• Maxiander

Hur väljer man klänning??? City chic vs. Ljuvligt romantisk???

Hur väljer man klänning???

Jag kan inte komma fram till vilken stil jag villa ha? Hur har ni gått till väga/kommer gå till väga för att välja look???
    Har nyss skrivit ett helt blogginlägg om detta och då blev jag ännu mer förvirrad när jag började fundera på allvar... www.maxiander.se/city-chic-vs-ljuvligt-romantisk/
    Hjälp!!!

/M
    www.maxiander.se/

• Svar på tråden Hur väljer man klänning??? City chic vs. Ljuvligt romantisk???
  • Senilia

Jag visste att jag skulle ha en klänning med bling bling och massa tyll, lång skulle den vara och ha släp.. Nopps, kort 50-tals klänning utan det minsta blinget blev det. Var bara SÅ RÄTT när jag fick på mig den. Och då hade jag tagit med den in i provrummet mest för sakens skull. Gissa om jag är glad för det nu..=)
    Bild finns i galleriet.

• Maxiander
    Senilia skrev 2010-03-16 16:41:19 följande:
    Jag visste att jag skulle ha en klänning med bling bling och massa tyll, lång skulle den vara och ha släp.. Nopps, kort 50-tals klänning utan det minsta blinget blev det. Var bara SÅ RÄTT när jag fick på mig den. Och då hade jag tagit med den in i provrummet mest för sakens skull. Gissa om jag är glad för det nu..=)Bild finns i galleriet.
    Åhå så söt klänning! jag gillar när man ser skorna! Jag och mina tärnor ska ha skor i samma färg, accentfärgen, och då är det ju verkligen bra med klänningar som framhäver skorna! Vad ska du ha för skor?
  • Mörk Ängel

Åh, jag satt precis och tänkte på att starta en sådan här tråd. Jag har blivit förtjust i ett antal klänningar. Men vad jag ska ha för stil är också mitt dilemma. Natur/vild? Eller pampig och vacker på ett helt annat sätt? Båda kan jag tänka mig är jag.

Jag tror att man kanske måste testa olika och känna vilken som ligger närmst i hjärtat. Men det är svårt. Vad passar in i resten av bröllops-/festmiljön, kanske också kan vara något att gå efter.

• Maxiander

Mörk Ängel skrev 2010-03-16 17:03:49 följande:

Vad passar in i resten av bröllops-/festmiljön, kanske också kan vara något att gå efter.
    Precis!
    Jag tänker att allt måste hålla samma stil/tema och hänga samman. Man får bestämma sig för en "känsla" och sen gå genomgående på den. Pampig, romantisk, trendig osv osv Finns så mycket att välja mellan! Vi tänker att vi ska anpassa det lite efter kyrka och lokal med. Gifter oss mitt inne i Stockholm...

www.maxiander.se/
  • Senilia

Jag ska ha de vita i kyrkan och på våra bilder tror jag. Sen blir det lila ballerinaskor då golvet i vår lokal inte klarar av klackar.. Och så är jag inte van vid klackar..=)

Maxiander skrev 2010-03-16 16:49:00 följande:
    Åhå så söt klänning! jag gillar när man ser skorna! Jag och mina tärnor ska ha skor i samma färg, accentfärgen, och då är det ju verkligen bra med klänningar som framhäver skorna! Vad ska du ha för skor?
  • danicalifornia

@maxiander: tack! jo vi kommer ha mossgrönt och ljuslila genom allt, blommor servetter ja typ allt, men det blir mycke vitt oxå! det är bara skor som känns lite jobbigt nu, vill ju ha klackar(mannen är VÄLDIGT lång), men så får man kanske ont i fötterna! vet inte, har hittat ett par jag är sugen på, bild finns i mitt galleri, fast gröna!

• Maxiander
    danicalifornia skrev 2010-03-16 21:33:49 följande:
    @maxiander: tack! jo vi kommer ha mossgrönt och ljuslila genom allt, blommor servetter ja typ allt, men det blir mycke vitt oxå! det är bara skor som känns lite jobbigt nu, vill ju ha klackar(mannen är VÄLDIGT lång), men så får man kanske ont i fötterna! vet inte, har hittat ett par jag är sugen på, bild finns i mitt galleri, fast gröna!
    Såg ett par blå skor i ditt galleri om jag inte minns fel? Snygga men passar kanske inte så bra till grönt?
    Ha klackar, om du är ovan vid höga skor så kan du ju packa med ett par ballerina eller nått att byta om till om du vill dansa loss natten lång :) Själv älskar jag höga klackar och har det i princip alltid, men man måste gå in brudskorna hur som tror jag, gå runt hemma på kvällen nu innan den stora dagen, det gillar nog kärleken me :)
  • danicalifornia

skorna i mitt galleri går att beställa i grönt, tänkte en klack höjd på 5 cm tror jag, jag har i princip inte haft klackar sen lilltjejen föddes i aug, men nu till sommarn ska jag tillbaks till mina snygga klackar! längtar sjukt mycke!!!

• Maxiander
    danicalifornia skrev 2010-03-17 07:33:41 följande:
    skorna i mitt galleri går att beställa i grönt, tänkte en klack höjd på 5 cm tror jag, jag har i princip inte haft klackar sen lilltjejen föddes i aug, men nu till sommarn ska jag tillbaks till mina snygga klackar! längtar sjukt mycke!!!
    5 cm borde gå bra :)
    Jag är lite orolig för mina tilltänkta skor, då blir det antagligen skyhöga klackar... Vi får se... Skorna måste samtidigt vara fina, inte porriga så att säga. Har tittat på ett par i korall från Christian Louboutin ( www.maxiander.se/brollopsinpinspiration-christian-louboutin/ ) Lägger upp bilder på just dem inom kort. De har inte de högsta av hans klackar men ändå... Tärnorna skulle ha samma färg på sina men en annan modell.

Åhå kommer sakna klackar den dagen det är dags för oss att utöka familjen...
    När kan man börja med höga skor igen efter graviditeten? Och hur långt in i graviditeten kan man fortsätta ha höga klackar?

www.maxiander.se/
  • danicalifornia

du kan självklart ha klackar hela tiden om man vill, jag gick höggravid hela sommaren och då va mina fötter sååååå svullna och hade massa förvärkar ända från midsommar och tösen behagade komma i slutet av augusti, så jag ville bara gå i mjukisar och flipflopp hela sommaren!!! men det är värt alla uppoffringar man får göra!!! att få bilda familj med den man älskar är det underbaraste som finns!!! ska bli skoj o se dina skor sen!!!

• Maxiander
    danicalifornia skrev 2010-03-17 11:01:36 följande:
    du kan självklart ha klackar hela tiden om man vill, jag gick höggravid hela sommaren och då va mina fötter sååååå svullna och hade massa förvärkar ända från midsommar och tösen behagade komma i slutet av augusti, så jag ville bara gå i mjukisar och flipflopp hela sommaren!!! men det är värt alla uppoffringar man får göra!!! att få bilda familj med den man älskar är det underbaraste som finns!!! ska bli skoj o se dina skor sen!!!
    Hihi ja, låter inte som en hit precis... Då skulle inte jag heller haft högklackat :)
    Kan tänka mig att det inte alls är bra för ryggen att ha högklackat när magen är så stor och tung heller?!

Ja snart kommer förhoppningsvis bilder!!!

www.maxiander.se
  • danicalifornia

nej det är klart att man blir trött i ryggen och framtung!!!! men har man en bra hållning och är stark i ryggen är det nog lättare!!!

Svar på tråden Hur väljer man klänning??? City chic vs. Ljuvligt romantisk???