• Superstarfia

    Prisläget på Bali?

    Vi funtar på att åka till Bali 9-25 augusti.

    Hur ser det ut med matkostnader?

    vad kostar en middag på restarung på ex hotellen? inklusive dryck? Vad kostar importerad öl/vin/champange?

    jag vet att det är billigt att köpa mat i lokala små stånd, så jag är intresserad av att veta vad det kostar på finare restauranger. v

  • Svar på tråden Prisläget på Bali?
  • nikitakatt

    Det finns nog i alla prisklasser. Vi var i kuta beach och åt på ställen i backpacker-/surfarstråken, där kunde man äta en middag för 10-30 kr och dricka till för 10-15 kr som mest men det fanns såklart dyrare ställen också. Det finns alltså MYCKET billig mat så jag tror att det ska vara ganska enkelt att få tag på inte allt för dyr mat på hyfsat fina ställen. Hoppas ni får det bra!

  • Superstarfia

    Ja men nu var det inte backpacker mat jag är ute efter, som det står om man läser TS ordentligt...

    Utan mat på finare restauranger och restaurangerna på hotell...

  • Det stora Blå

    "Superstar"

    Maila och fråga direkt! Här finns en lista på 5 stars restauranger på Bali www.nileguide.com/destination/bali/restaurants/options?&tab=restaurants&city=165&sorted_field=DEFAULT&page=1&sort_order=DESC&keywords=&openFilter=None&preferences=&neighborhoods=&anchor_name=Bali+Airport&anchor_latitude=-8.746277607638726&anchor_longitude=115.17396926879883&cuisines=&cost_from=4&cost_to=5&default_cost_chosen=true&

  • nikitakatt

    oj då ber jag om ursäkt att jag försökte hjälpa till.

  • Miss Biii

    Priser på lyxrestauranger är iknande som i Sverige. Jag boddde i Indonesien och Bali under en längre period och jag tycker verkligen att du ska testa den lokala matkulturen. Äter du mat på hotellen så är det oftast en turistfälla. Var på Bali kommer ni befinna er? Vill du ha en spännande matupplevelse så ska ni besöka finare restauranger utanför hotellen.

    Jag har även testat "backpacker-ställen" som serverar underbar mat. Men jag förstår om ni vill leva lyxliv på smekmånaden. Och det har ni råd med på Bali - lyx som inte ens finns att få i Sverige :)

    Hoppas ni får en fantastisk resa!

Svar på tråden Prisläget på Bali?