• katyoh
    Äldre 26 Mar 20:21
    7425 visningar
    7 svar
    7
    7425

    Återställ obalansen i underlivet

    Efter flera dagars kliandet och äckliga flytningar pallrade jag mig så äntligen över till min barnmorska för att få bukt med problemen. Jag har provat lactal sen innan men den är bara så kladdig och tycks inte hjälpa. Hon tipsade mig om en ny grej, vaginalkapslar, som heter Gynophilus. Går att köpa på nätet (familjeapoteket.se). Innehåller sunda bakterier (lactobacillus). De är hur smidiga som helst och funkar kalas bra mot mina besvär. Därför kände jag att jag ville dela med mig av denna nyhet då jag vet att det är fler än jag som har råkat ut för detta.

    Mycket smidigare än att dutta på fil och yoghurt, inget kladd alls. Och den hjälper verkligen... så testa på!

  • Svar på tråden Återställ obalansen i underlivet
  • Tarant­ina
    Äldre 26 Mar 22:50
    #1

    Brukar använda Lactal, men som du skriver, det är klabbigt. Så tack för tipset!

  • katyoh
    Äldre 30 Mar 09:29
    #2

    Jag har kollat runt lite om gynophilus och såg att man kan tom använda den när man är gravid. Dessutom är den lite billigare än lactal med :)

  • Silver­tärnan
    Äldre 20 Jun 23:00
    #3

    Min pessargel Contragel grön innehåller ungefär samma som Lactal, men är billigare. Köps via internet men är precis som Lactal en medinteknisk produkt. Funkar också bra. Brukar bli dålig om vi älskat ofta ett tag. Är bra också om man låter bli att sperman kommer i en, kondom eller spruta nån annanstans. Sperman höjer pH och är rätt irriterande.

  • Xrissy
    Äldre 20 Jun 23:05
    #4
    Silvertärnan skrev 2010-06-20 23:00:06 följande:
    Min pessargel Contragel grön innehåller ungefär samma som Lactal, men är billigare. Köps via internet men är precis som Lactal en medinteknisk produkt. Funkar också bra. Brukar bli dålig om vi älskat ofta ett tag. Är bra också om man låter bli att sperman kommer i en, kondom eller spruta nån annanstans. Sperman höjer pH och är rätt irriterande.
    Tänk så mycket som man inte vet! Hade ingen aning om att sperma påverkade pH-värdet i underlivet men nu förstår jag varför det kliar i bland när vi har myst lite väl ofta på kort tid ;) Då vet jag vad jag ska göra nästa gång det blir så, tack för tipsen :)
  • Katari­na Michae­l
    Äldre 21 Jun 10:25
    #5

    Jag använder alltid potatismjöl, ta lite i trosan och besvären försvinner på någon timme. De har man alltid hemma.

  • Vinter­10
    Äldre 21 Jun 14:21
    #6
    Katarina Michael skrev 2010-06-21 10:25:03 följande:
    Jag använder alltid potatismjöl, ta lite i trosan och besvären försvinner på någon timme. De har man alltid hemma.
    Vilket gulligt husmorstips! :)
  • Katari­na Michae­l
    Äldre 21 Jun 16:00
    #7
    Vinter10 skrev 2010-06-21 14:21:16 följande:
    Vilket gulligt husmorstips! :)
    Dem är alltid de bästa! :)
Svar på tråden Återställ obalansen i underlivet