En fin låt eller vad tycker ni?
Längtan till dig med Åsa Jinder.
Gillar ni den?
Längtan till dig med Åsa Jinder.
Gillar ni den?
Då ska jag lyssna på den för jag har ingen aning om vilken låt det är eller vem sångerskan är.
Ah, den....Personligen tycker jag inte den är fin. Gillar den inte alls om jag ska vara fullständigt ärlig :)
Jag har också funderat på den, jag tycker den är fin och den passar rätt bra för oss som har letat länge innan vi hittade varann. Men som ni säger, den har använts så väldigt ofta, och en av mina bästa vänner hade den på sitt bröllop. Tror vi letar rätt på något annat. Men jag överväger fortfarande att ha den som brudvals!
Ska lyssna på Åsa Jinder sången, den låter intressant.
Själv funderar jag på "För kärlekens skull" ( Ted Gärestad ) el Nils Ferlins "Kärleken kommer" , väldigt vanliga på bröllop men oj så fina!
Skulle jag få för mig att sjunga något för min blivande på bröllopet ska det bli "Himlen runt hörnet" el ledmotivet till Dreamgirls med Jennifer Hudson "Love you I do" . Underbara låtar som verkligen speglar mina känslor för honom!
Vänner till mig hade en sång som gick:
"kärleken kommer och kärleken går" om och om och om igen.. jag ba say what? :S
I mina öron passade inte den alls på ett bröllop! Men det var ju inte mitt bröllop heller.. :D
"alla famnar jag lämnat av längtan till dig" skulle vi inte ha på vårt bröllop, jag känner för den men sambon gillar den inte! ;) jag tycker att de är fint om man haft andra innan, seriösa förhållanden sambos varit gifta förut osv att man liksom står för det och erkänner för världen att det är annorlunda med personen man är med nu, att man hittat rätt liksom. så tolkar jag låten.. :)
I FOLKVISETON
Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.
Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.
HAHAHA! Det var ett litet barn som sjöng den och det var allt hon sjöng typ!! :D
sen hörde man lite mummel typ som att hon inte kom ihåg texten sen KÄRLEEEEEKKENNN KOMMMMMMER OCHH KÄÄÄÄÄÄRLEEEEKEEEN GÅÅÅÅÅÅR.... :D
Nu fattar jag ju grejen! :D :D
Vi har, efter många om och men, lyckats välja tre låtar som vi gillar
Maria Mena - I was made for loving you
Frida Örhn & Bo Sundström - Jag har gått inunder stjärnor
Sarek - Det är du
Väldigt olika stil på låtarna, men så blir det (förhoppningsvis :P)
Kan ju tillägga också att jag inte är så förtjust i Åsa Jinders Av längtan till dig eller vad det nu heter :P