• AnnJan

Köpa eller hyra väst?

Min blivande man ska ha kostym på bröllopet och vinröd plastrong.
    Till det vore det fint med en väst, men ska man hyra eller köpa en? Han har tänkt en vit väst och den kommer kanske inte användas så mkt mer än den dagen.
    Frågan är om det går att bara hyra en väst eller om det inte är så stor skillnad på att köpa?

Fråga två. Ska han ha smokingskjorta till detta eller en vanlig vit skjorta?

• Svar på tråden Köpa eller hyra väst?
  • Cherrygirl

Frågan är om det är värt att hyra en väst, de kostar ju inte så jätte mycket.. typ 300-400kr
    Och då kostar det säkert lika mycket att hyra den och då har ni den ju inte kvar sen..

• AnnJan

Nä, det har du rätt i.
    Har du något bra tips på "västaffär"?
    Västen får gärna vara med brodyr i samma färg som västen.

• Cherrygirl

nee har rätt så dålig koll på det faktiskt.. Då min m2b bara skulle ha en svart väst så shoppade vi en på dressman åt honom..

Men sutopia har väl västar har jag för mig..
    och slips.se (Tror det heter så)

• wiicky

Härifrån beställde vi skjorta och väst ifrån idag. Västarna är ju ganska billiga, och man kan ju faktiskt "piffa upp" en outfit i vanlig kostym med västen sen, om man skulle vilja.

• sköldis10

Vi har tänkt hyra en väst av butiken där jag köpte min klänning..
    men kom på en sak..har dom skjortor att hyra med? Eller tror ni man får köpa sådant själv?? Någon som vet hur det brukar vara?

• sköldis10
    Nicossambo skrev 2010-03-21 10:02:23 följande:
    kolla denna länk.
    Typ samma som denna tråd..??
  • att säga ja

sidenslipsen.se har billiga västar. de tar bara 20 kr med för västar än de gjorde i de butiker vi tittat på att hyra i. vet dock inte hur de är i kvaliteten eftersomvi inte fått hem vår ännu. men annars kostar ju väst och plastron ganksa mycket, mellan 1500-2000 har jag sett.

• AnnJan

Sidenslipsen ser jättebra ut. Är det bara 20 kr dyrare kan vi lika gärna köpa en.

Tack för hjälpen. =)

Svar på tråden Köpa eller hyra väst?