• kikel

Bjudit in dig själv!

Nu är det så att bestmanen har en tjej efter sig hela tiden som han går hem till efter en natt på puben men bara om han inte hittar något annat. Haha han är som han är.
    Denna tjej i alla fall är 13år äldre och får för sig att dom är ett par stup i kvarten även fast han säger till henne att det är bara sex han vill ha från henne.
    Hon är desutom väldigt otrevlig mot mig.
    Hon har nu bjudit in sig själv till bröllopet. Vad gör jag nu?

• Svar på tråden Bjudit in dig själv!
  • Torsdag

Er bestman måste prata med henne. Det ska inte ni behöva göra.

• kikel

Jag vet, min m2b fråga honom om han skulle ta med henne det var det jag trode när hon sa att hon skulle komma. Men tydligen har han inte frågat henne så hon har helt enkelt bjudit in sig själv.. Måste lösa detta på ett smidigt sett, men jag förstår inte varför hon vill komma när hon är som hon är mot mig.

• annaochmias

Säg helt enkelt till henne att det blivit ett missförstånd och att hon inte är bjuden. Hon är ju inte någon förvirrad släkting som det gäller att hålla sig på god fot med utan en tjej som du/ni uppenbarligen inte vill ha något umgänge med.

(Och lite OT så där så tycker jag nog att er bestman borde bryta helt med henne eftersom hon tydligen tror att det är mer allvar än vad det egentligen är från hans sida. Fast det handlade ju inte din fråga om, men jag kände bara att jag var tvungen att flika in det).

• KatjaB

Ojdå.. pinsam tjej.. säg på ett snällt sätt att du inte vet om bestman:en har missuppfattat det hela, men det är ju ni som bjuder in folk till ert bröllop och inte andra. Att ni har ju en budget o tänka på och inte kan bjuda alla ni någonsin träffat liksom. Förstår hon inte så går det nog inte fram hur du än lägger fram det.

• MBLL

Men oj vilken pinsam människa. Som alla andra sagt så är det ni som bestämmer vilka som ska bjudas på ert bröllop. Borde hon inte förstå det? Som sagt killen borde faktiskt prata med henne om jag får säga vad jag tycker.... Hoppas det löser sig. Vore intressant att höra hur det går för er om detta sen.
    Lycka till!

Svar på tråden Bjudit in dig själv!