• Manboy66

Är detta en bra present?

Våra vänner ska gifta sig och då kommer ju givetvis frågan, vad 17 ska vi hitta på i bröllopspresent?

Det enda vi kommit på egentligen är att köpa riktigt fina bäddset i satin och brodera deras namn eller monogram på.

Hur låter det, är det en bra present?

• Svar på tråden Är detta en bra present?
  • Manboy66
    NiVi skrev 2010-03-23 18:27:29 följande:
    åh det skulle jag bli superglad för! Håller med om att det ska vara med monogram och inte hela namnet. Dock skulle jag satsa på vitt! Vita sängkläder är snyggast!
    Snyggt när det är nytt, ja. Men dom blir ganska sunkiga fort (tycker jag).
  • NiVi

Beror kanske på kvalitet, vi har nästan bara vita sängkläder och de är absolut inte sunkiga! Därmot så blir det vi har i färg blekt och urtvättat och ser tråkiga ut. Vitt är ju bara att bleka när det börjar bli missfärgningar eller dylikt så ser det ut som nytt igen!

Manboy66 skrev 2010-03-23 18:44:50 följande:
    Snyggt när det är nytt, ja. Men dom blir ganska sunkiga fort (tycker jag).
  • Manboy66
    NiVi skrev 2010-03-23 20:43:32 följande:
    Beror kanske på kvalitet, vi har nästan bara vita sängkläder och de är absolut inte sunkiga! Därmot så blir det vi har i färg blekt och urtvättat och ser tråkiga ut. Vitt är ju bara att bleka när det börjar bli missfärgningar eller dylikt så ser det ut som nytt igen!
    Fast det fungerar juh inte om man har broderat på dem?
  • Challan83

Vilken bra idé! Vart kan man beställa det någonstans?

• Manboy66

Ingen aning, det har jag inte letat på än. Krisar det får jag väl sätta mig med nål och tråd själv

• NiVi

Fungerar alldeles utmärkt att bleka med klorin om det är broderat med bomullstråd!

Manboy66 skrev 2010-03-24 01:15:10 följande:
    Fast det fungerar juh inte om man har broderat på dem?
  • KatjaB

eller tvätta med vanish i varje tvätt så håller det sig fint också. vi har bara vita påslakan.. tycker det är allra finast

• NiVi

Funkar vanish bra alltså? Är så skeptisk till reklamen så jag har inte kunnat förmå mig själv att köpa det men man kanske ska ge det en chans?

• BlackWIngedAngel

Jag förstår dig. Gillar inte heller reklamen, men vi har vanish white hemma till vittvätt och det har gjort avsevärd skillnad på våra textilier. Dessutom är sprutflaskan bra till "akutfläckar", dvs du får en fläck som är svår om den torkar in, men du kan inte köra tvätten precis när det händer. Då blöter man den, sprejar och gnuggar in medlet, så kan man tvätta senare.

OT, ber om ursäkt för detta.
    Låter som en jättebra present. Hade nog sagt att du skulle satsa på egenbrodyr även om det inte krisar sig. :) Det beror naturligtvis på paret, men jag hade uppskattat den personliga "touchen".

NiVi skrev 2010-03-24 13:45:36 följande:
    Funkar vanish bra alltså? Är så skeptisk till reklamen så jag har inte kunnat förmå mig själv att köpa det men man kanske ska ge det en chans?
  • Manboy66

NiVi skrev 2010-03-24 12:33:18 följande:

Fungerar alldeles utmärkt att bleka med klorin om det är broderat med bomullstråd!
    Men det måste väl bleka färgen även om det är i bomull?
  • NiVi

Ja alltså bomull bleks medans syntet kan bli missfärgat...men hade du tänkt ha brodyren i färg alltså? Jag menade vita sängkläder med vit brodyr. Så här www.stockholmssovrum.se/beatricehigh.jpg

Manboy66 skrev 2010-03-24 17:48:51 följande:
    NiVi skrev 2010-03-24 12:33:18 följande:
    Men det måste väl bleka färgen även om det är i bomull?
  • Manboy66
    NiVi skrev 2010-03-24 22:00:08 följande:
    Ja alltså bomull bleks medans syntet kan bli missfärgat...men hade du tänkt ha brodyren i färg alltså? Jag menade vita sängkläder med vit brodyr. Så här www.stockholmssovrum.se/beatricehigh.jpg
    Nej det gillar jag inte alls. (nu är det juh inte jag som ska ha det, men våra vänner är rätt färgstarka dom oxå )

Nej det blir nog som jag tänkte från början, för vitt känns lite väl trist till det här paret.
  • NiVi

Ja men dåså då spelar det ju ingen roll om det är svårt att tvätta när du ändå inte vill ha vitt Smaken e baken!

• NiVi

eller snarare som baken...*trött och vimsig*

• Moi mokulat

Jag skulle tycka det var kul att få så länge allt är i bra kvalitet. Go for it!

Svar på tråden Är detta en bra present?