• Båtbruden

    Någon som ska ha två marskalkar!?

    Min fästman har hamnat i ett litet dilemma där han frågat sin kompis om han vill vara marskalk eftersom tvillingbrorsan inte kunnat. Nu kan brorsan helt oväntat men min fästman vill inte riktigt göra kompisen besviken även om han helst vill ha brorsan som marskalk. Därför har han kommit på att han vill ha två marskalkar. Kan man ha det? Är det vanligt? Är det någon här som ska ha det? Jag ska ha två tärnor: min syrra och hans syrra...

  • Svar på tråden Någon som ska ha två marskalkar!?
  • Alexxxi

    Klart man kan =) Vi ska=) Han ska ha båda sina bröder och jag ska ha mina 2 systrar =) Den som står närmast honom blir bestman likaså med tärnan, den andra som står ytterst blir marskalk =)

  • miramolly

    Säg samma som Alexxxi: Klart man kan!!!
    Min blivande man kunde inte välja mellan hans bror och bästa vän, så han ska ha båda två! Jag ska ha 3 tärnor!

  • PannePann

    Jag ska ha två tärnor (bästa kompis och lillasyster), min blivande ska ha två marskalkar (bästa kompisar) och "tillsammans" har vi min yngsta lillasyster som näbb.
    Jag tycker det är finast om det är symmetriskt, så att ni båda har två låter jättefint!

  • Fågelfröken

    min m2b skall ha två stycken och jag skall ha två brudtärnor, man ska göra det som känns bäst för en!

  • Hillena

    Vi ska ha två var, två tärnor och två marshalkar. På min sambos födelsedag lottade dem om vem som skulle få hålla ringen :)

  • Båtbruden

    Tack för svaren! Känns bättre nu. Men vad är skillnaden på best man och marskalk egentligen? Jag trodde det var samma sak...

  • Märta81

    Marskalk heter det om man gifter sig i sverige enligt svenska traditioner.Best man heter det om man gifter sig enligt anglosaxisk sed.

  • jenna3

    Har lite samma dilemma...Vi ska ha våra två barn som näbbar och de ska gå i tillsammans med min lillasyster (som ska vara tärna). Sen vill jag ha två vänner på min sida och min blivande man två på sin sida. Blir det för mycket tycker ni?
    Hur ska de står framma vid altaret tycker ni?

  • scimmietta

    Min pojkvän har tre marskalkar och jag har en tärna och en marskalk.
    Kanske inte är så vanligt men då får vi väl vara lite konstiga då

  • Grodfrun

    Vi har tre, en bestman och tva groomsmen eller marskalkar. Jag har fyra tarnor. Udda och bra ;)

  • Blivande präst

    Fler än tolv tärnor och tolv marskalkar brukar ses som lite överdrivet, men upp till det ska det gå bra, enl. en äldre bok i vett och etikett... Två är alltså inga problem!

  • Sunshine85

    Jajamän, visst går det finemang!

    Min blivande man ska ha både sin lillebror och sin bästa kompis som bestmen...=))

    Gör bröllopet till erat, gör så som ni vill ha det...

  • Sunshine85

    ...jag har 4 tärnor (2 syrror och 2 goda väninnor) så våra bestmen får en vacker dam på varje arm...hahaha....

  • Lillskoj

    Vi ska ha 2 tärnor (mina systrar) och 3 marskalker. Han kunde inte bestämma sig för vem Men varför inte?!

  • BlackWIngedAngel

    Vi ska ha två marskalker. Tycker personligen att det är bättre med jämna par om man nu vill ha både tärnor och marskalker.


    Båtbruden skrev 2010-03-02 19:34:59 följande:
    Min fästman har hamnat i ett litet dilemma där han frågat sin kompis om han vill vara marskalk eftersom tvillingbrorsan inte kunnat. Nu kan brorsan helt oväntat men min fästman vill inte riktigt göra kompisen besviken även om han helst vill ha brorsan som marskalk. Därför har han kommit på att han vill ha två marskalkar. Kan man ha det? Är det vanligt? Är det någon här som ska ha det? Jag ska ha två tärnor: min syrra och hans syrra...
  • Sandra och Daniel

    Jag ska ha min närmsta kompis sedan många år tillbaka som tärna och min m2b ska ha sin bror som bestman. Nu undrar han om han kan välja sin bästa kompis som marskalk också? Fastän jag bara ska ha en tärna....hmm vad tycker ni?


     


    Tacksam för svar!!! {#lang_emotions_embarassed}

Svar på tråden Någon som ska ha två marskalkar!?