• SaNdRiX 2010

Duka med lakan som duk?

Som rubriken lyder kan man duka med vita lakan som duk eller ser det illa ut? Jag har sett att knoppa lakan är populära bland bröllopssajter, är det för dukning eller stolsöverdrag?

Om det är någon som är intressad av att sälja knoppa lakan och galej ljusstakar från ikea så är jag intresserad! :)

• Svar på tråden Duka med lakan som duk?
  • CeKe

Tror det är supermånga som kommer duka med knoppalakan Bland annat vi!

Tror inte det ser billigt ut. Det blir ju så mycket annat på borden också.. och vill man det, kan man ju vika dem dubbelst, så blir det tjockare.

Knoppa används nog både till dukar och stolsöverdrag, servetter etc här i trådarna

• Ezna

Jag har varit på en bröllop med lakan som dukar, jag upptäckte inte att det var det.. så vi ska oxå ha det! :)

• kikel

Ska också ha lakan som dukar blir allt bra bara man stycker dom först

• sunzhine

vi ska ha lakan som duk o sen en tapet som löpare :)

• Veras föräldrar

Tyckte att Knoppa-lakanen kändes lite tunna...tror att bordsskivan kommer synas, speciellt om man har mörka bord under. Men blir gärna motsagd! Vi skulle gärna använda dom. Känns som ett billigt alternativ.

• Cherrygirl

Veras föräldrar skrev 2010-03-06 19:59:35 följande:

Tyckte att Knoppa-lakanen kändes lite tunna...tror att bordsskivan kommer synas, speciellt om man har mörka bord under. Men blir gärna motsagd! Vi skulle gärna använda dom. Känns som ett billigt alternativ.
    Ja det har jag också tänkt på.
    Men då hörde jag någon som sa att man kunde ha någon sån där vävduks liknande under som finns att köpa på byggmax och diverse byggvaruhandlar.
    Fanns tydligen stora rullar för knappt inga pengar alls. låter kalas bra i mina öron
  • MrsCoverdale

Jag tror det funkar jättebra med knoppa. Det är nog bra att lägga något under. (då dämpar man porslinsklirret också!)
    Ett litet tips bara, kom ihåg att STRYKA lakanen innan ni lägger ut dem.. Har sett många exempel där man inte gjort det..

• ar100522

Vi ska ha knopplakan med lila panelgardiner från IKEA som löpare. Har provdukat och det blev bra.

• CeKe

Jag tror inte man tänker på att de är tunna. Det är ju så mycket annat på borden med löpare, tallrikar, bestick, pynt, festprogram etc, så det blir ju inte så mycket duk över att se... sen kan man ju vika laknen dubbla, så blir det inte så tunt!

• Rufsas

Vi ska ha Knoppalakan som dukar och dessutom stärka dem innan för lite "finare" känsla.

• MimmiMama

Veras föräldrar skrev 2010-03-06 19:59:35 följande:

vi hade vit pappersduk under då bordsskivan var mörk och det blev jättebra! Kanske lite överkurs med två dukar men tyg känns finare så vi lade det ovanpå billigt och snyggt
  • MimmiMama

lakan från IKEA som heter Knoppa

• Lilleke

Jag har rivit isär mina knoppalakan och gjort tre löpare av varje lakan, så att borden syns under, det är fina träbänksbord :)
    Blev jättebra och passar där vi ska vara med fransar på kanterna istället för söm.

• Galadriel12

Halloj,

Vi fixade vita "knoppa"lakan och ovanpå det lindblomsgröna tapetvåder som "mittdekoration". Det, tillsammans med silver o grönt i vaser blev jättefint !!
    :)

• HannaoMarkus

Någon som vet priser på pappersdukar...Försöker dra ner på priserna utan att tumma på kvaliten för mycket!

• Tarantina
    Galadriel12 skrev 2010-03-08 15:51:59 följande:
    Halloj,Vi fixade vita "knoppa"lakan och ovanpå det lindblomsgröna tapetvåder som "mittdekoration". Det, tillsammans med silver o grönt i vaser blev jättefint !!:)
    Jösses vad smart med tapetvåder!!! Måste direkt ner till tapetbutiken för att hitta något passande!
    Kan tillägga att vi kommer att ha lakan från IKEA som dukar.
  • Jessies
    Åh vilken bra idé! Nu blev jag lycklig haha...

Var nämligen på en second hand idag och tittade på dukar... 50 spänn styck! Även om det är billigt blir det ju en del till ett helt bröllop :/

Men dessa lakan ska jag definitivt provduka med :)

Har ett annat tips jag vill dela med mig av! Detta är en så länge bara en vision så jag har ingen aning om hur det blir i verkligenheten... Men vi tänkte köpa tyllgardiner på IKEA och fästa längs väggarna i festlokalen. Och sätta rosor i tyllet. 

Tror det kan bli väldigt fint (och billigt!) som dekoration på ett bröllop  
  • Ingblå
    Jessies skrev 2013-02-27 17:31:22 följande:
    Åh vilken bra idé! Nu blev jag lycklig haha...

Var nämligen på en second hand idag och tittade på dukar... 50 spänn styck! Även om det är billigt blir det ju en del till ett helt bröllop :/

Men dessa lakan ska jag definitivt provduka med :)

Har ett annat tips jag vill dela med mig av! Detta är en så länge bara en vision så jag har ingen aning om hur det blir i verkligenheten... Men vi tänkte köpa tyllgardiner på IKEA och fästa längs väggarna i festlokalen. Och sätta rosor i tyllet.

Tror det kan bli väldigt fint (och billigt!) som dekoration på ett bröllop
    Tror tyllgardiner blir jättefint! Tror jag skall testa det också!
Svar på tråden Duka med lakan som duk?