• brudeniskrudenijuli

Halvhöga klackar till lång brud?

Finns det fler blivande brudar därute som precis som jag känner sig lite för långa för alla dessa skitsnygga högklackade skor? Vad ska ni ha på fötterna? Jag vill ha något med max tre-fyra cm klack men hittar inget snyggt.... några tips?

• Svar på tråden Halvhöga klackar till lång brud?
  • clakar

Gah, känner samma sak. Jag är sjukt lång (anser jag), dock har jag en mycket ståtlig herre som också är lång. Men jag är väldigt osmidig i klackar och kommer nog den dagen jag gifter mig satsa på ballerina-style, om jag nu inte den dagen har hunnit "lära" mig att vingla runt på klackar, och att omvärlden har vuxit en decimeter eller så...

• Bride2011

Jag har valt låga klackar eftersom jag är längre än M2b, de finns i mitt galleri

• fru AM

Jag är också lång - 184 cm - (men min man lite längre) och jag hade en 5 cm klack på bröllopet (så vi blev jämnlånga). Klack ger ju lite bättre hållning vilket är fint. Lite beroende på hur din hållning & klänning ser ut så kan du ju fundera på om du ska ha ett par fina ballerinaskor eller satsa på klack i alla fall. Kanske t ex: www.brandos.se/ivory/france-1-offwht/a11071
    finns även andra fina på brandos

Lycka till!

• 100703 M och B

Kolla nån av sajterna som gör skor åt dig med den klackhöjden du själv väljer? Matildas fest och Pernillas brudbutik bland annat :)

Så kan du får just den snygga modellen du vill ha men välja 4cm klack istället för 10 ;)

• brudeniskrudenijuli

fru AM skrev 2010-04-16 20:24:00 följande:

Jag är också lång - 184 cm - (men min man lite längre) och jag hade en 5 cm klack på bröllopet (så vi blev jämnlånga). Klack ger ju lite bättre hållning vilket är fint. Lite beroende på hur din hållning & klänning ser ut så kan du ju fundera på om du ska ha ett par fina ballerinaskor eller satsa på klack i alla fall. Kanske t ex: www.brandos.se/ivory/france-1-offwht/a11071finns även andra fina på brandosLycka till!
    Dom var inte så tokiga! Inte alls! Man ser ju nästan aldrig skor med denna klackhöjd. Nu är det bara ABBA 1972 som gäller. Visserligen ganska läckert men jag känner mig bara inte bekväm med att bli tio-tolv cm längre.
    Tack alla för tips!
  • soonAmrs

Jag har oxå problem.. Min blivane är bara ca 2 cm längre en mig och jag har hittat drömskon. 10 cm klack!!! Jag blir jättelång och har aldrig nånsin gått i sånna klackar. Lider av jättebeslutsångest.. men jag vill ju inte egentligen vara längre än honom på bröllopet, det har jag sagt hela tiden.. åhhh *suck* jag vet inte hur jag ska göra.

• brudeniskrudenijuli
    soonAmrs skrev 2010-04-16 23:53:19 följande:
    Jag har oxå problem.. Min blivane är bara ca 2 cm längre en mig och jag har hittat drömskon. 10 cm klack!!! Jag blir jättelång och har aldrig nånsin gått i sånna klackar. Lider av jättebeslutsångest.. men jag vill ju inte egentligen vara längre än honom på bröllopet, det har jag sagt hela tiden.. åhhh *suck* jag vet inte hur jag ska göra.
    Jag förstår dig. Jag har hittat massor av fina skor som jag skulle bli alldeles för lång i för att känna mig bekväm med det, även om jag fortfarande skulle vara snäppet kortare än blivande maken. Vi kanske skulle sätta platåskor på grabbarna!
  • xaniara

Åh, jag funderar också på detta, har inte hittat några perfekta ännu. Jag älskar skor och gärna i höjden 10-12 centimeters, även om jag blir lite längre än min fästman, men då vi ska ha vigseln på en gräsmatta känns det lite klurigt.

Hojta till om nån har några fler tips på halvhöga klackar!

• brudeniskrudenijuli
    xaniara skrev 2010-04-18 23:05:02 följande:
    Åh, jag funderar också på detta, har inte hittat några perfekta ännu. Jag älskar skor och gärna i höjden 10-12 centimeters, även om jag blir lite längre än min fästman, men då vi ska ha vigseln på en gräsmatta känns det lite klurigt. Hojta till om nån har några fler tips på halvhöga klackar!
    Man kanske kan sjunka ned i gräset med klackarna så att man inte ser så lång ut när man står där framför prästen.... fast det vore förstås synd på de fina skorna.
  • xaniara
    brudeniskrudenijuli skrev 2010-04-19 10:11:42 följande:
    Man kanske kan sjunka ned i gräset med klackarna så att man inte ser så lång ut när man står där framför prästen.... fast det vore förstås synd på de fina skorna.
    Haha! Ja, det var just det jag villa försöka undvika! Kan verkligen se hur jag är tvungen att dra upp klacken med kraft för varje steg man tar fram till vår VF.. Hoho vilken syn. Jag måste nog provgå mina skor på en gräsmatta när jag väl hittar dem.

Synd att klackar på 3-4 cm ska vara så svåra att hitta några snygga. Ska ge mig ut på jakt, hör av mig om det dyker upp nåt!
  • brudeniskrudenijuli

Ja gör det! Samma här!

• brudeniskrudenijuli

Nu har jag hittat min drömsko i alla fall. Honey från Rainbow. Ursöta med ganska låg klack, med "fyrkantig" rosett på skon i 50-talsstil.

Svar på tråden Halvhöga klackar till lång brud?