• Millan­ita
    Äldre 12 Apr 15:30
    2643 visningar
    10 svar
    10
    2643

    Tränings och vikt sida!!

    Hej,

    Dags för bröllop nu i Juli 2010 och vikten ska ner ännu mer. Jag tränar 3-4 ggr/vecka men skulle behöva lite råd och tips på att utvecklas och vilken mat man ska äta. Finns det ngn bra vikt/träningsida på nätet där man skriver in vad man tränat m.m och hur mkt man förbränner...
    Finns säkert massor av sånna tips till mig

  • Svar på tråden Tränings och vikt sida!!
  • Lorran
    Äldre 12 Apr 15:39
    #1

    En sak som fungerat undantagslöst för mig är att sätta fart på kilona genom att hoppa över bröd. Jag är en mack-ätare och så fort jag lägger ner det HELT så kan jag droppa 3-4 kilon really really fast. Även om det finns nyttigt bröd också så är det bättre med en skål yoghurt eller dylikt. Att byta ut ris och pasta mot quinoa eller frysta grönsaker funkar bra också. Då kan du käka din favvobiff med lite hummus eller annan sås som inte innehåller smör och grädde med wokgrönsaker.

    Här får du också ett snabblagat middagstips som är nyttigt och gott:

    Kör en bit Laxfilé i micron ett par minuter
    Sista minuten lägger du ett överdrag av lätt creme fraiche och öser på citron peppar *yummi*
    Koka eller värm broccoli alternativt skiva tomat och avokado

    Smakar asgott och är dundernyttigt...Lycka till

    iform.se är en bra sida btw

  • haveli­na
    Äldre 12 Apr 17:20
    #2

    Jag tycker att formguiden.se/ är bra! Lycka till!

  • AnKen
    Äldre 13 Apr 09:43
    #3

    Jag är med i aftonbladets viktklubb...det är superbra!

  • Bride in leathe­r
    Äldre 13 Apr 09:46
    #4

    www.funbeat.se är jag medlem på

  • Millan­ita
    Äldre 14 Apr 12:38
    #5

    Hej, tack för alla tips...jag ska utvärdera och kolla vad som passar bäst

    Jo jag har funderat det där med bröd och kolhydrater...ska nog försöka dra ner på det så mkt som möjligt. Jag vet ju att efter jag ätit typ potatis så blir jag så j-dra mätt och mår nästan illa, mättnadskänslan kan hålla i sig flera dgr på mig!

    Finns det bra recept på dessa sidor oxå

  • Sebast­iána
    Äldre 14 Apr 12:43
    #6
    Lorran skrev 2010-04-12 15:39:15 följande:
    En sak som fungerat undantagslöst för mig är att sätta fart på kilona genom att hoppa över bröd. Jag är en mack-ätare och så fort jag lägger ner det HELT så kan jag droppa 3-4 kilon really really fast. Även om det finns nyttigt bröd också så är det bättre med en skål yoghurt eller dylikt. Att byta ut ris och pasta mot quinoa eller frysta grönsaker funkar bra också. Då kan du käka din favvobiff med lite hummus eller annan sås som inte innehåller smör och grädde med wokgrönsaker. Här får du också ett snabblagat middagstips som är nyttigt och gott:Kör en bit Laxfilé i micron ett par minuterSista minuten lägger du ett överdrag av lätt creme fraiche och öser på citron peppar *yummi*Koka eller värm broccoli alternativt skiva tomat och avokadoSmakar asgott och är dundernyttigt...Lycka tilliform.se är en bra sida btw
    Vad gör man när man har en sambo som är skeptiskt till eller ogillar allt som quinoa, broccoli, bönor osv? Han har gått med på att köra LCHF en vecka (samtidigt som vi promenerar en timme i veckan), men jag misstänker att han kommer att ha svårt att släppa bröd, potatis, ris, pasta. Vad ska han då ha till köttet? Jag äter gärna blomkål och broccoli, men inte han. Han kommer väl då bara att äta kött och sås...
  • Millan­ita
    Äldre 14 Apr 12:53
    #7
    Sebastiána skrev 2010-04-14 12:43:31 följande:
    Vad gör man när man har en sambo som är skeptiskt till eller ogillar allt som quinoa, broccoli, bönor osv? Han har gått med på att köra LCHF en vecka (samtidigt som vi promenerar en timme i veckan), men jag misstänker att han kommer att ha svårt att släppa bröd, potatis, ris, pasta. Vad ska han då ha till köttet? Jag äter gärna blomkål och broccoli, men inte han. Han kommer väl då bara att äta kött och sås...
    Jag har exakt samma problem...min blivande behöver definitvt inte gå ner i vikt (han tycker inte att jag ska gå ner ett gram till heller) därför vill han njuta och äta det som han tycker om. Jag äter gäran quinoa, bönor och allt sånt nyttigt men han är väldigt negativ till det...jag menar, man lagar ju inte två rätter av middagen!!
  • pludie
    Äldre 20 Apr 14:53
    #8

    Hej!

    Jag tror, eller snarare, för mig fungerar det bäst att jag VET vilken inverkan maten har på min kropp. Det får mig att inte vilja äta bröd, pasta och potatis till alla måltider. Så studera kalorier, kaloriintag coh blodsocker så blir man mer inspirerad av att äta bättre. Sen träna träna träna som en toook!

  • Dolly8­4
    Äldre 20 Apr 15:39
    #9

    Men om BM vill ha tex potatis till maten så är det ju inte så stor prestation att koka det och sedan själv äta grönsaker till köttet istället. Göra två tillbehör så att säga...

  • Millan­ita
    Äldre 21 Apr 11:13
    #10

    Jo det är sant, behöver ju inte vara så svårt och komplicerat som det låter men vissa rätter så som Pasta m.m baseras ju enbart på kolhydrater.
    Men jag gör som ni tipsat om, lite extra sallad till den grillade kycklingen och skippar potatisen. Det som blir över får älsklingen som matlåad ändå dagen efter
    Har skippat bröd helt nu på frukosten - vardagarna. Och det gör att jag känner mig mkt piggare varje morgon ÅHHH vilken härlig känsla. Istället äter jag naturell fil elr yoghurt med frysta hallon och blåbär (osockrade) samt ett kokt ägg och en kopp kaffe.
    Detta är roligt med kost o träning, som ni säger så blir man triggad ju mer info man får!

Svar på tråden Tränings och vikt sida!!