• Megi

    Tips på smekmånad?

    Behöver lite tips på var vi kan åka på smekmånad?

    Har ni sj varit där?
    Hur är priserna där?
    Vad kostar resean och hur var /kommer ni vara borta?

  • Svar på tråden Tips på smekmånad?
  • TheSecret

    Vi ska åka till Thailand. Har aldrig varit där men många jag känner har det och bara gett lovord! Och Thailand tror jag inte man kan bli besviken på ;)
    Dyrt att åka dit men det är en resa som måste göras.
    Vi åker hela familjen, 4 pers, kostar ca 60.000 inkl fickpengar. Relativt billigt med både boende o mat där.

    Har man inte lust att lägga så mkt pengar och vara borta 2 veckor finns det ju superfina ställen i europa. Sicilien kanske? Dit vill jag nån gån gi framtiden :)

  • Megi

    Det var ju inte dyrt, hela familjen får åka med =)

    Vi funderar lite på Aruba, Maldiverna, Maritius (ursäkta stavningen.. heh)ngt i den stilen. Lite lyxigare resa..

  • thebe

    vi kommer att åka till djerna i tunisien. har aldrig varit där men blev blixtkär i deras hotell. kolla in det på exslusive by apollo.

  • Megi

    Vi har funderat på att åka dit i sommar, kmr nog vänta med smekmånaden lite.. vill gärna åka när det är vinter här heh


    thebe skrev 2010-04-01 23:35:55 följande:
    vi kommer att åka till djerna i tunisien. har aldrig varit där men blev blixtkär i deras hotell. kolla in det på exslusive by apollo.
  • thebe

    ja sol och värme när det är kallt och snöigt är aldrig fel.

  • eldstad

    För oss blir det Egypten. Först 1 vecka Nilenkryssning, rekommenderas verkligen om man gillar kultur är dessutom väldigt romantiskt. Därefter 1 vecka i Hurghada med sol, bad och utflykter. Snorkling är ett måste när man är där. Har inte bokat än men förra gången jag åkte gick denna resa på 10.000 kr per person. Så inklusive fickpengar etc. gissar jag att det landar på 30.000 kr. Priserna är rätt så låga, det som kostar är vissa utflykter och alkohol typ. Vi kommer antagligen ha heldagspension eller all inclusive.

  • Megi

    Egypten har länge varit en smekmånadsdröm, men efter att jag varit i Hurgada för ngt år sen så ändrades allt. Glad att ja åkt dit innan.. heh

  • Snufflan

    Vi åkte till Thailand och då till Kao Lhak. Vi bodde på ett hotell ca 1,5 km från centrum Royal Bangsak Beach Resort.
    Kan varmt rekommendera det som bröllopsresa. Superfint hotell, lungt läge(mest regnskog runt omkring), ligger precis vid stranden, bra service, god mat. Inget partyställe, men vill man kan man ta taxi till centrum o svänga sina lurviga, kan då rekommendera Happy Snapper.
    Vi var där i 2 veckor och det kalaset kostade 28000 plus fickpengar.

  • eldstad
    Megi skrev 2010-04-02 11:05:45 följande:
    Egypten har länge varit en smekmånadsdröm, men efter att jag varit i Hurgada för ngt år sen så ändrades allt. Glad att ja åkt dit innan.. heh
    Okej tråkigt, får man fråga varför? Jag har gjort resan innan och det var bland det underbaraste jag varit med om. Vi längtar verkligen, speciellt till Nilenkryssningen som är otroligt romantisk och jag tänkte då (detta var innan jag var tillsammans med min blivande) att det här skulle jag vilja göra om som en bröllopsresa någon gång.
  • jos2010

    Vi bokade just vår bröllopsresa till januari 2011. Det blir en vecka på Sri Lanka och en vecka på underbara Maldiverna! En perfekt kombination för oss. En vecka med billig mat och shopping, kultur och utflykter och en vecka med lyxig vit korallsand och bara lata dagar på Maldiverna. Risken är bara att vi kommer att tycka att det blir för kort tid på båda ställena. Men vi hade så svårt att välja mellan alla fantastiska destinationer, Karibiska småöar, Dominikanska, Mexico, Maldiverna, Mauritsius, Sri Lanka... Och nu får vi ju se två ställen :)
    Priset, vi har bokat i euro och jag har inte koll på kurser men ca. 4700 ? för två veckor (fickpengar tillkommer). Lägg till en nolla så borde det vara nära beloppet i kronor.

  • angelasbrollopsyra

    Vi gifter oss 29 maj och har bokat en resa till exotiska Karibien. Åker i juli två veckor till ön Aruba för att uppleva paradiset. Lite dyrare än många andra resmål men det är det värt tycker vi. Alla våra semestrar har alltid varit massa aktiviteter men vår smekmånadsresa tänker vi endast ägna oss åt stranden och havet. Två veckor: en vecka all-inclusive resort och en vecka i svit med havsutsikt på "vuxenhotell" (18års gräns) går loss på ca 60 000kr

  • Megi

    Vi funderar oxå på att åka till Aruba, en riktig lyxig smekmånad =) Boka ni allt på en gång?


    angelasbrollopsyra skrev 2010-04-03 12:33:33 följande:
    Vi gifter oss 29 maj och har bokat en resa till exotiska Karibien. Åker i juli två veckor till ön Aruba för att uppleva paradiset. Lite dyrare än många andra resmål men det är det värt tycker vi. Alla våra semestrar har alltid varit massa aktiviteter men vår smekmånadsresa tänker vi endast ägna oss åt stranden och havet. Två veckor: en vecka all-inclusive resort och en vecka i svit med havsutsikt på "vuxenhotell" (18års gräns) går loss på ca 60 000kr
  • Megi

    Det va ju smart att kombinera så =) heheh! VI har oxå beslutsångets, funderar på Aruba el Maldiverna.. Vill ha ngt lyxigt =) och då får det kosta lite mer hehe..


    jos2010 skrev 2010-04-03 11:41:31 följande:
    Vi bokade just vår bröllopsresa till januari 2011. Det blir en vecka på Sri Lanka och en vecka på underbara Maldiverna! En perfekt kombination för oss. En vecka med billig mat och shopping, kultur och utflykter och en vecka med lyxig vit korallsand och bara lata dagar på Maldiverna. Risken är bara att vi kommer att tycka att det blir för kort tid på båda ställena. Men vi hade så svårt att välja mellan alla fantastiska destinationer, Karibiska småöar, Dominikanska, Mexico, Maldiverna, Mauritsius, Sri Lanka... Och nu får vi ju se två ställen :)Priset, vi har bokat i euro och jag har inte koll på kurser men ca. 4700 ? för två veckor (fickpengar tillkommer). Lägg till en nolla så borde det vara nära beloppet i kronor.
  • Honey bunny83

    angelasbrollopsyra: Hej! Va roligt att höra att ni också ska till Aruba på smekmånad i Juli:) Vilka datum ska ni dit? Vi ska bo grannhotellet med va jag tror ert hotell Buccuti?! Hade varit skoj om vi råkar vara på samma ställe samtidigt:)

    Som ni förstår så har jag och min blivande valt Aruba som vår smekmånadsdestiantion

Svar på tråden Tips på smekmånad?