Bröllopstårtor
Vad ska ni ha för tårtor?
Smaker?
Vad ska ni ha för tårtor?
Smaker?
Vi ska ha mjölkchokladmousse med limeinteriör. Vit marsipanöverdrag. Gott och inte för mastigt tyckte vi när vi provsmakade.
När är det man matar varandra? När man står framför alla gästerna och har skärt tårtan?
Har inte varit på så många bröllop och på dom få jag varit på var det inget "matande" ![]()
Vi har tänkt att ha en tårta med Brownie botten, chokladtryffel och överst antingen passionsmuosse (som dock var syrligare än jag trodde) elle hallonmousse (lutar åt hallon för min m2b älskar hallon)
Vi har provsmakat bägge o just nu står nog den med hallon högre i kurs men jag vet en av våra gäster som är allergisk mot hallon, tycker ni man ska skippa den då trots att den var strået vassare?
Vi ska ha moussetårta med hallon och passion, såå god! Har beställt den från Brogyllen, de är verkligen supertrevliga och har typ godaste mousstårtorna i stan. Vi kommer ha italiensk maräng runt sidorna på tårtan men i mitten är den rosa av hallonmoussen, i mitten är det typ ett bo/korg av choklad som vi sticker in lila blommor i. Köpte en tårttopp här om dan med sånna där "me to you"-nallebjörnar, jättesöt men hutlöst dyr....
Ang att "mata" varandra så är det inte nåt jag tänker planera, skulle det bli lite spontant att vi gör det så visst men det är inget jag planerar att göra.
haha smink o klänning men undrar om man är så försiktig när dte väl gäller
hiho återstår att se
Jag vill ha browniebotten, men vet inte vad jag ska mer än det tips? Jag tänkte be dem baka prover på det. Så jag vill inte ha för sött heller.
Vad tar de för pris? Vet du det?
I måndags fick vi våra prover.
Botten var browniebotten. Smaklös.
Sen var det tre innehåll.
Jordgubb. Blev för sött
Passionfrukt. Kändes som något rengöringsmedel. Konstig smak.
Choklad. Smakade inte choklad. Vattning mous.
Vet inte hur jag ska göra nu. Är så förvirrad.
Vi gillade verkligen ingen utav dem.
Tips?
Så gjorde vi med o bytte leverantör, blev dyrare men tårtan är viktig. Vart bor du?
Min lillasyster ska baka vår bröllopstårta.
Hon går på Enskede gårds gymnasium i Stockholm, de är superduktiga där - de sljer bröllopstårta för 25 kr/ bit och en bit räcker till två pers enligt min syster.
Googla enskede gårds gymnasium och gå in på brödbutiken.
Bilderna är inte så bra men tårtorna är jättefina!
kalmar