• soryd
    Äldre 16 Apr 07:58
    1933 visningar
    3 svar
    3
    1933

    gravyr hjälp!!

    hej.

    jag ska köpa ett fickur till min bm. men jag vet inte vad jag ska gravera in.

    ska jag gravera in vårt monogram?
    eller datumen?
    eller hans initsialer?
    eller inget alls?

    jag vet ju inte vad han gillar direkt han kanske tycker det känns töntigt att ha vårt monogram där om han ska anvädra det annars.
    har ingen aning så tacksam för lite hjälp

  • Svar på tråden gravyr hjälp!!
  • Kirsto
    Äldre 16 Apr 08:21
    #1

    Jag vet inte varför hans skulle tycka att det är töntigt att ha ert monogram på uret, själv tycker jag att det är fint med något som representerar er två.

    Däremot är det kanske en prisfråga? Det är betydligt billigare att gravera in text där butiken har färdiga typsnitt, och jag tror att monogrammet antingen måste göras för hand eller med en bra masking kopplad till datorn. Jag kan dock ha fel, så det skadar inte att höra sig för.

    Ett alternativ till monogram är era namn och datum, ett smeknamn eller en kort text. "Amor vincit omnia" (kärleken övervinner allt) är vanligt, men man kan ju faktiskt skriva vad som helst som är fint. Kanske nåt med tid eftersom det är en klocka? Typ "För all tid" eller varför inte "För alltid".
    Vad du än väljer så tycker jag absolut att du ska gravera in något, det gör uret mycket mer speciellt!

  • soryd
    Äldre 18 Apr 22:28
    #2

    tack så mycket detta ska begrundas. o ja det blir nog absolut en gravýr får se vad bara.

  • Kirsto
    Äldre 19 Apr 00:29
    #3

    Håller tummarna för att du ska få en snilleblixt!

Svar på tråden gravyr hjälp!!