kant rekommenderar jag att du använder ett falsben se länken:
www.google.se/imgres&imgrefurl=www.scrapbookingguiden.se/falsben-i-plast-fran-slojddetaljer&usg=__yQIEmWyF3T-SEhIWHM1DPh-p9kU=&h=200&w=199&sz=22&hl=sv&start=1&um=1&itbs=1&tbnid=eMBXeir4an5uPM:&tbnh=104&tbnw=103&prev=/images%3Fq%3Dfalsben%26um%3D1%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DX%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26tbs%3Disch:1
Den länken funkade ju inte så bra, testa denna istället
www.scrapbookingguiden.se/falsben-i-plast-fran-slojddetaljer
precis vad jag var ute efter.
Det funkar jättebra att vika kartong med hjälp av ett falsben. Finns bland annat på Panduro och om jag kommer ihåg rätt så låg priset under hundralappen. Våra inbjudningar är gjorda av a3 kartong som vi själva vikt med hjälp av falsben, tycker inte att det syns att det är "hemmagjort"
Lycka till!
Ett annat tips är att inte köpa en sån grej utan ta något annat. Tex en barnmatkniv. Dra med den på insidan längs en linjal. Vik sedan. Går superbra det med! =)