Dilemma ang, brudtärna
Min lillasyster har skrivit till mig och visat sig vara besviken på att hon inte får vara min brudtärna. Min bästa kompis är nu det och hon är lite äldre än jag och har koll på vad som ska göras och är handlingskraftig.(Nu är ju syrran det också men..)
Jag tänkte som så att de (familjen) ska inte behöva ordna med planering och problemlösning på bröllopsdagen utan de ska njuta av dagen de också.
Tänker jag fel? Sambon har inte sin bror som marsalk heller..
Syrran ville gärna vara mer insatt i planerandet men grejjen är att jag knappt precis börjat;)
Vad fan ska jag göra?? Jag vet att morsan inte tål min kompis eftersom mamma tror att hon bestämmer över mitt liv och att jag rättar mig efter vad hon tycker. Inte tål mamma hennes son heller ( bara för att han fick ett utbrott när han skulle åka från dotterns 3 årskalas för FYRA år sen)
Ska jag fråga min kompis om hon kan tänka sig kliva av rollen eller ska jag förklara EN GÅNG TILL för min syster att så här är det?
Jag vill ju för fan inte skapa några släktbråk för att vi gifter oss!! Snart tröttnar jag på att alla ska tycka så mycket och rymmer. Gifter oss på Arlanda och åker iväg istället....