• 3s o Jonas

Min M2B vill inte ha bestman

Min M2B vill inte ha en bestman på vårt bröllop, han ser inget behov av det. För mig har det hela tiden varit självklart att ha en tärna och jag har då sett framför mig att han ska ha en bestman. Hur tycker ni att jag ska göra, kan ju inte tvinga honom... Vad har era män haft för hjälp av sina bestmän? Skulle jag kunna ha en tärna trots att han inte har en bestman?

• Svar på tråden Min M2B vill inte ha bestman
  • bobods

Visst kan du ha tärna utan att han har best man! Det finns absolut ingenting som säger att han måste ha det. Och vad har DU egentligen för behov av att HAN har en best man? Min m2b får välja helt själv och han kommer ha en best man, men egentligen tror jag det mest är bruden som behöver hjälp med praktiska saker under bröllopsdagen, som påklädningen mm. Bara han inte känner att han blir "ensam" under dagen för att du och tärnan är på annat håll - men han kan ju ha sällskap av andra än en best man

• passionsblomman

Naturligtvis behöver han inte ha en bestman-eller en marskalk som den svenska varianten heter.
    Lika självklart kan du ha en tärna utan att han har någon som står där framme.

• 3s o Jonas

Nä, ni har helt rätt och en del av mig vet ju det... men jag vill inte att han ska känna sig ensam där på bröllopsdagen, för jag och tärnan kommer säkert ha fullt upp. Men han har ju klarat sig några timmar utan sällskap förut =)

• Trasan99

Samma för oss. Han vill inte, och då behöver han inte. Jag har min tärna, men eftersom hon ska spela ingångsmarschen går hon inte in före oss ändå, så det blir inget problem.

Svar på tråden Min M2B vill inte ha bestman