• Nibla

Viktigt att färgmatcha sin partner som gäst?

Ja, vad säger ni?

Är det viktigt att man färgmatchar varandra när man går på bröllop?
    Dvs att mannens slips/skjorta går ton i ton med färgen på din klänning?

• Svar på tråden Viktigt att färgmatcha sin partner som gäst?
  • Martinaa

Nä det tycker jag inte.
    Vi har varit på två bröllop och då jag hade en vit & rosa klänning hade faktiskt min sambo lite rosa i sin slips, men jag ser inte det som något viktigt/obligatoriskt alls.

• mountainleaf

Viktigt och viktigt.
    Vi var matchade sist vi var på bröllop men det var faktiskt bara av en händelse.
    Jag kan tycka att det beror på klädkoden på bröllopet man ska gå på. Verkar det påkostat och är i fin herrgård kanske det kan vara trevligt att vara lite striktare?

• Nibla

Jag "tvingade" min man att köpa en rosa skjorta med matchande slips i söndags för att jag skulle ha en rosagrå klänning. Men nu ska jag inte ha den mer utan har hittat en snygg petrolfärgad klänning istället, så långt från rosa man kan komma!

ÅHHHHH!!!

• Aleta

Inte alls viktigt tycker jag. Lite gulligt möjligtvis, men inte nödvändigare än likadana joggingdresser på husvagnssemestern.

• uppochhoppa

Äsch jag tycker det känns lite 90-tal eller 2000 på den. Posh och Becks liksom, och hur bra gick det sen...??!! ha, ha, nä, man kan vara ett bedårande par ändå, helt utan matchning! Brukar tycka det känns ganska konstlat när några är jättematchy, visar inte så mycket av parets personlighet liksom. Men det har säkert hänt att man matchat utan att tänka på det också, för att man tänker lika med den man är ihop med!

• shakynose

Matcha? Aldrig i livet!!! Det brukar synas att vi hör ihop ändå...

• Sebastiána
    Nibla skrev 2010-03-23 20:54:24 följande:
    Ja, vad säger ni?Är det viktigt att man färgmatchar varandra när man går på bröllop?Dvs att mannens slips/skjorta går ton i ton med färgen på din klänning?
    Tycker inte jag... men däremot bör man ha ungefär samma stil/nivå på klädsel så att inte den ene har jeans och den andra baloutfit typ.
  • Nibla

Jag kommer ha en sidenklänning från Epsrit, draperad i urringningen. Mannen en Tigerkostym med rosa skjorta och sidenslips.

Sebastiána skrev 2010-03-23 21:26:05 följande:
    Tycker inte jag... men däremot bör man ha ungefär samma stil/nivå på klädsel så att inte den ene har jeans och den andra baloutfit typ.
  • KatjaB

jag tror nog att man ibland färgmatchar eller machar stilen lite omedvetet, men sen så kan det ju vara bra att man är lika uppklädda. vi har nog råkat färgmatcha många gånger, det har bara blivit så. Men det är ju inget måste

• Fårävvör

Vi ska på bröllop om några veckor och klänningen jag ska ha går i turkos och lila nyanser. Den enda slipsen min m2b brukar använda är mörkröd... Tror jag ska övertala honom att köpa en som inte skär sig fullt lika mycket med min klänning! Menar inte att han måste vara turkos, men tex lite åt det grålila hållet kanske skulle vara snyggt till!

• Sebastiána
    Nibla skrev 2010-03-23 21:41:10 följande:
    Jag kommer ha en sidenklänning från Epsrit, draperad i urringningen. Mannen en Tigerkostym med rosa skjorta och sidenslips.
    Tjusigt
  • bobods
    Aleta skrev 2010-03-23 21:07:31 följande:
    Inte alls viktigt tycker jag. Lite gulligt möjligtvis, men inte nödvändigare än likadana joggingdresser på husvagnssemestern.
    Hahahahhhaaa!
  • BlackWIngedAngel

Jag tycker det är fint (inte så extremt som joggindressarna som nämnts ovan, men med en slips ton i ton med klänningen eller så.) Däremot är det inte viktigt. Det jag kan tycka att man ska tänka på är att inte ha färger som skär sig till varandra. Detta är naturligtvis bara en personlig åsikt, men för mig är just det viktigt i alla fall.

Svar på tråden Viktigt att färgmatcha sin partner som gäst?