• paipia

Bröllopsbutiker i Paris

Jag är i Paris i påsk och tänker förena nytta med nöje, har någon bra tips på bröllopsbutiker som säljer skor och accessoarer (inte för dyrt)?

• Svar på tråden Bröllopsbutiker i Paris
  • Bellson

Hej!

Ska till Paris den 28/4. Har du några tips till mig? Hittade du några roliga butiker? Eller kan du rekommendera något annat skoj du gjorde i Paris!?

Ha det!

• paipia

Hej!
    Jag var främst på jakt efter skor och upptäckte att många vanliga skobutiker - även de billiga - hade flera par sidenskor till ett riktigt bra pris. Annars är tipset bara att strosa runt, om man följer Seine passerar man många sevärdheter på en promenad om några kilometer. Härligt i vårvädret! Flera muséer, t.ex. Louvren och Centre Pompidou, har gratis inträde första söndagen i månaden. Jag besökte även Versailles men åk dit tidigt så att du slipper den värsta kön (och köp biljetter på nätet innan). Ha så roligt!

• bees

Hej!

Ett tips kan vara att ta metron till hållplats Barbés. Lite "slummiga" kvarter, men om man går i riktning mot "Pigalle" (se metrokartan) så dyker det på höger sida upp ett helt kvarter med bara olika bröllopsbutiker. Där finns allt!!!! Från klänningar till konfetti i tusen olika former. Dessutom är det väldigt överkomliga priser.

Njut av våren i Romantikens stad Paris!

• CoA2010

Bellson - vad är du ute efter i Paris? Klänning, skor, något annat till bröllopet? Jag har köpt min klänning i Paris och besökte vääääldigt många butiker innan jag hittade rätt, så hör gärna av dig om det är något sådant du är ute efter!

• Bellson

Tack för bra tips!
    Bees: Låter fantastiskt! Ska jag verkligen kolla upp!
    CoA2010: Jag är väl mest ute efter att få inspiration till bröllopet i allmänhet. Klänning får jag nog vänta med att köpa, men jag tittar gärna!

Min sambo fyller 30 när vi är i Paris, någon som har tips på nån bra aktivitet vi kan göra? Funderade på Molin Rouge, men tror ärligt talat inte att det är vår grej..

Svar på tråden Bröllopsbutiker i Paris