• CrazyLove

Tips önskas på MÖRK lila blommor att ha i bordsdekorationerna!

Ska göra egna bordsdekorationer till vårt bröllop i juli och undrar vad det finns för mörklila blommor man kan använda sig av då? Ska använda mig av oasishjärtan som jag ska sätta murgröna,vita rosor, några lila rosor,texasgräs, och vill ha något riktigt mörklila i som extra färgklick! Så har ni några tips tar jag tacksamt emot dem!

• Svar på tråden Tips önskas på MÖRK lila blommor att ha i bordsdekorationerna!
  • KatjaB

Prärieklocka finns i mörklila

• Mrs Opp

Har för mig att jag har sett fina mörk lila kallor också. Det finns ju även lila orkidéer men de kanske inte är mörka nog?

• passionsblomman

Med tanke på vilken typ av arbete du ska ha blommorna till så skulle jag rekommendera Limonium eller Statice i lila. Det är en blomma uppbygd på ett kvistigt, buskigt sätt och används som fyllnadsmaterial. Det är alltså lätt att klippa ner i lämpliga småbitar och sticka emellan huvdblommorna. De skapar fyllighet och du kan själv enkelt välja hur stor du vill ha färgeffekten i arbetet. Jag tror mycket mer på det ärn att välja någon ytterligare mer enskild blomma. Det här förslaget kommer attväva ihop dina vita och lila rosor så att du slipper risken att få ett prickigt intryck med annars gansak skarpa kontraster.

www.picsearch.se/search.cgi&start=1&t=BheTVmOJdfTQyPz7PpnKHeV3ezWIBjJ7o6Ea8Zjz7J4%3D&navpr

Här kan du se lite exempel på hur Limonium kan se ut.
    Gå gärna in i en butik och fråga också, de har ofta det kvistmaterilet hemma, och kom då ihpg att det finns många olika färgtoner. Mörklila finns!

Svar på tråden Tips önskas på MÖRK lila blommor att ha i bordsdekorationerna!