• Malla och Mojje

    Erfarenheter av "Chanti"???

    Har hittat en sida som heter www.chanti.se.

    Någon som har erfarenhet av att handla från denna? Verkar konstigt att det är så billigt men det kanske är bra grejer??

  • Svar på tråden Erfarenheter av "Chanti"???
  • pettan

    Har ingen erferenhet av dom men anledningen till att det är så billigt kanske kan vara att smyckena inte är 18karats guld! Bra att tänka på kanske för om förlovningsringen är 18karat så ser dom inte lika ut i färgen!

  • Malla och Mojje

    Jo så är det nog. Det är ju 14k i deras grejer. Mina ringar är 18k vitguld men jag tror inte man tänker på det. Det som dock förvånar mig är det står typ: rek pris 10 399 kr/ vårt pris: 2 399 kr.... Det kanske inte stämmer, kanske mest är ett marknadsföringstrick... ?


    pettan skrev 2010-04-06 10:03:26 följande:
    Har ingen erferenhet av dom men anledningen till att det är så billigt kanske kan vara att smyckena inte är 18karats guld! Bra att tänka på kanske för om förlovningsringen är 18karat så ser dom inte lika ut i färgen!
  • Sofiasglossip

    Jag har bra erfarenhet av Chanti. Har dock inte köpt min förlovningsring där men andra smycken. Men det är 14k guld & inte 18k som vi har i Sverige.

    Det är många länder som inte har 18k som standard. Men jag har som sagt goda erfarenheter.

    Man har öppet köp så det är inga konstigheter.

    Lycka till!

  • buskan

    jätte bra erfarenheter, har beställt våra vigselringar därifrån och dom är jätte fina och kom snabbt efter beställning. Vi beställde provlåda så vi fick se ringarna hur dom kommer att se ut och prova ut vår storlek innan. Jag har en vitguld förlovningsring sen tidigare och färgen ser jag ingen skillnad på. Jag upplevde bara bra service och är verkligen jätte nöjd med mitt val. Skillnaden på antalet karat är att 14karat är hårdare än 18 och då att färgen han skilja något, men det märks mer när det är rödguld. Som ovanstående sagt så är det många länder som har 14karat som standard just för att det är ett hårdare material och mer hållbart och tåligt! Sverige hade 24 karat tidigare men det var då för mjukt och smyckena blev missformade så därför miskade man antalet karat som standard till 18... (efter vad jag har hört ska tilläggas)

    Hoppas du blir nöjd! Vi är super nöjda!

  • Malla och Mojje

    Åh! Nu har jag fått mina smycken! Är såå nöjd! Var och hämtade dem precis och de ligger här på skrivbordet på jobbet och jag kan inte låta bli att fingra på dem!

  • cityalven

    tänk bara på att 14karat innehåller mer nickel än 18karat så är man känslig för metaller så borde man vara försiktig

  • buskan

    roligt att det blev bra och att du är nöjd ! Jag går o tittar o provar ringen titt som tätt med vi gifter oss inte förns i aug.. längtar som en tok för att få ha på mig mina fin fina ring.

  • Kinjasking

    Jag köpte ett halsband hos dom och det var riktigt dålig kvalite. Texten syns knappt och blönker inte alls som på bilden och stenarna är helt gråa. Men jag får inte lämna tillbaka det för det är gravyr. Skulle aldrig köpt det om ja sett dig i verkligheten. Kommer kontalta reklamationämnden! Varna er köp inte nåt från dom. Gå till butik istället!

  • Reba

    Hej!

    Jag tror att man ska vara misstänksam mot sidor som säljer alltför billiga ädelstenar, särskilt när det gäller guld, platinum och diamanter. Har du fått något internationellt accepterat intyg med dina smycken som säkerställer att det verkligen är diamanter i ringarna? Vill inte komma in som Krösamaja här i tråden, men vissa av de här internetförsäljarna är verkligen inte att lita på. När man köper diamanter och guld från internet ska man alltid ställa sig frågan om det kan vara någonting konstigt som förklarar det låga priset. Glas och kubic cirkona (en syntetisk sten) är till exempel mycket billigare än diamanter, vilket ibland utnyttjas av dessa försäljare :( 

    Dessutom är det ju inte så att man handlar diamanter och guld varje dag precis, så gemene man vet ganska lite om dessa stenar och metaller. Detta kan vissa oseriösa internetförsäljare utnyttja :( Se alltid till att du har förtroende för personerna som driver företaget innan du handlar handlar ditt livs viktigaste ring av dem! 

    Lycka till med alla bröllopsplaner!

  • Msblue1215
    pettan skrev 2010-04-06 10:03:26 följande:

    Har ingen erferenhet av dom men anledningen till att det är så billigt kanske kan vara att smyckena inte är 18karats guld! Bra att tänka på kanske för om förlovningsringen är 18karat så ser dom inte lika ut i färgen!


    Kan ju bero på att man använder inte 18 karats guld i Danmark o detta är en Dansk sida 
Svar på tråden Erfarenheter av "Chanti"???