• SandraJ

En fin låt eller vad tycker ni?

Längtan till dig med Åsa Jinder.
    Gillar ni den?

• Svar på tråden En fin låt eller vad tycker ni?
  • Jolin
    Jolin skrev 2011-01-16 23:21:07 följande:
    Jag tycker att "Marc Anthony - I need you" är en helt perfekt låt Glad

speciellt en del i den första versen:
    "From the moment you spoke my name
    I knew everything had changed
    Because of you I felt my life would be complete"

Och sedan i slutet på låten:
    "Oh, I need you
    For the rest of my life
    Oh, I need you
    Won't you marry me, marry me"

Jag blir alltid varm i hjärtat när jag lyssnar på denna.
    Sedan är det en annan sak om man tycker att denna passar på vigseln eller inte. Det lutar åt att denna kanske blir till vår bröllopsdans.
    Oj, vad många gånger jag skrev "denna".... hm Tungan ute
  • TheD

Då ska jag lyssna på den för jag har ingen aning om vilken låt det är eller vem sångerskan är.

• TheD

Ah, den....Personligen tycker jag inte den är fin. Gillar den inte alls om jag ska vara fullständigt ärlig :)

• Aniara4

Jag har också funderat på den, jag tycker den är fin och den passar rätt bra för oss som har letat länge innan vi hittade varann. Men som ni säger, den har använts så väldigt ofta, och en av mina bästa vänner hade den på sitt bröllop. Tror vi letar rätt på något annat. Men jag överväger fortfarande att ha den som brudvals!

• tinato

Ska lyssna på Åsa Jinder sången, den låter intressant.
    Själv funderar jag på "För kärlekens skull" ( Ted Gärestad ) el Nils Ferlins "Kärleken kommer" , väldigt vanliga på bröllop men oj så fina! 
    Skulle jag få för mig att sjunga något för min blivande på bröllopet ska det bli "Himlen runt hörnet" el ledmotivet till Dreamgirls med Jennifer Hudson "Love you I do" . Underbara låtar som verkligen speglar mina känslor för honom!    

• Future Mrs S

Vänner till mig hade en sång som gick:
    "kärleken kommer och kärleken går" om och om och om igen.. jag ba say what? :S 
    I mina öron passade inte den alls på ett bröllop! Men det var ju inte mitt bröllop heller.. :D

"alla famnar jag lämnat av längtan till dig" skulle vi inte ha på vårt bröllop, jag känner för den men sambon gillar den inte! ;) jag tycker att de är fint om man haft andra innan, seriösa förhållanden sambos varit gifta förut osv att man liksom står för det och erkänner för världen att det är annorlunda med personen man är med nu, att man hittat rätt liksom. så tolkar jag låten.. :)

• förlovadflicka
    Future Mrs S skrev 2011-01-19 10:18:13 följande:
    I mina öron passade inte den alls på ett bröllop! Men det var ju inte mitt bröllop heller.. :D

"alla famnar jag lämnat av längtan till dig" skulle vi inte ha på vårt bröllop, jag känner för den men sambon gillar den inte! ;) jag tycker att de är fint om man haft andra innan, seriösa förhållanden sambos varit gifta förut osv att man liksom står för det och erkänner för världen att det är annorlunda med personen man är med nu, att man hittat rätt liksom. så tolkar jag låten.. :)
    Du lyssnade nog inte på hela texten ;) Det är en dikt av Nils Ferlin från början :)

I FOLKVISETON

Kärleken kommer och kärleken går,
    ingen kan tyda dess lagar.
    Men dej vill jag följa i vinter och vår
    och alla min levnads dagar.
    Mitt hjärta är ditt, 
    ditt hjärta är mitt 
    och aldrig jag lämnar det åter. 
    Min lycka är din, 
    din lycka är min
    och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark, 
    kuvas av intet i världen. 
    Rosor slår ut ur den hårdaste mark
    som sol över mörka gärden.
    Mitt hjärta är ditt, 
    ditt hjärta är mitt 
    och aldrig jag lämnar det åter. 
    Min lycka är din, 
    din lycka är min
    och gråten är min när du gråter.

• Moster Stina
    Future Mrs S skrev 2011-01-19 10:18:13 följande:

Fast kärleken kommer och kärleken går leder ju till finare rader sen...

Mitt hjärta är ditt
    ditt hjärta är mitt
    och gråten är min när du gråter

...med dig vill jag leva båd vinter och vår
    och alla mina solskensdagar.

eller något liknande är det i alla fall.
    Jättefint! Jag och sångerskan grät i alla fall som som tokar på vår kompis bröllop när vi var 19 år gamla!
  • Future Mrs S

HAHAHA! Det var ett litet barn som sjöng den och det var allt hon sjöng typ!! :D
    sen hörde man lite mummel typ som att hon inte kom ihåg texten sen KÄRLEEEEEKKENNN KOMMMMMMER OCHH KÄÄÄÄÄÄRLEEEEKEEEN GÅÅÅÅÅÅR.... :D
    Nu fattar jag ju grejen! :D :D 

• SandraJ
    Jolin skrev 2011-01-16 23:23:02 följande:
    Oj, vad många gånger jag skrev "denna".... hm Tungan ute
    Låter fint..=)
    Har nu valt Kent-Utan dina andetag men ska ha en till..
  • Pinkgrape

Vi har, efter många om och men, lyckats välja tre låtar som vi gillar

Maria Mena - I was made for loving you
    Frida Örhn & Bo Sundström - Jag har gått inunder stjärnor
    Sarek - Det är du

Väldigt olika stil på låtarna, men så blir det (förhoppningsvis :P)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Kan ju tillägga också att jag inte är så förtjust i Åsa Jinders Av längtan till dig eller vad det nu heter :P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • MrsT2011
    fru AM skrev 2010-03-12 10:09:48 följande:
    Jag anser att man ska välja bröllopets beståndsdelar efter vad man gillar - och inte snegla på vad andra har/haft och inte har haft. Det är svårt (och inte ens eftersträvansvärt, eller?) att vara orginell när man planerar en så pass traditionsbunden högtid ...

Men alla gör ju förstås precis som de vill - utifrån sina värderingar.
    Jag kunde inte sagt det bättre själv! Våga vägren hetsen att allt ska vara så persooooonligt och uniiiiiiiiiiiiikt säger jag! Vi ska ha både Av längtan till dig och Kärleken förde oss samman, helt enkelt för att det är världens vackraste kärlekssånger!
  • SandraJ
    SandraJ skrev 2011-05-04 13:41:17 följande:
    Låter fint..=)
    Har nu valt Kent-Utan dina andetag men ska ha en till..
    Det blir Kent- Utan dina andetag
    och
     Jennifer Rush- the power of love
  • Sebastiána
    Trasan99 skrev 2010-03-11 23:55:07 följande:
    Jag gillar den, men det gör inte min BM. Han tycker att det är alldles för mycket fokus på "mins ex", alla jag skulle ha lämnat innan jag hittade honom liksom. Men den är såå vacker!
    Sådär tycker både jag och min blivande, men annars är den jättefin. Varken jag eller min blivande har varit tillsammans med särskilt många heller så det stämmer verkligen inte alls på oss.
Svar på tråden En fin låt eller vad tycker ni?