• Helois­e
    Äldre 5 Mar 14:21
    3997 visningar
    16 svar
    16
    3997

    Vad ska ni äta idag? 3

    Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var väldigt inspirerande.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

  • Svar på tråden Vad ska ni äta idag? 3
  • Helois­e
    Äldre 5 Mar 14:23
    #1

    Vi ska ha hem goda vänner på middag idag, och jag tänkte bjuda på medelhavslasagne, gott rödvin,en stor sallad och bröd samt en kladdkaka med polly till efterrätt.

  • Sonja6­8
    Äldre 5 Mar 14:24
    #2

    Åh! Jag tänkte på denna tråd imorse, så bra att du tog tag i det Heloise

    Ikväll ska vi äta det som jag lagade igår: Solgul kyckling med bulgur och grönsaker.
    Det blev jättegott! Jag hade saffran + gurkmeja, man kan ha antingen eller eller både och.

    www3.arla.se/Default____17653.aspx

  • Sonja6­8
    Äldre 5 Mar 14:25
    #3

    Medelhavslasagen låter spännande. Krångligt?

  • Helois­e
    Äldre 5 Mar 14:28
    #4
    Sonja68 skrev 2010-03-05 14:25:26 följande:
    Medelhavslasagen låter spännande. Krångligt?
    Nä inte alls, jag kallar den för det, det är superenkelt, man anv sig av en färdig pastasås( du vet tomatpastasås) med oliver, och sedan har man på mozzarella, tomater och fetaost ovanpå. VOila. För övrigt gör man lasagnen som vanligt.
  • scarbo­rough8­1
    Äldre 5 Mar 14:45
    #5

    Vi ska äta köttfärs.. kan ni ge mig lite idéer?
    Har idétorka...

  • Sebast­iána
    Äldre 5 Mar 15:25
    #6

    det blir mexikansk köttfärs (recept från Buffé), med bönor och majs bl.a, men jag är den enda som gillar bönor så vi får se.

  • Sebast­iána
    Äldre 5 Mar 15:26
    #7
    Heloise skrev 2010-03-05 14:23:11 följande:
    Vi ska ha hem goda vänner på middag idag, och jag tänkte bjuda på medelhavslasagne, gott rödvin,en stor sallad och bröd samt en kladdkaka med polly till efterrätt.
    Mums! Pollykladdkaka har jag ätit en gång, men har inget recept. Gör man en vanlig kladdkaka och häller i polly?
  • scarbo­rough8­1
    Äldre 5 Mar 16:12
    #8

    Blir nachos i ugn idag.. med smarriga såser, guacamole osv

  • Sonja6­8
    Äldre 12 Mar 18:45
    #9

    Idag blev det gårdagen rester. Lika gott som igår. En gryta på skinkstek:www.tasteline.com/Recept/Jattegod_kottgryta_1

  • scarbo­rough8­1
    Äldre 12 Mar 18:46
    #10

    Fläskfilé gryta med vitlök och salvia. Vitlöksbröd och potatis.

  • Helois­e
    Äldre 12 Mar 21:47
    #11
    Sebastiána skrev 2010-03-05 15:26:40 följande:
    Mums! Pollykladdkaka har jag ätit en gång, men har inget recept. Gör man en vanlig kladdkaka och häller i polly?
    Yes, så gjorde jag iaf. Blev jättegott.

    Idag slog vi på stort; mannen åt en halv vitlöksbaguett och nån hummersoppa på burk, jag åt den andra baggis halvan och knorrs köttsoppa på burk. Kulinariskt så tårna krullar sig...
  • Lara C
    Äldre 13 Mar 00:09
    #12

    Kvällens tips är lammfilé, men igår åt jag korv och stuvad spenat. Smaskens!

  • Äldre 13 Mar 05:28
    #13

    Igår blev det kycklingwok med äggnudlar. Idag blir det fläskfilé..vet dock inte hur den skall tllagas, det får karln ta hand om. Men köttet ligger i kylskåpet i marinad :D

    På kvällen kanske lite ost och salami till finalen av Melodifestivalen..

  • Helois­e
    Äldre 13 Mar 11:01
    #14

    Idag blir det köttbullar och stuvade makaroner till lunch, och resterande burk köttsoppa till middag. Min man är på politiker möte och får sussa på hotell och äta ute, medan jag äter uppvärmd burksoppa, undra om Jackie O hade det så?

  • Sonja6­8
    Äldre 13 Mar 18:58
    #15

    Vi åt parisare som vi grillade på elden vid dagens skoterutflykt. Till middag blir det kanske Blinier. OM vi orkar äta nåt mer över huvud taget idag.

  • Sonja6­8
    Äldre 15 Mar 16:25
    #16

    Kasslergratäng med fusilli och nån ostsås. Och broccoli.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag? 3