• Hemligt2010

Praliner?

Någon som kan tipsa om var vi kan köpa praliner som vi ska ge som favors till gästerna? Jag har hittat fantastiska jordgubbshjärtan på Ryfors men de svarar inte på min förfrågan. Någon som har bra tips; gärna så vi kan handla på webben.

• Svar på tråden Praliner?
  • Kattpoet

Även rättvisemärkt choklad är inte hundra procent säkert att det är barn arbetefritt, tyvärr.

• Plutten2010

Det här var en klockren sida för min del! Tack för tipset! =)

Aleta skrev 2010-03-24 22:56:21 följande:
    Ska du köra på postorder så har Venuschoklad riktigt bra praliner också. www.venuschoklad.se/
  • Sebastiána
    Aleta skrev 2010-03-24 22:56:21 följande:
    Ska du köra på postorder så har Venuschoklad riktigt bra praliner också. www.venuschoklad.se/
    Tål de frakt? Choklad är ju känslig för temperatur. Jag har köpt choklad någon gång som sedan visar sig fått en vit yta = den har varit i kyla och förstörts. Det är synd om man beställer choklad och så fraktas den i ett kallt bagageutrymme i ett flygplan.
  • Plutten2010

Såg att de har återförsäljare runt om i landet så har man tur så har de en butik med det man vill ha i sin närhet. Ska själv ta en tur till en sådan butik nu på lunchen.

Det står också följande på deras hemsida; "Felaktig eller skadad vara: Skulle produkten vara defekt på något sätt, om leveransen är felaktig eller liknande, ber vi Dig kontakta oss så att vi kan rätta till felet."

Sebastiána skrev 2010-03-25 11:30:24 följande:
    Tål de frakt? Choklad är ju känslig för temperatur. Jag har köpt choklad någon gång som sedan visar sig fått en vit yta = den har varit i kyla och förstörts. Det är synd om man beställer choklad och så fraktas den i ett kallt bagageutrymme i ett flygplan.
  • Sebastiána
    Plutten2010 skrev 2010-03-25 11:48:29 följande:
    Såg att de har återförsäljare runt om i landet så har man tur så har de en butik med det man vill ha i sin närhet. Ska själv ta en tur till en sådan butik nu på lunchen.Det står också följande på deras hemsida; "Felaktig eller skadad vara: Skulle produkten vara defekt på något sätt, om leveransen är felaktig eller liknande, ber vi Dig kontakta oss så att vi kan rätta till felet."
    Hittade också en återförsäljare Mmm är så sugen på choklad just nu!
  • Plutten2010

Jag med! =) Speciellt sådan här riktig choklad! Kan bli ett dyrt besök i butiken.. ; )

Sebastiána skrev 2010-03-25 11:52:32 följande:
    Hittade också en återförsäljare Mmm är så sugen på choklad just nu!
  • Sebastiána
    Plutten2010 skrev 2010-03-25 12:00:07 följande:
    Jag med! =) Speciellt sådan här riktig choklad! Kan bli ett dyrt besök i butiken.. ; )
    Som tur är jobbar jag en bit bort från återförsäljaren, men den ligger på vägen hem. Det gäller att stålsätta sig
  • Aleta

Jag har köpt från dem och det gick bra.
    Jag har själv skickat praliner runt om i Sverige och det verkar funka på vintern i alla fall. Jag vet inte hur det funkar på sommaren när det är varmt. Det återstår att testa.

Sebastiána skrev 2010-03-25 11:30:24 följande:
  • Aleta

Ett bra sätt är att lägga några extra kronor och köpa choklad som är lite finare. Ju finare bönor och choklad, desto mer har odlarna fått betalt.

Kattpoet skrev 2010-03-25 09:58:36 följande:
    Även rättvisemärkt choklad är inte hundra procent säkert att det är barn arbetefritt, tyvärr.
  • Plutten2010

Blev inget köp på lunchen.. =( Får köpa via hemsidan istället isf. Funderar starkt på att köpa de här att ha i våra favorpåsar;
    www.venusshop.se/product_info.php&products_id=440
    Så fina!

• Hemligt2010

Nu har vi provat en del olika sorters praliner men känner oss inte direkt nöjda, inte speciellt sugen på att betala 8 kr st när de smakar som belgiska sjöfrukter, tråkigt. De vi gillat har varit fyllda med likör och vi kommer ha en hel del kids så det känns inte riktigt lämpligt. Däremot så provade vi Lindors igår - de var ju helt fantastiska. Nu funderar vi på om vi istället ska köpa en massa olika sorters Lindors och servera tillsammans med välkomstskumpan, vad tror ni om det?

• ew2011

jag har beställt på Österlenchocklad som har tillverkning i skåne tranås och som kan göra er chocklad som hjärtan eller med erat monogram. Det kostar ca 50 öre extra /bit. Har precis varit där och provsmakat och de har bara lokalt tillverkade produkter, kanon gott.
    Hittar dem på www.skanetranas.se
    lycka till

• Pärlis

Har inte läst hela tråden. Men rekommenderar verkligen Peter Beier, de har världens godaste praliner! =) De är jättebra när det gäller allergier också. Min sambo är nöt och mandelallergiker och de har massor av praliner som han kan äta. =) Perfekt!

Svar på tråden Praliner?