• Malin och Joel

Hålla in magen, vad tror ni?

Har en putmage och även om jag vill gå ner i vikt så vet jag att just den där bullen brukar jag inte bli av med... jag funderade på om jag skulle ha korsett under men det kändes bökigt. Men nu har jag hittat de här alternativen:

Formande underklänning:
    www.evasunderklader.se/kjolar-klaenningar/klaenningar/korrigerande-tubklaenning/

Midjekorsett:
    www.evasunderklader.se/korsetter/midjekorsetter/kroppsformande-midjekorsett/

Formande strumpbyxor:
    www.evasunderklader.se/strumpor-strumpbyxor/formande/skulpterande-strumpbyxor/

Vad tror ni? Fungerar det?

Har sett gördlar och andra varianter men de har trosdel och det vill jag inte ha.

• Svar på tråden Hålla in magen, vad tror ni?
  • Eftertioår

Jag har också en putmage som hänger med oavsett vad jag väger :). Brukar använda formande strumpbyxor, funkar kanon tycker jag. Dom andra rejerna har jag inte testat. Känns ju inte sådär supersexigt men man kan ju byta om när man kommer till hotellet ;) (eller vart man nu ska sova)

• Malin och Joel
    Eftertioår skrev 2010-03-18 21:50:02 följande:
    Jag har också en putmage som hänger med oavsett vad jag väger :). Brukar använda formande strumpbyxor, funkar kanon tycker jag. Dom andra rejerna har jag inte testat. Känns ju inte sådär supersexigt men man kan ju byta om när man kommer till hotellet ;) (eller vart man nu ska sova)
    Ja, jag planerar att ha ett par rejäla, sköna bomullstrosor på mig, vägrar gå i några små spetstrosor hela dagen. De lär ju hur som helst inte vara särskilt fräscha när dagen är slut! Hellre då byta om till ngt trevligt på hotellet som du säger
  • Sebastiána

Man kan ju ha någon form av maggördel eller annat formande underplagg.

• Elyelle

Rent allmant, verkar det som om den formande underklanningen plattar till och ger konstig form at bysten. Och pa midjekorsetten finns det en knappning, som kan synas genom klanningen. Den formande strumpbyxan kan rulla ner och lagga sig som en ring runt midjan - eller lagre.

Det ar svart att rekommendera nagot utan att ha sett din klanning (inte bara bild). Har inte klanningen inbyggd korsett och tillrackligt med stod for att halla in magen lite?

• Malin och Joel

Nix, ingen korsett i klänningen. Jag vet inte heller riktigt hur jag ser ut i den för de hade inte min storlek när jag provade. Men den sitter ju åt hela vägen ner till höfterna så magen kommer nog synas.

• KatjaB

jag funderar också på ett par bommullstrosor.. har alltid hipstertrosor. Hittade ett ställe där man kan trycka egna tryck på kläder, funderar på att trycka Fru xxxx på rumpan på ett par trosor

Malin och Joel skrev 2010-03-18 21:52:17 följande:

Ja, jag planerar att ha ett par rejäla, sköna bomullstrosor på mig, vägrar gå i några små spetstrosor hela dagen. De lär ju hur som helst inte vara särskilt fräscha när dagen är slut! Hellre då byta om till ngt trevligt på hotellet som du säger
  • Sebastiána
    Sebastiána skrev 2010-03-18 22:17:06 följande:
    Man kan ju ha någon form av maggördel eller annat formande underplagg.
    Dumma jag som inte läste hela trådstarten . Jag tänker också ha något formande och gärna bekvämt under - man vill ju inte känna sig obekväm på sin bröllopsdag. Sedan byter jag till någor sexigare på hotellet.
  • emeklund

Du behöver definitivt inte vara orolig att de stödformade strumpbyxorna ska hasa ner. Jag har inte testa från den sida du länkat till men haft ett par (tror de var köpta på hm, osäker, min syster som inhandlade) och de satt där de skulle. Och detta utan att vara obehagligt, lite svårare att få på en vanlig nylonstrumpbyxor men det var det värt då jag kände mig slank och fin hela kvällen :) Detta var dock inte under en bröllopsklänning utan en "vanlig" klänning, jag var gäst på bröllopet, inte brud.

• las vegas bruden

Jag skulle tro att midjekorsetten håller in bäst. Själv har jag klickat hem en Slim n fit från Tradera, får väl se om den lyckas trolla bort det där lilla extra man har på magen. =)

Valley of fire 2011
Svar på tråden Hålla in magen, vad tror ni?