• Mia 77

Vart gör man av väskan under vigsel, middag och fest?

Helt knasig fråga som jag har funderat på är ang om man har en liten aftonväska med sig som brud.
    Vart gör man av den när man vigs, äter (kan ju bli mycket upp och sitta under middagen) och när man svänger sina lurviga?

För oftast har väl dessa väskor inget axelband

• Svar på tråden Vart gör man av väskan under vigsel, middag och fest?
  • Plutten2010

Har du en eller flera tärnor så kan ju någon av dem hjälpa till att ta hand om väskan.

• Nordiskbrud

Under vigseln låg den inne i sakristian, fick den av mamma när vi hoppade in i bilden så jag kunde bättra maken lite. Sen lade jag den på golvet under middagen (inga väskor på bordet ). Under fest hamnade den i en pokal på presentbordet Då visste jag vart den var när jag behövde den. Var ju ändå inget viktigt i den och alla visste ju vems den vita väskan var.

• Sonja68

Jag lät en kompis ta hand om min lilla väska med axelrem under vigseln.
    Under middagen hängde den på min stol.

• Karolina A

Jag funderar på om man behöver en väska eller ej som brud. Hur gör ni andra?

• Mumin1

Jag har köpt en liten aftonväska som troligtvis min mor kommer att ta hand om under vigseln.
    Jag är så blödig av mig så jag lär behöva bättra på makeupen innan vi anländer till festlokalen. =)
    Det är ju familj och vänner på festen, så jag är inte rädd för att någon tar väskan om jag lägger den i en fönstersmyg när jag dansar. Det är mest näsdukar, läppglans och ett puder som den kommer innehålla.

Svar på tråden Vart gör man av väskan under vigsel, middag och fest?