• Nilla2­007
    Äldre 12 Apr 12:55
    2235 visningar
    6 svar
    6
    2235

    Tappat massor av vikt innan bröllopet, hur göra med klänningen???

    Hej!

    Hat en fråga. Äter just nu cambridge och går ner mycket och fort. Har 30-40 kg övervikt och vill ggå ner så mycket som möjligt nu. Gifter mig 31 juli. Hur ska man göra med klänningen? De flesta har väl en leverans på flera månader, men dp kan ju jag ha gått ner 20 kg = alldeles för stor klänning? Finns väl en viss gräns på hur mycket man kan sy in en klänning oxå? VÅgar man vänta till början av juni med att köpa klänning?

  • Svar på tråden Tappat massor av vikt innan bröllopet, hur göra med klänningen???
  • Alexan­dra73
    Äldre 12 Apr 12:57
    #1

    Hej!
    jag har samma fundering, och har precis idag köpt min klänning... som då utan problem går att ändra!!!

  • Nilla2­007
    Äldre 12 Apr 13:01
    #2
    Alexandra73 skrev 2010-04-12 12:57:19 följande:
    Hej!jag har samma fundering, och har precis idag köpt min klänning... som då utan problem går att ändra!!!
    Mwn säg att man går ner 20 kg. Det innebär ca 4 storlekar. Kan man ändra en 46:a till en 38:a liksom....??? Vet du?
  • BrideB­ecks
    Äldre 12 Apr 14:18
    #3

    det är alltid lättare att ta in en klänning än att ta ut den. Däremot är ju 4 storlekar rätt mycket. Beror ju på lite hur klänningen ser ut, om det är mycket sömmar etc. Mitt råd är att gå till en sömmerska eller brudbutik och kolla.

  • Moi mokula­t
    Äldre 12 Apr 14:43
    #4

    Vad är cambridge?

  • Tiiiin­na
    Äldre 12 Apr 16:20
    #5

    jag skulle ha tagit 2 storlekar mindre och korsett snörning bak
    Har just av slutat min kur på cambridge och jag gick ner 13 kg på 4 veckor ren kur 13 cm i midjan, så jag gjorde så på min klänning

  • Nilla2­007
    Äldre 12 Apr 17:20
    #6

    Moi mokulat skrev 2010-04-12 14:43:11 följande:


    Vad är cambridge?
    [/citat]

    cambridgekuren.se
    Tiiiinna skrev 2010-04-12 16:20:34 följande:
    [citat]
    jag skulle ha tagit 2 storlekar mindre och korsett snörning bakHar just av slutat min kur på cambridge och jag gick ner 13 kg på 4 veckor ren kur 13 cm i midjan, så jag gjorde så på min klänning

    Jättebra jobbat! Gratttis!!
    Tack för era svar, tar gärna emot fler svar
    Tänkte att jag kör på i 4-6 veckor nu till slutet av maj, då har jag ändå 2 månade på mig om det är så att klänningen ska beställas då.
Svar på tråden Tappat massor av vikt innan bröllopet, hur göra med klänningen???