• TheD

    Morgongåva

    Jag förstår inte varför man ska ge varandra något? På bröllopsdagen får man varandra, räcker inte det?

    Känns lite löjligt att man ska ev. (troligtvis) lägga ut pengar på något som inte kommer minnas länge iaf för de är inte det som ska vara det huvudsakliga. Jag hoppas vi inte kommer köra med det för jag vill inte ha något, vill bara ha min karl! :D

  • Svar på tråden Morgongåva
  • sun moon

    Jag håller egentligen med dig. Allt annat kostar ju och om jag t.ex. ska få ett smycke som morgongåva så kan jag ju få det innan så jag kan ha det på bröllopsdagen

    Och dessa sexiga foton som är så poppis att ge till sin BM kommer jag inte att kunna ge honom för jag känner mig inte bekväm att göra det.

    Men men vi får se hur vi gör, vi har ännu inte diskuterat det Alltså morgongåva eller inte morgongåva.

  • TheD

    Exakt det där gällande smycke! För då känns det som ett tvång "men du skavälha på dig det halsbandet?!?!!"....och det är helt fel dag att börja krångla med sådana diskussioner :D

  • FramtidaFruSandberg

    Min sambo får en kombinerad morgongåva och 25års-present (jag likaså) då vi båda fyller 25 samma år som vi gfter oss och omöjligt har råd med stora fester för detta också. Jag vet att han har velat ha en fin elgitarr länge men det har jag inte haft råd att köpa honom tidigare (sparar för fullt)

Svar på tråden Morgongåva