• Malin och Joel

    Små vita prickar *obs! känsligt! intim*

    Upptäckte några små vita prickar vid de inre blygdläpparna igår, de är kvar idag. Jag har vaginism så min sambo har inte haft så mkt tillfälle att se mitt underliv. Han tror inte att han sett dem innan och jag tror inte heller att jag sett dem...

    De känns inte alls, när jag tar på dem känns de lite lite knottrigt. Det ä ganska likt talgkörtlarna på min sambos ollon.

    Nu är jag jätterädd att det är kondylom! Ska gå till VC imorgon men kommer inte kunna slappna av för fem öre innan dess.

    Jag har ju pga mina andra problem sprungit hos gyn i flera år, blivit grundligt undersökt (de har t.o.m. kollat efter just kondylom) så om jag hade det borde väl ngn sett det ngn gång?

    Någon som har ngt upplysande eller tröstande att säga?

  • Svar på tråden Små vita prickar *obs! känsligt! intim*
  • Superstarfia

    Det ÄR talgkörtlar.. Helt normalt dessa kan vara större och mindre och varierar iaf på mig under min menscykel..

  • Malin och Joel
    Superstarfia skrev 2010-03-14 19:46:44 följande:
    Det ÄR talgkörtlar.. Helt normalt dessa kan vara större och mindre och varierar iaf på mig under min menscykel..
    Åh, jag hoppas verkligen det! Jag har precis haft mens och har ganska rikliga flytningar efter det... Jag fattar bara inte varför jag inte sett dem tidigare? Fast iofs, så ofta tittar jag ju inte där så jag kanske bara har tittat vid "fel" tid på månaden?
  • Superstarfia

    Malin och Joel skrev 2010-03-14 19:50:37 följande:


    Åh, jag hoppas verkligen det! Jag har precis haft mens och har ganska rikliga flytningar efter det... Jag fattar bara inte varför jag inte sett dem tidigare? Fast iofs, så ofta tittar jag ju inte där så jag kanske bara har tittat vid "fel" tid på månaden?
    Att det skulle vara Kondylom kan du väl stryka direkt? om du inte varit med nån annan, eller din sambo varit det? ;)

    jag kan inte direkt säga när och när jag inter sett dem.. brukar ju inte titta efter.. ;)
  • Malin och Joel
    Superstarfia skrev 2010-03-14 19:53:55 följande:
    Malin och Joel skrev 2010-03-14 19:50:37 följande:Att det skulle vara Kondylom kan du väl stryka direkt? om du inte varit med nån annan, eller din sambo varit det? ;)jag kan inte direkt säga när och när jag inter sett dem.. brukar ju inte titta efter.. ;)
    Jo men kondylom kan ju ligga latent i flera år... så man kan ju aldrig vara riktigt säker :p
  • Sarisen82

    Tycker inte alls att det låter som kondylom (har själv blivit behandlad för det) utan håller med tidigare talare om att det snarare låter som talgkörtlar (eller kanske små finnar - det kan iaf jag få där nere)..

  • Malin och Joel

    Hoppas verkligen att ni har rätt! Känner mig mkt lugnare nu

Svar på tråden Små vita prickar *obs! känsligt! intim*