• Väntar på något

Tips på kläder till 4-årige sonen

Vi kommer att ha en privat vigsel i ett litet kapell med 10 vuxna och 3 barn närvarande. Jag och mannen kommer att ha "vanliga" bröllopskläder (brudklänning och smoking). Nu undrar jag hur vi kan klä vår son så att han också får vara riktigt uppklädd. Hur brukar man klä brudnäbbarna?

• Svar på tråden Tips på kläder till 4-årige sonen
  • KatjaB

en väst och liten fluga eller slips kanske?
    Om ni har näbbar som har blommor kanske han också vill ha det? en käpp med blommor på har jag gjort nån gång till ett bröllop, just till en liten kille.

• Väntar på något

Tack för tipsen! Tror att det lutar mest åt ett västset nu när jag tänker efter. Finns det fler sidor på nätet där man kan beställa sådant?

• Millie84

Vi beställde härifrån då jag så gärna ville ha rosa plastrong/fluga. Vi valde plastrong på 11-åriga killen, och vår 1,5-åring fick fluga till sin väst. Eftersom vi skulle beställa till brudgummen och bestman också så var denna sida toppen då det finns i samma färg för både vuxna och barn.

www.mytuxedo.co.uk/boys_waistcoats.html

• Väntar på något

Det svåraste för oss om vi beställer från utländska sajter är storleken. Kan inte gå på ålderangivelserna eftersom min nyss fyllda 4-åring är extremt lång. Han är 110 cm och det motsvarar väl ca 5-6 år i svenska storlekar tror jag.

• Millie84

Om man beställer från den sidan jag rekommenderar så finns det storlekstabell på sidan. Där omvandlas de engelska storlekarna til mått, så man mäter längden på ryggen. Så bara ta fram måttbandet

• affepaffe

Vi beställde västset och skjorta från formal tailor på ebay. Valde det för då kunde pappa och son få lika västset. Är helnöjd med det, bra service, mailkontakt och produkter. Lycka till!

• flopsy32

Jag köpte lite tuffare finbyxor och matchande väst på Kappahl innan jul. Det var svart/kritstrecksrandigt. Smala byxor i jeansform som han kan använda vid andra kalas sedan.

• Väntar på något

flopsy32: det var ju smart. Sambon är lite skeptisk till att klä honom i västset men med lite tuffare byxor kanske det går an.

• a n n a

min fyraåring ska ha ovanstående västset fr halens tillsammans med ett par rosa jeans då han helst velat ha en rosa tyllklänning som syrran (7,5) ratade rejält :)

• Väntar på något

a n n a: Hihi, va gulligt! Min 4-åring gillar också klänningar. Han blev alldeles till sig när han fick följa med när jag provade brudklänningar.

Svar på tråden Tips på kläder till 4-årige sonen